Visa första inlägg
352 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
352 inlägg
@grillchirre: Mycket bra grejer du skaffat där! Ser att du har skaffat dig steelbooks till både "Big Trouble in Little China" och "Tenebrae". Kult, sådant gillar vi! Magnolia var också en kanonpresent då det är en av världens absolut bästa filmer. Bra köp och presenter du! :)
711 inlägg
för
711 inlägg
Hell yeah man! :)
Big Trouble = En av de mest underhållande filmerna någonsin. It's crazy bananas!
Dario Argento 1970-1987 = Vackra filmer (foto, regi, damer) med mycket våld och uppfinningsrikedom <3
85 inlägg
för
85 inlägg
Har inhandlat en hel del blu-rays från discshop på sistone, främst på grund av stora uppgraderingar i min hembioanläggning som en ny 65 tum TV och ny receiver. 
Senaste beställningen kom igår, innehållande Drive, Skyfall, Django Unchained, District 9, Dredd samt 3:10 to Yuma. 
396 inlägg
för
396 inlägg
@grillchirre
Mycket kul att se att du köpte Perfect Blue-utgåvan! Den har jag varit sugen på länge nu och ska helt klart införskaffa snart! Den är snygg! :D
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Hämtade ut en hel drös med filmer i ett paket idag :) mest utländskt. 
Double Indemnity (1944, Billy Wilder)
A Matter of Life and Death (1946, Michael Powell, Emeric Pressburger)
Les diaboliques (1955, Henri-Georges Clouzot) 
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956, Robert Bresson)
12 Angry Men (1957, Sidney Lumet)
Ascenseur pour l'échafaud (1958, Louis Malle)
Tirez sur le pianieste (1960,  Francois Truffaut)
Rocco e i suoi fratelli (1960, Luchino Visconti)
Ieri, oggi, domani (1963, Vittorio De Sica)
Le feu follet (1963, Louis Malle)
The Visit (1964, Bernhard Wicki)
Week End (1967, Jean-Luc Godard)
Baisers volés (1968, Francois Truffaut)
Le souffle au coeur (1971, Louis Malle)
Die bitteren Tränen der Petra von Kant (1972, Rainer Werner Fassbinder)
Fontane Effi Briest (1974, Rainer Werner Fassbinder)
L'histoire d'Adèle H. (1975, Francois Truffaut)
Padre padrone (1977, Paolo Taviani, Vittorio Taviani)
Escape to Athena (1979, George P. Cosmatos) - (ej på bild)
Krótki film o milosci (1988, Krzysztof Kieslowski)

352 inlägg
för
352 inlägg
@Kevin E:
Jag ser att du utnyttjat Ginzas rea, tänker själv lägga en beställning faktiskt ;) Bra köp!
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Haha :D indeed att jag har! Michael Haneke's La pianiste var dock slut när jag skulle beställa :/ vet inte hur det ligger till med resten nu om det är något du letar efter. Har ju bara sett 4 av dom där sen tidigare så ska bli kul att se dom, speciellt Kieslowski's Krótki film o milosci (En liten film om kärlek), såg att du hade sett den :) och Godard's Week End (Utflykt i det röda) som ska vara helt galen! :D
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Rust and Bone på Hemmakväll för 10 kr.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Det blev en del japanska filmer igår när jag och brorsan besökte Sciencefiction bokhandeln och Kvarnvideo i Malmö.
Samurai Assassin (1965)
Samurai Rebellion (1967)
Shogun Assassin (1980)
Lady Snowblood (1973)
Lady Snowblood II (1973)
Harakiri (1962)
Sukiyaki Western Django (2007)
The Magnificent Seven (1960)
The Fall of The Roman Empire (1964)
Excalibur (1981)

711 inlägg
för
711 inlägg
Toppenrullar Phip!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Härligt att höra! Ser mest fram emot Samuraj boxen, älskar Toshiro Mifune!
352 inlägg
för
352 inlägg
Najs köp, Phip!
Den där Masters of Cinema-utgåvan av Harakiri har jag själv siktat in mig på faktiskt. Det verkar vara en riktig toppenrulle. Lady Snowblood 1 och 2 verkar också riktigt schyssta. Bra köp! :)
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jo, den Harakiri verkar riktigt bra och den har ju fått väldigt bra, ligger ju för tillfället på 8,5 på Imdb.
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Jag har nu fått hem min stora beställning från CDON bestående av filmer och boxar på Blu-Ray:
Donnie Brasco, Heat, Devil's Advocate, The Goonies, The Perks of Being a Wallflower, Argo, The Sessions, Apocalypse Now, Warm Bodies, 12 Angry Men, Stand By Me, Fast & Furious 6, A Streetcar Named Desire, Star Trek Into Darkness, Kon Tiki
Hitchcock Vol.1 med filmerna: Psycho, Rope, Saboteur, Rear Window, Shadow of a Doubt, The Trouble with Harry, The Man Who Knew Too Much
Hitchcock Vol.2 med filmerna: The Birds, Vertigo, Frenzy, Topaz, Marnie, Torn Curtain, Family Plot
Clint Eastwood Collection med filmerna: Dirty Harry, Magnum Force, The Outlaw Josey Wales, Any Which Way You Can, Firefox, Sudden Impact, Pale Rider, Heartbreak Ridge, The Rookie, Unforgiven, A Perfect World, Blood Work, Mystic River, Flags of Our Fathers, Letters from Iwo Jima, Gran Torino, Invictus, Hereafter, J. Edgar, Trouble with the Curve
656 inlägg
för
656 inlägg
Många fina köp där Fermen! Stand By Me och 12 Angry Men är två favoriter för mig.
Kul att du har köpt på dig ett gäng rullar av Hitchcock. Där har du många härliga timmar framför dig. Lite Clintan är inte heller helt fel.
454 inlägg
för
454 inlägg
Oj det var mycket på en gång Fermen! Hoppas att du får en trevlig stund med alla dessa filmer :)
454 inlägg
för
454 inlägg
Edit. Trevliga stunder skulle det stå
352 inlägg
för
352 inlägg
Jävla bra grejer där Fermen!
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Håller med, vilket otroligt filmköp! Speciellt Hitchcock-filmerna ;)
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Jo jag är bra nöjd med dessa köp mina ädla filmkamrater! Det är många timmars nöje :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden