Fick hem Star Wars 1-6 på Blu-Ray igår!
Beställde Monica Z med mamma från affaären, med både film och skiva, för 149 kronor på DVD. En slags hyllning efter den fyrfaldiga guldbaggevinsten i måndags. Ikväll kommer det att svänga, strax efter "Fångarna" på fyran,
Nu har man kommit hem ifrån Engalnd där jag varit utbyttesstudent i en vecka. Jag köpte hem några filmer såklart! Blurays.
Das Boot
Breathless
Bullitt
W.
To The Wonder
The New World
Cool Hand Luke
The Fall
Boyz N The Hood
Överlag är jag väldigt nöjd, tyvärr fick jag inte köpa den urläckra Only God Forgives utgåvan, menmen.. Man kan ju inte få allt.
Das Boot
Breathless
Bullitt
W.
To The Wonder
The New World
Cool Hand Luke
The Fall
Boyz N The Hood
Överlag är jag väldigt nöjd, tyvärr fick jag inte köpa den urläckra Only God Forgives utgåvan, menmen.. Man kan ju inte få allt.
Grymma köp Danne! Och England är ju sjukt najs :)
Många fina köp där Danne! Ska bli spännande att få se vad du tycker om Das Boot!
Jag har redan sett den och den är ruskigt bra!
Shit det hade jag glömt, klantigt av mig :P
Någon som varit och shoppat på Hemmakvälls filmrea under dagen? 50% på ordinarie pris. De har haft väldiga problem med hemsidan pga besökstrycket. Har varit en kamp att få genom sin beställning. Blev lite Spielberg-frossa för min del och några andra godingar från bla Fincher och Coppola.
Jajamän! Blev hemmakväll för mig och brorsan också idag! Har sett en del av filmerna, men det är kul att ha dem hemma.
Vikings (S1)
Band of Brothers/ The Pacific
Call Girl
The Master
Spring Breakers
Charlie Chaplin Box - ( The Kid, A Woman of Paris, The Gold Rush, The Circus, City Lights, Modern Times, The Great Dictator, Monsieur Verdoux, Limelight, A King In New York, The Chaplin Revue)
The Wild Geese (1978)
Zulu Dawn (1979)
Slaget om Tobruk (2008)
Game for Vultures (1979)
House of Cards
Vikings (S1)
Band of Brothers/ The Pacific
Call Girl
The Master
Spring Breakers
Charlie Chaplin Box - ( The Kid, A Woman of Paris, The Gold Rush, The Circus, City Lights, Modern Times, The Great Dictator, Monsieur Verdoux, Limelight, A King In New York, The Chaplin Revue)
The Wild Geese (1978)
Zulu Dawn (1979)
Slaget om Tobruk (2008)
Game for Vultures (1979)
House of Cards
Blev hemmakväll för mig idag också. Inhandlades 6 st Blu-ray filmer, inklusive 3D versionen av Avatar samt Iron man som jag velat ha länge men inte blivit av att jag köpt.
@The Psychokiller
Jag vet att Mats har frågat dig det här men då gav du inget svar. Du säger att du betygsätter efter underhållningsvärde men hur kommer det sig i så fall att du ger Schindler´s List en fyra för den är väll inte direkt underhållande att titta på ?
Jag vet att Mats har frågat dig det här men då gav du inget svar. Du säger att du betygsätter efter underhållningsvärde men hur kommer det sig i så fall att du ger Schindler´s List en fyra för den är väll inte direkt underhållande att titta på ?
Vill bara tipsa om att Citizen Kane finns på discshop för 49 kr på Blu Ray! Galet billigt för en så bra film tyckte jag, och blu ray också.
Lyckades igår avsluta min samling av Family Guys Star Wars filmer.
Star Wars fan som man är tycker jag dessa filmer är hejdlöst roande. Perfekt för dom som gillar Star Wars.
Star Wars fan som man är tycker jag dessa filmer är hejdlöst roande. Perfekt för dom som gillar Star Wars.
Flera månader sen jag postade här sist. Men den senaste månaden var jag och handlade lite, sen fick jag ett paket förra veckan. Har dock inte blivit att jag postat förens nu :)
Alla dessa för 30 kr styck (som ni kan se haha) på Dollarstore :) hade bara sett två av dom tidigare. Katyn var nominerad för bästa utländska film ett år, riktigt bra film om Katynmassakern i Polen under WW2. Rekommenderas!
Sen blev det lite från Ginza's rea när dom hade den nu igen, den är helt oslagbar! 7 filmer på blu-ray, några hyrfilmer som aldrig har hyrts ut, samt två i ett dubbelpaket, men vad gör man inte för 89kr plus frakt på hela kalaset! Nyckeln till frihet har jag redan på blu-ray men när den bara kostade 10 kr passade jag på att köpa en till så jag kan ge bort till en vän, himla bra film! Det vita bandet av Michael Haneke är en film jag velat se med tidigare, blev ganska chockad då den bara kostade 10 kr helt ny med :)
Alla dessa för 30 kr styck (som ni kan se haha) på Dollarstore :) hade bara sett två av dom tidigare. Katyn var nominerad för bästa utländska film ett år, riktigt bra film om Katynmassakern i Polen under WW2. Rekommenderas!
Sen blev det lite från Ginza's rea när dom hade den nu igen, den är helt oslagbar! 7 filmer på blu-ray, några hyrfilmer som aldrig har hyrts ut, samt två i ett dubbelpaket, men vad gör man inte för 89kr plus frakt på hela kalaset! Nyckeln till frihet har jag redan på blu-ray men när den bara kostade 10 kr passade jag på att köpa en till så jag kan ge bort till en vän, himla bra film! Det vita bandet av Michael Haneke är en film jag velat se med tidigare, blev ganska chockad då den bara kostade 10 kr helt ny med :)
Besökte SciFi-mässan i Göteborg. Det blev inte så mycket science fiction för min del, men åtminstone en del fynd. The Mist är en favoritfilm och absolut en av de bästa filmatiseringarna av en Stephen King bok. O.C. är främst för sambon, men jag älskar den fjärde säsongen, när de tog bort mycket av tonårsdramat och bytte ut mot en mer humoristisk ton.
Schyssta köp Tobias!
Själv blev det Ultimate 3-disc edition av Motorsågsmassakern på DVD och när jag var på Mediemarkt och framkallade bilder så hittade jag en superutgåva av Exorcisten på BluRay
Själv blev det Ultimate 3-disc edition av Motorsågsmassakern på DVD och när jag var på Mediemarkt och framkallade bilder så hittade jag en superutgåva av Exorcisten på BluRay
WWWAAAAAAHHH! NY TRAJLOR TILL TÖRTLEEEES VA!!!!! EDIT: Den sög röv
VA??? VAD ÄR DET JAG LÄSER???
Säsong 4 av O.C. är ju inte bäst! Säsong 1 utan tvekan. Minns när jag för första gången zappade in på Kanal 5 och hörde den extremt jobbiga CAAAAllliiiFFFooOOOrrrnnjjjjaaaa låten för att sedan bli transporterad till Familjens Cohens hem där ryan da bad ass mofokka ställde till med oreda med "Stealth" Cohen medans Mischa Barton försökte skådespela. Luka Da MAN säger jag bara! Kicka röv hit och dit med en bögig farsa! Sjukt bra!
Säsong 4 är iof starkare än säsong 3 där skiten totalt tappade fästet. Den jobbiga surfsnubben Johnny var bara en bajskorv på två ben som sabbade hela serien en sväng. Hans polare Chili var också en pest att se. BÖÖHH!
Julie Cooper är sjukt snygg dessutom. Lätt den kvinnan över 40 man helst vill spendera en natt med
VA??? VAD ÄR DET JAG LÄSER???
Säsong 4 av O.C. är ju inte bäst! Säsong 1 utan tvekan. Minns när jag för första gången zappade in på Kanal 5 och hörde den extremt jobbiga CAAAAllliiiFFFooOOOrrrnnjjjjaaaa låten för att sedan bli transporterad till Familjens Cohens hem där ryan da bad ass mofokka ställde till med oreda med "Stealth" Cohen medans Mischa Barton försökte skådespela. Luka Da MAN säger jag bara! Kicka röv hit och dit med en bögig farsa! Sjukt bra!
Säsong 4 är iof starkare än säsong 3 där skiten totalt tappade fästet. Den jobbiga surfsnubben Johnny var bara en bajskorv på två ben som sabbade hela serien en sväng. Hans polare Chili var också en pest att se. BÖÖHH!
Julie Cooper är sjukt snygg dessutom. Lätt den kvinnan över 40 man helst vill spendera en natt med
Vi förhandsbokade "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" på DVD förra torsdagen. Skrämde mig hela veckan när den inte kom på utsatt tid, och man kunde spatsera genom affärerna och se vad andra kunde handla hem och se på myskvällen. Tur för HomeEnter att den äntligen kom idag. Ikväll blir det kokosbollar med allas våran Hundraåring. Längtaaar!