Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Remus":mxm37v33]Du var jätte rolig. Jag menar att jag köpte den första utgåvan.[/quote:mxm37v33]

Ha Ha eller hur? Jo men skriv det nästa gång istället dårå

Och btw grymt snygg utgåva! Måste definitivt försöka få tag på den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Föreställ er min lycka när jag ser att den där superutgåvan som hempo postade bilder på fortfarande inte har släppts och går att förbeställa! Det ska jag definitivt göra, sicken edition det där är.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Den släpps här i Sverige den 26 november.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":3vuuust1]Den släpps här i Sverige den 26 november.[/quote:3vuuust1]Woop, på alla stora sajter eller? Kul att Sverige börjar sälja ordentliga utgåvor, bara kollar på alla Iron Man som finns.

Fast allt skit i boxen är väl inte översatt? om det finns något med text menar jag.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Extramaterial är väl sällan textat. Omslaget ska dock vara svenskt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den här senast när Canal+ hade premiär för den men har inte orkat skriva om den än.

Det är en fantastisk film. Jag tror inte att det finns någon film i världshistorien som får adrenalinet att pumpa på samma sätt, första gången jag gick ut från biografen efter att ha sett den här dunkade det i hela kroppen och testosteronet flödade. Filmen är inte på något sätt ett mästerverk vad det gäller handling och dialog, men det är inte det man ska fokusera på när man ser den här filmen. Man ska istället låta sig sugas med i spartanernas syn på livet och deras mentalitet, den största äran du kan uppnå är att dö på slagfältet för Moder Sparta. Är man med på de här villkoren får man en åktur som aldrig förr.

[img:mprmua8l]http://img152.imageshack.us/img152/8219/3002ba9.jpg[/img:mprmua8l]

King Leonidas är en av de absolut coolaste karaktärerna som någonsin varit med i en film. Allt ifrån hans läderkalsonger till hans otroliga skägg till hans hjälm som visar att det är han som leder spartanerna, Gerard Butlers otroliga röst och skotska accent. Det kommer att bli fruktansvärt svårt för mig att se honom i någon annan roll.

I övriga roller är väl David Wenham den som står ut mest som Dilios, han har en klockren berättarröst som verkligen passar in på filmen. I övrigt är det inte mycket att hurra åt, och Lena Headey som drottningen är inte bara medelmåttig utan har även tilldelats en alltför stor roll i filmatiseringen, hennes lilla sidodel där hon ska försöka skicka ut hela Spartas armé i krig är rätt ofta seg och tråkig, dessutom märks det på dialogen att det inte är Frank Miller som har skrivit det, för även om hans dialog allt som oftast är väldigt klyschig är den inte såhär lam. Jämför drottningens del med när King Leonidas skriker "FOR TONIGHT WE DINE IN HELL". Två helt olika världar.

[img:mprmua8l]http://img93.imageshack.us/img93/2930/3001ic0.jpg[/img:mprmua8l]

Sammanfattat kan det väl sägas att jag inte förstår hur man inte kan älska den här filmen, och ända sedan första sekunden har jag känt att det kommer att vara en evig favoritfilm. Det är lite löjligt och lite teatraliskt med en homoerotisk underton där vältränade män står och gnider sig mot varandra i läderkalsonger, men det är också en av de coolaste filmerna någonsin och en orgie för varje actionälskare, varje stridsscen är ett mästerverk i sig själv.

Spikad fem av fem, för mer storslaget än såhär blir det inte. Det enda jag ångrar är att jag inte såg den ännu fler gånger på bio.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden