Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[b:2wuxpyo9]Iron Man[/b:2wuxpyo9] Rätt så besviken faktiskt, tycker dock inte att den är dålig utan den är sämre än vad jag trodde den skulle vara. Effekterna är riktigt bra vid vissa tillfällen. Men vid slutet när han tar av sig ena handsken ser det väldigt dåligt ut. Robert är väldigt rolig och han lyfter filmen rätt så rejält. Den får en

[b:2wuxpyo9]No Country For Old Men[/b:2wuxpyo9] Jag har faktiskt aldrig tänkt på att den här filmen har en väldigt enkel handling. Man hittar pengar och blir jagad resten av filmen. Men den är berättad på ett så fruktansvärt snyggt och bra sätt så den känns mer komplicerad än vad den är. Alla skådisar gör ett väldigt bra jobb... och det var allt jag hade att säga om den här filmen. Den får en

[b:2wuxpyo9]3:10 To Yuma[/b:2wuxpyo9] Riktigt bra och spännande film. Filmen blir bara bättre och mer spännande ju längre man kommer in i filmen. Den får en
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[b:3q5ot52u]The Naked Gun: From the Files of Police Squad![/b:3q5ot52u]
De som gillar [i:3q5ot52u]Epic Movie[/i:3q5ot52u] eller [i:3q5ot52u]Meet the Spartans[/i:3q5ot52u] vet inte vad riktig parodifilm är. [i:3q5ot52u]The Naked Gun[/i:3q5ot52u] är verkligen milslångt ifrån dem. Den är hysteriskt rolig på vissa ställen. Leslie Nielsen är klockren, ingen annan hade kunnat göra rollen som honom.

[b:3q5ot52u]The Naked Gun 2½: The Smell of Fear[/b:3q5ot52u]
Något sämre, men fortfarande riktigt rolig.

[b:3q5ot52u]Naked Gun 33 1/3: The Final Insult[/b:3q5ot52u]
Anser att den är underskattad. Jag skrattade till rejält ibland. Särskilt slutet är fantastiskt.

[b:3q5ot52u]Iron Man[/b:3q5ot52u]
Downey Jr gör verkligen halva filmen (om inte mer). En Oscarnominering till honom vore inte fel. Specialeffekterna är bra, men inte på [i:3q5ot52u]Transformers[/i:3q5ot52u] nivå. Filmen är grymt underhållande och rolig. Lite segt blev det ibland i Starks labb där han fixar och mixtrar med sin utrustning. Lite mer action hade inte varit helt fel, men det får jag förhoppningsvis se mer av i tvåan som jag längtar oerhört mycket till.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
The dark knight
2140 inlägg
för
2140 inlägg
[b:3aurobxb]Patrioten[/b:3aurobxb]
En riktigt bra film. Mel Gibson är en bra skådespelare (och regissör nu). Allting är riktigt bra med den här filmen. Det kändes lite tungt att se Heath Ledger i den här filmen. Han var bra i den här. Mina kompisar blev förvånade när dom fick reda på att jag inte sett den här. Vilket jag har men jag hade bara glömt bort den. Men jag började minnas vid sista slaget i filmen. En riktig höjdare!

3198 inlägg
för
3198 inlägg
Mannen på taket

Tro det eller ej, men jag har tittat på svensk film frivilligt! Och det blev helt okej till slut. visst höll jag på att somna efter 40 minuter och dåsade en stund, men så fort några skott avfyrades och skapade kaos på sthlms gator var jag pigg igen. bitvis riktigt jäkla spännande och det är synd att inte resten av filmen var lika bra. slutet var bara löjligt då det inte tillförde nånting.
855 inlägg
för
855 inlägg
Happy Gilmore

Hyfsad komedi. Adam Sandler är rolig, men det blir lite för mycket. Trodde den skulle vara bättre.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Star Wars epidod IV
det var första gången jag såg den, även fast jag är 16...

såg även family guy parodin av filmen idag, verkligen underhållande!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Alien 9/10

Oj, snacka om kärt återseende, det var över 2 år sen sist jag såg den så jag mindes den väldigt dåligt, vilken jävla bra film det är alltså, inte lite före sin tid direkt, jävligt spännande och välspelad.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:2kszoq10]The Day the Earth Stood Still[/b:2kszoq10]

As skön B-film från 50-talet. Ett ufo landar i Washington och en alien, som liknar en människa, stiger ur och säger att Jorden är i fara. Detta var verkligen en häftig film som kommer ut i en ny version i December men Keanu Reeves i huvudrollen. Skippa den CGI-crapfesten och hyr den här istället.

[b:2kszoq10]The Lady from Shanghai[/b:2kszoq10]

Klassisk Welles film från Citizen Kane-eran. Orson Welles karaktär accepterar ett jobb som innebär att han måste följa med på en båtresa ner till Sydamerika. Dem tre andra större karaktärerna är en vacker kvinna, hennes fysiskt svage make och dennes arbetskollega. På resan händer det en hel del grejer som utmynnar i en rättegång. Klassisk film noir som håller än idag.

3198 inlägg
för
3198 inlägg
Storm

Fan vad dålig den var den här gången. Visst, mitt sätt att se på film har ju förändrat rejält mycket sen senast, men såhär illa trodde jag inte att det skulle vara. visuellt är den skitsnygg, enda problemet med fotot (och klippningen) är actionscenerna. man ser ju inte ett jota. bara massa skakiga inzoomningar. sen har vi manuset... jisses. no good! dialogen är det största problemet. det hade gått med bättre personregi, men annars är det bara jonas karlsson som är bra nog att kunna genomföra den usla dialogen på ett bra sätt. härligt att svensk film försöker, men börja med bra manus innan ni hoppar in i produktion nästa gång.
802 inlägg
för
802 inlägg
[img:1bqeun7m]http://images.filmtipset.se/posters/2128365.jpg[/img:1bqeun7m]
[b:1bqeun7m]Step Brothers[/b:1bqeun7m]

En galen komedi i samma stil som Ferells tidigare verk, fast här dras det upp ett snäpp till en galen nivå.
Skämten blir lite grövre, lite mer barnförbjudet och sanslöst roligt.

Will Ferrell och John C. Reilly kompletterar varandra perfekt i huvudrollerna och det märks att dem verkligen var sugna på att göra den här filmen.
De levererar roliga citat på löpande band och deras ansiktsuttryck och sätt att levera sina repliker är ovärderliga.

Det här är verkligen ingen film man ska överanalysera, så lämna den tänkaren biten hemma inför den här filmen och bara låt skrattmusklerna få jobba istället. [i:1bqeun7m]Step Brothers[/i:1bqeun7m] är, enligt mig, helt klart den roligaste filmen så här långt under 2008.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Edit.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Han kan ju åtminstone skriva titeln och betygsätta den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med Engström.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
så farligt var det väl inte?

nu tog jag förressten bort det.

om jag ska vara seriös var There will be blood den senaste jag såg, den får en 2/5, inte min typ av film och jag tyckte den var alldeles för lång.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:9mwvabt7]WALL E[/b:9mwvabt7]
Årets absolut bästa film. En otroligt vacker kärlekshistoria i science-fiction miljö med några extremt roliga bitar och ett budskap om hur vi skräpar ner vår planet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:28e0h8ek]American Gangster[/b:28e0h8ek] Mycket sämre än förra gången jag såg den. Då såg jag den på bio och det kanske var därför jag gillade den så mycket. Men nu känns den bara för lång och pratig. Den får en

[b:28e0h8ek]The Bourne Ultimatum[/b:28e0h8ek] Minns den här också som mycket bättre. Jag kan liksom inte sitta och njuta av den här filmen eftersom jag knappt ser vad som försiggår. Det är så nedrans skakigt att det är nästintill irriterande. Ettan är fortfarande bäst. Den får en

[b:28e0h8ek]Resident Evil: Apocalypse[/b:28e0h8ek] Lite små-fjantig action/skräck B-film. Är det verkligen så svårt att göra en hyffsad spel-film? Den får en

[b:28e0h8ek]American History X[/b:28e0h8ek] Väldigt gripande och välspelad film. Den här känns lite mer som en dokumentär än en vanlig drama-film. Allting känns så verkligt. Båda Edwards agerar så jävla naturligt och bra. Den får en
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Körkarlen

Bra svensk stumfilm av Victor Sjöström. Dock så var jag så jävla trött den här morgonen att jag egentligen inte kan ge den ett rättvist betyg, men vad jag såg tyckte jag mycket om. Blir att se den igen. Särksilt för Matti Byes grymma musik.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:2ms0oohl]Sånger Från Andra Våningen[/b:2ms0oohl]
Flera sketcher sammansatta till en film. Kameran rör sig bara en gång i hela filmen. Alla i filmen är vitbleka i ansiktet och ett oförklarligt kaos har inträffat i staden. Den här filmen är den bästa svenska filmen som någonsin har gjorts och det säger inte lite för jag älskar svensk film. Roy Andersson bygger upp sina scener på ett så mästerligt sätt och allting är så detaljrikt. Alla skådisar(som nästan alla är amatörer) är så äkta i sina prestationer och alla dem borde ha fått en guldbagge var. Benny Anderssons musik är otroligt bra och passar så bra till alla scnerna i filmen. Inte för den som vill ha en film med högt tempo, den är väldigt långsam, men det är så himla snyggt och bra att man inte bryr sig om man verkligen gillar film. Nu måste jag bara se [i:2ms0oohl]Du Levande[/i:2ms0oohl].

855 inlägg
för
855 inlägg
[i:h7btg6x1]No Country for Old Men[/i:h7btg6x1]

Helt fantastiskt, bland det bästa jag sett. Finns inte något att klaga på, allt är mer eller mindre perfekt. Solklar femma.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden