Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Hagman":1zb46t1s]Det gör de, i alla fall av Disney och Buena Vista.[/quote:1zb46t1s]Mjo, precis, och det är det jag går efter. Oliver & Gänget kommer väl inte vara en klassiker om man ser överlag om tjugo år, inte på samma sätt som Lejonkungen, Törnrosa, Askungen, Snövit, Skönheten & Odjuret m.fl. kommer att vara det, men den ingår i vad Disney själva kallar Disney-klassiker.

Filmer som har kommit som inte ingår där är t.ex. alla uppföljare. Tyvärr har de även inkluderat sina egna, kassa, animerade rullar som Meet the Robinsons och Chicken Little.

Pablo Francisco grabbar? Skärpning. Kolla in lite kvalitets-standup istället för en såndär "one trick pony".

Good Will Hunting håller jag med Richie om, fantastisk film, smart och rörande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":3jg6nfa4]Pablo Francisco grabbar? Skärpning. Kolla in lite kvalitets-standup istället för en såndär "one trick pony".
[/quote:3jg6nfa4]
Pablo Francisco är fan bäst, och inte på grund av trailer-guy som han hela tiden förknippas med. I samma klass med personer som Dave Chappelle och Jim Carrey.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Joker":7ajh1ur4][quote="Tyler":7ajh1ur4]Pablo Francisco grabbar? Skärpning. Kolla in lite kvalitets-standup istället för en såndär "one trick pony".
[/quote:7ajh1ur4]
Pablo Francisco är fan bäst, och inte på grund av trailer-guy som han hela tiden förknippas med. I samma klass med personer som Dave Chappelle och Jim Carrey.[/quote:7ajh1ur4]Pablo Francisco är inget annat än det jag sa förut. Han blev stor på grund av trailer-guy och han har egentligen inget annat som är riktigt roligt att komma med. Att han har blivit så hyllad är skamlig.

Dave Chappelle är ljuuuusår före Francisco både när det gäller kvalitén på skämten men även i sitt uppträdande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":2rdf1oqn][quote="Joker":2rdf1oqn][quote="Tyler":2rdf1oqn]Pablo Francisco grabbar? Skärpning. Kolla in lite kvalitets-standup istället för en såndär "one trick pony".
[/quote:2rdf1oqn]
Pablo Francisco är fan bäst, och inte på grund av trailer-guy som han hela tiden förknippas med. I samma klass med personer som Dave Chappelle och Jim Carrey.[/quote:2rdf1oqn]Pablo Francisco är inget annat än det jag sa förut. Han blev stor på grund av trailer-guy och han har egentligen inget annat som är riktigt roligt att komma med. Att han har blivit så hyllad är skamlig.

Dave Chappelle är ljuuuusår före Francisco både när det gäller kvalitén på skämten men även i sitt uppträdande.[/quote:2rdf1oqn]

http://www.youtube.com/watch?v=cknhVYUb-Bk
http://www.youtube.com/watch?v=n18Xe6wM7AY
http://www.youtube.com/watch?v=-OV3OQzE ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ls5E8H_bhIg

..och det finns mer..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bara för att du slänger in fyra länkar på vad han har gjort blir han inte rolig. Jag har sett Bits & Pieces, det är därför jag känner att jag kan kalla honom för one trick pony eftersom att det enda han har gjort som är bra är trailer-guy. Nu vet jag inte hur mycket nytt som är med på Ouch! men oftast säger han bara lite saker om någonting, kör en röst och förväntar sig skratt, och varje punchline är i stort sett tråkig.

Bits & Pieces var otroligt seg att ta sig igenom för övrigt... tog ett par gånger.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Själv rankar jag inte trailer-guy bland hans bästa. Angående röster och ljudeffekter så är det ju en del av charmen med honom, sen så gör han det så himla bra så det är klart det blir roligt. En annan grej är ju att han driver med så sköna grejer som till exempel porr musik, Jerry Springer, olika slags låtar, Jackie Chan med mera.. Cracks me up everytime!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker att Pablo Francisco är kul, bara p.g.a röstimitationerna han gör. Skämten är väldigt platta och han köra samma sak om och om igen, 99% av allt han säger handlar om sex, vilket är jävligt tjatigt. Dessutom har han ju ingenting att säga av betydelse, inget annat än billiga skämt egentligen. Men visst fan kan jag skratta åt hans röstimitationer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Batman Begins, för att ladda upp inför nästa vecka!
802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="PelleL":pa3jszdn]Batman Begins, för att ladda upp inför nästa vecka![/quote:pa3jszdn]

Hur var den?
Meningen med den är tråden är att man ska motivera filmerna som man ser.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Bits and pieces

Mera Pablo och den här var inte lika kul som "ouch!", men va fan. bra underhållning är det och jag är inte så mycket för skämt med bra poänger, jag gillar att man kan skratta åt att det låter roligt. som i när de snackar japanska i kill bill. dialogen är inte särskilt rolig, men det finns inget roligare än en sur japan. jo, möjlig två som i kill bill.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[b:3mci4dfs]Saw[/b:3mci4dfs]
En ganska originell film som är sjuk, otäck och spännande. Till skillnad från majoriteten av dagens skräckfilmer så är [i:3mci4dfs]Saw[/i:3mci4dfs] inte alls förutsägbar, tvärtom. Man får en riktig överraskning vid slutet som förbluffar åskådaren. Det finns dock små brister i manuset och skådespelarna är medelmåttiga. Cary Elwes fixar inte rollern som dr. Gordon helt och hållet. [i:3mci4dfs]Saw[/i:3mci4dfs] är helt klart sevärd och den rekommenderas.

[b:3mci4dfs]Transformers[/b:3mci4dfs]
Det är tredje gången jag ser filmen nu. Man kan se om den många gånger utan att tröttna. Michael Bay har gjort sin överlägset bästa film hittills, han är perfekt som regissör till denna film. Det finns få regissörer som kan regissera tekniska prylar som Michael Bay. Han har ett öga för att få saker att se riktigt coola ut. Det gör det inte svårare att ha en mästare som Steven Spielberg vid sin sida heller. Robotarna är perfekta och det är uträknat in i minsta detalj hur de transformeras. Striderna mellan robotarna, biljakter och explosioner görs med yttersta perfektion och realism. Filmen har ett högt tempo och man hinner med att beta av mycket under filmens gång.

Bay vinner som sagt på att vara en bra teknisk regissör, men han förlorar på att vara en dålig personregissör.
Shia LaBeouf och Megan Fox känns helt rätt placerade. John Turturros överspel blir lite mycket i slutändan. Rachael Taylor känns helt felplacerad, hon är inte alls trovärdig som datageni när hon är en ung, snygg, blond tjej.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, fy fan för Oscarakademin som gav guldgubben för bästa specialeffekter till [i:3mci4dfs]The Golden Compass[/i:3mci4dfs] när den självklart skulle ha gått till [i:3mci4dfs]Transformers[/i:3mci4dfs]. Blir arg bara jag tänker på det. Jag har nämligen inte sett så snygga specialeffekter sedan Peter Jackson's King Kong.
I slutändan så kan jag bara säga att [i:3mci4dfs]Transformers[/i:3mci4dfs] är en riktigt imponerande och maffig film. Ibland är det så otroligt snyggt att man tappar hakan. Den får stå som den näst bästa superhjältefilm jag sett efter [i:3mci4dfs]Batman Begins[/i:3mci4dfs].

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Voldo: Transformers är ingen superhjältefilm.

[b:11w4dagg]Hancock[/b:11w4dagg] Will Smith visar åter igen att han är en av de bästa. Även om filmen kanske inte är den bästa så lyfter han den genom att bara vara med i den. Den får en stark
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[quote="Bigproof":1usk8bag]Voldo: Transformers är ingen superhjältefilm.
[/quote:1usk8bag]
Är inte Autobots superhjältar?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Voldo":1d6iouz2][quote="Bigproof":1d6iouz2]Voldo: Transformers är ingen superhjältefilm.
[/quote:1d6iouz2]
Är inte Autobots superhjältar?[/quote:1d6iouz2]

Nej. Ser inte jag dom som.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Jag kan se autobus som hjältar men inga [i:dzm5bx1z]superhjältar[/i:dzm5bx1z]. Det är att ta i lite enligt mig.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
1408

För att vara fast i ett rum nästan hela filmen så är den väldigt effektiv. Men dock för långdragen. Sedan kommer ett stopp en halvtimme från slutet och då tappade man mig och gick miste från en 4:a. Men det välskrivet och bra skådespel från Cusack. Synd bara att Håfström blivit så Hollywood istället för att köra sitt race, men iofs hade han inte mycket till egen stil innan ändå.

------------------------------------------------

Dirty Pretty Things

Om illegala invandrare i London som dras in i det ena helvetet efter det andra och försöker ta sig hem, både i hjärta och själ men också geografiskt.

kollade på den för skådespelarnas skull. Har inte varit så glad för regissören Frears sen "The Queen" som var riktigt tråkig, men jäklar alltså! Detta var en fin överraskning. Det är ett grymt manus med riktigt bra skådespelare i Audrey Tautou och Chiwetel Ejiofor (hur fan uttalar man hans namn?!). Det är snyggt berättat med otroliga karaktärer och ett tema som sällan behandlas i detta genret. Bra drama, lagom gnutta humor.

Det enda som hindrar mig från full pott är att det går för fort. Plötsligt är det bara en halvtimme kvar av filmen och man hade velat veta ännu mer om karaktärerna, så 20 minuter längre hade inte skadat om man fyllt dem med vettigt material. Upplösningen är klockren och slutet är snudd på perfekt. Rekommenderas verkligen till alla som gillar fina draman med grymma skådespelare.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
För att klargöra vad en superhjälte är så bör man ha superkrafter för att hamna i den kategorin. Batman har visserligen inga och ligger i en gråzon, men enligt mig är han heller ingen superhjälte, utan mer som en maskerad hjälte.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:21lg3189]Apocalypto[/b:21lg3189]

En bra och välgjord film. Är lite för trött för att skriva en lång recension, så jag säger bara att filmen var bra och underhållande. Skådespeleriet brister lite här och var men det är helt klart över godkänt. Det fanns vissa små detaljer som jag verkligen imponerades av att det faktiskt ens tänkte på. Slutet var ganska roligt eftersom det verkligen var det sista man tänkte skulle hända. En bra film som rekommenderas

802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="hempo22":2sre1hep]1408

För att vara fast i ett rum nästan hela filmen så är den väldigt effektiv. Men dock för långdragen. Sedan kommer ett stopp en halvtimme från slutet och då tappade man mig och gick miste från en 4:a. Men det välskrivet och bra skådespel från Cusack. Synd bara att Håfström blivit så Hollywood istället för att köra sitt race, men iofs hade han inte mycket till egen stil innan ändå.
[/quote:2sre1hep]

Vilken version såg du? Tänker på slutet.

[img:2sre1hep]http://images.filmtipset.se/posters/317.jpg[/img:2sre1hep]
[b:2sre1hep]Natural Born Killers - Director's Cut[/b:2sre1hep]

En dräpande satir om dagens media som frossar i våld.
Filmen är klippt som ett tv-program med snabba klipp, inslag av olika sorters genrer och zappande mellan olika kanaler. Ibland fungerar det och känns annorlunda och fräsch, men allt för ofta så känns det som att det finns där bara för att det ska se "coolt" ut. Dessutom blir det ibland alldeles för rörigt med denna stil.

Historien berättas ur ett intressant perspektiv där två massmördare blir kändisar och idoler. Trots detta så undrar man genom hela filmen hur det hade sett ut om Quentin Tarantino hade gjort filmen. Filmen bygger nämligen på idé av honom och vad jag har hört så var han inte riktigt nöjd med den är filmen.
Jag skulle gärna vilja se en filmatisering av det är materialet av honom för att se hur det verkligen "skulle" sett ut.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:xfax4msx]Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark[/b:xfax4msx] Ibland väldigt spännande men ibland också väldigt seg. Jag blev väldigt besviken på den och jag förstår inte varför den är så älskad. Men visst håller den hög klass och skådespelarna är riktigt bra. Den får en

[b:xfax4msx]Indiana Jones And The Temple Of Doom[/b:xfax4msx] Håller nästan samma klass som den första men ändå inte. Allting känns [u:xfax4msx]för[/u:xfax4msx] orealistiskt. Den får en

[b:xfax4msx]Indiana Jones And The Last Crusade[/b:xfax4msx] Den bästa hittils. Att Sean Connery är med gör det hela mycket bättre. Det känns verkligen som om de två är son och far. Det är så roligt när dom tjafsar med varandra. Den får en
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden