Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Håller med, jag skulle iaf vilja se Assassins Creed som film. Bara den inte blir för enformig som spelet kan vara ibland
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":yca9bagp][quote="alexander 10":yca9bagp]Hur fan kan man göra en film av spel som te.x Roller Coaster eller Sim City? Det går bara inte...[/quote:yca9bagp]

Kan man göra en film om The Sims och Monopol så kan man fan det.[/quote:yca9bagp]

Idétorkan på högsta nivå
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="alexander 10":3v6p9vmn][quote="popcornemil":3v6p9vmn][quote="alexander 10":3v6p9vmn]Hur fan kan man göra en film av spel som te.x Roller Coaster eller Sim City? Det går bara inte...[/quote:3v6p9vmn]

Kan man göra en film om The Sims och Monopol så kan man fan det.[/quote:3v6p9vmn]

Idétorkan på högsta nivå [/quote:3v6p9vmn]

Ser heller det än massa uppföljare iaf.
296 inlägg
för
296 inlägg
Kanske kingdom hearts som animerad.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":nv5dsfow][quote="alexander 10":nv5dsfow][quote="popcornemil":nv5dsfow][quote="alexander 10":nv5dsfow]Hur fan kan man göra en film av spel som te.x Roller Coaster eller Sim City? Det går bara inte...[/quote:nv5dsfow]

Kan man göra en film om The Sims och Monopol så kan man fan det.[/quote:nv5dsfow]

Idétorkan på högsta nivå [/quote:nv5dsfow]

Ser heller det än massa uppföljare iaf. [/quote:nv5dsfow]

Det finns såklart många uppföljare jag längtar till, tex. Grudge 3.
Förbannelsen lever ju fortfarande så man längtar såklart till trean, och jag skulle inte alls säga att de har slut på idéer men däremot Pirate's of The Caribbean 4 låter ju helt dumt!
Så bara för att det kommer massor med uppföljare betyder det ju inte att de inte har några ideér kvar.
737 inlägg
för
737 inlägg
[quote="Doctor Manhattan":1i84yan1]Kanske kingdom hearts som animerad.[/quote:1i84yan1]
Not bad idea.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Devil May Cry spelen måste bli film. Men då animerat i 3D! Resident Evil skall komma i 3D så den väntar jag på!
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Jag undrar om något av GTA spelen skulle fungera som film. Kanske [i:atgnl2i7]San Andreas[/i:atgnl2i7] ? Låt Martin Scorsese regissera den så blir det en kanonfilm.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
GTA-spelen är i stort sett uppbyggda av redan existerade filmer... I San Andreas har du ju Boyz N The Hood, Menace II Society, South Central och övriga hoods-filmer i ett... Ryder är till exempel kusligt lik NWAs Eazy-E och OG Loc en spin-off av Ja Rule ... Och så vidare och så vidare...

Storyn skulle kunna filmatiseras men eftersom alla dessa element med influenser från andra filmer lyfter upp den storyn så är jag mer tveksam till hur det skulle fungera utan dem.

Om man ska göra en film av GTA så ska det nog vara film rent generellt om livet som biltjuv, psykopat, gentleman, hitman, taxichaffis... You name it...

Och då skulle det fortfarande inte kännas som GTA utan som vilken actionfilm som helst.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha Voldo, ta en titt på Scarface och spela sen ut Vice City.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Jaha det var på det viset. San Andreas är det enda GTA-spel jag spelat och jag visste inte att det var inspirerat av filmer. Men jag blev förvånad när jag såg Ryder som verkar vara en kopia av Eazy-E.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
CS 1.6. Skulle sitta prima. Eller kanske Football Manager 2008?

Spel som Bioshock skulle vara intressanta med tanke på miljön man är i, tror jag.
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="maestro":f9eiuini]CS 1.6. Skulle sitta prima. Eller kanske Football Manager 2008? [/quote:f9eiuini]

Tror inte på nåt av dem. CS skulle troligen aldrig kunna fungera som film, och vad fan skulle Football Manager handla om?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kan säga att det var ironi, gentemot förslaget i slutet av mitt förra inlägg.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Spath":3ds67vw3][quote="maestro":3ds67vw3]CS 1.6. Skulle sitta prima. Eller kanske Football Manager 2008? ;)[/quote:3ds67vw3]

Tror inte på nåt av dem. CS skulle troligen aldrig kunna fungera som film, och vad fan skulle Football Manager handla om?[/quote:3ds67vw3]Hur i helvete kan du inte greppa ironin?

FM skulle vara grymt att se som film. (OBS! Ironi)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror seriöst att GTA IV skulle funka som en film, en östeurope som kommer till USA om hopp att hans kusin lever lyxlivet men sådan är inte fallet. Man skulle få följa honom runt i staden där han gör sig ett namn i den kriminella kretsen (som Tony Montana). Perfekt miljö då spelat utspelar sig i Brooklyn,Manhattan, New Jersey. Sen så har vi även den ryska maffian som det inte har gjorts tillräckligt mycket om.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Devil May Cry filmerna skulle passa utmärkt som en action/thriller/äventyr film! Ultra rå action när den är som bäst. Filmen skulle göras i 3D självklart.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hANSSON2k":10l0rs39]Tror seriöst att GTA IV skulle funka som en film, en östeurope som kommer till USA om hopp att hans kusin lever lyxlivet men sådan är inte fallet. Man skulle få följa honom runt i staden där han gör sig ett namn i den kriminella kretsen (som Tony Montana). Perfekt miljö då spelat utspelar sig i Brooklyn,Manhattan, New Jersey. Sen så har vi även den ryska maffian som det inte har gjorts tillräckligt mycket om.[/quote:10l0rs39]

Håller med dig....sen varför inte Guitar Hero som film ? En 5årig pojke/flicka får ett guitar hero i julklapp, några år senare är han/hon världens bästa gitarrist
1215 inlägg
för
1215 inlägg
Nu skiter jag fullständigt i hur stor/liten potential spelen har att bli filmer utan går enbart efter hur mycket jag älskar att spela dom:

- Donkey Kong (animerad)
- Rayman (animerad)
- En [u:2wdtojhy]ny[/u:2wdtojhy] Super Mario-film.
- Zelda (finns väl ingen sån va...?)
- Little Nemo
- Mega Man
102 inlägg
för
102 inlägg
Cluedo!

Hehe
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden