[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
[quote="JosefMusic2":16a4eus5]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:16a4eus5]
Det är en actionfilm, ingen historielektion. Jag tror knappast att folk kollar på 300 för att få reda på hur Slaget vid Thermopyle utspelades. Folk kollar på 300 för att se en jävligt bra actionfilm som är fullpumpad med adrenalin.
Och hur vet du att perserna inte såg ut sådär, levde du på den tiden eller? ;*
EDIT: Nu hann två stycken före medans jag skrev, men alla tre inlägg har samma poäng. 300 är 110% action, vill du veta vad som hände på riktigt så får du läsa några böcker eller se någon dokumentär på Discovery.
Det är en actionfilm, ingen historielektion. Jag tror knappast att folk kollar på 300 för att få reda på hur Slaget vid Thermopyle utspelades. Folk kollar på 300 för att se en jävligt bra actionfilm som är fullpumpad med adrenalin.
Och hur vet du att perserna inte såg ut sådär, levde du på den tiden eller? ;*
EDIT: Nu hann två stycken före medans jag skrev, men alla tre inlägg har samma poäng. 300 är 110% action, vill du veta vad som hände på riktigt så får du läsa några böcker eller se någon dokumentär på Discovery.
[quote="JosefMusic2":h8duxhvi]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:h8duxhvi]
Aldrig hört talas om underhållning?
Aldrig hört talas om underhållning?
Filmen är inte baserad på verkliga händelser. Den är baserad på en serieroman som delvis är baserad på verkliga händelser.
Underhållande? Visst. Visuellt snygg? Visst. Men till och från är den också ganska larvig. De storslagna replikerna och de mäktiga krigarnas ord blev stundtals för mycket. Lite irriterande blev det också med slow-motionbilderna som drog ner på tempot på ställen jag egentligen ville ha mer fart på. Det sistnämnda här är väl väldigt mycket en smaksak kan jag tänka mig.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="JosefMusic2":3qq8o9ze]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:3qq8o9ze]
...så för att en film inte ska vara sämst genom tiderna måste allt i den vara sant?
Det kvittar ju att monster o örhängen mm finns i filmen för varje actionscen i den är najs och det är huvudsaken i en sån film.
...så för att en film inte ska vara sämst genom tiderna måste allt i den vara sant?
Det kvittar ju att monster o örhängen mm finns i filmen för varje actionscen i den är najs och det är huvudsaken i en sån film.
Saknas
för
Inga inlägg
Men vad kommer uppföljaren heta??? den kan väll inte heta: 302??? För då skulle ju ettan heta 301
Den kommer att heta "The Resurrection of King Leonidas".
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="JosefMusic2":n2btiw6k]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:n2btiw6k]
om någon skulle berätta historien om slaget vid Thermopyle ur spartansk synvinkel så skulle den se ut som den gör i filmen. därför är den väldigt överdriven och cool, men det är inget fel med det. det är väl ingen som påstått att allting i filmen är sant?
och precis som alla andra säger så är den en utomordentlig actionfilm som är riktigt bra och underhållande. hur ska man annars kunna uppleva alla svärdhugg som dessa stålmän utför på ett coolare vis? ^^
sen känns det såklart helt fel att säga att filmen är kass för att den inte är sann? då kan du ju inte se djupet i filmen.
om någon skulle berätta historien om slaget vid Thermopyle ur spartansk synvinkel så skulle den se ut som den gör i filmen. därför är den väldigt överdriven och cool, men det är inget fel med det. det är väl ingen som påstått att allting i filmen är sant?
och precis som alla andra säger så är den en utomordentlig actionfilm som är riktigt bra och underhållande. hur ska man annars kunna uppleva alla svärdhugg som dessa stålmän utför på ett coolare vis? ^^
sen känns det såklart helt fel att säga att filmen är kass för att den inte är sann? då kan du ju inte se djupet i filmen.
3462 inlägg
Oj, ska man resonera så skulle väldigt många filmer kassa. Ex Sagan om Ringen, Star Wars, Indiana Jones, Alien...Ska jag fortsätta? Det är väl ändå ingen som tror att de är baserade på verkliga händelser?
Sedan är filmen inte så fiktiv som många vill få den till. Slaget vid Thermopyle har i allra högsta grad ägt rum och ja, spartaner och perser var inte bästa kompisar heller under antikens hetsiga och maktgalna tid. Det är ju lite det som är grejen med Millers tolkning och vet inte om alla har förstått det heller. Men det tillhörde vanligheterna att man berättade och beskrev motståndarna som monster, därav groteska utseenden på perserna.
Angående uppföljare så tror jag inte att det blir en uppföljare, snarare än prequel som Miller har pratat om förut. Klart man kan fortsätta där 300 slutade, men då får man hitta en ny stark och intressant karaktär och linda in storyn med.
Sedan är filmen inte så fiktiv som många vill få den till. Slaget vid Thermopyle har i allra högsta grad ägt rum och ja, spartaner och perser var inte bästa kompisar heller under antikens hetsiga och maktgalna tid. Det är ju lite det som är grejen med Millers tolkning och vet inte om alla har förstått det heller. Men det tillhörde vanligheterna att man berättade och beskrev motståndarna som monster, därav groteska utseenden på perserna.
Angående uppföljare så tror jag inte att det blir en uppföljare, snarare än prequel som Miller har pratat om förut. Klart man kan fortsätta där 300 slutade, men då får man hitta en ny stark och intressant karaktär och linda in storyn med.
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte 300 var perfekt, blodig och extremt simpel i dess storyline... men de är ju exakt så de ville ha filmen och de går ju hem. Så länge man medvetet gör en mycket ytlig story och är tillräckligt duktig på att göra film så de ändå funkar så är fine by me.
Kände hur jag fick lite mer stubb på hakan och hår på bröstet när jag satt där i biosalongen för längesen
Kände hur jag fick lite mer stubb på hakan och hår på bröstet när jag satt där i biosalongen för längesen
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Wannaben":2t2y8fo0]Alla har olika uppfattningar om olika filmer, sen finns dt ju hobbyturkar som hatade denna film innerst inne, det är en helt annan sak, 300 var 100% Entertainment, not bad entertainment, excellent masterpiece, och att filmen int var sant, kan jag hålla med om, men det var inte meningen med 300, filmens mening var att underhålla folk, tror inte det skule vara skoj om någon pensionär satt och kollade den i bioduken?
Tidernas bästa Entertainment kan jag säga, men någon bra film(dvs Story)? naaej, mer ögongodis .
Kommer kanske en uppföljare, Zack Snyder har dck inte bestämt titeln på den, eftersom som nuvarande spartan kung dog, LEONIDAS![/quote:2t2y8fo0]
Så kan man också tycka.
I mina ögon var den en piece of crap.
Tidernas bästa Entertainment kan jag säga, men någon bra film(dvs Story)? naaej, mer ögongodis .
Kommer kanske en uppföljare, Zack Snyder har dck inte bestämt titeln på den, eftersom som nuvarande spartan kung dog, LEONIDAS![/quote:2t2y8fo0]
Så kan man också tycka.
I mina ögon var den en piece of crap.
Ny utgåva på gång: [url=http://www.dvdactive.com/news/releases/3005.html:3dfzfr2i]3-disc Collector's Edition[/url:3dfzfr2i]
[img:3dfzfr2i]http://img177.imageshack.us/img177/2373/300lcer1artworkpic3gh0.jpg[/img:3dfzfr2i]
[img:3dfzfr2i]http://img177.imageshack.us/img177/2373/300lcer1artworkpic3gh0.jpg[/img:3dfzfr2i]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hempo22":1sv3ligj]Ny utgåva på gång: [url=http://www.dvdactive.com/news/releases/3005.html:1sv3ligj]3-disc Collector's Edition[/url:1sv3ligj]
[img:1sv3ligj]http://img177.imageshack.us/img177/2373/300lcer1artworkpic3gh0.jpg[/img:1sv3ligj][/quote:1sv3ligj]
Den var riktigt snygg. Hoppas den släpps på discshop eller någon svensk sida så det medkommer svensk text.
[img:1sv3ligj]http://img177.imageshack.us/img177/2373/300lcer1artworkpic3gh0.jpg[/img:1sv3ligj][/quote:1sv3ligj]
Den var riktigt snygg. Hoppas den släpps på discshop eller någon svensk sida så det medkommer svensk text.
3462 inlägg
Nördutgåva skulle jag vilja kalla den. Men såna utgåvor brukar väl sällan leta sig hit?
[quote="Mats":3g7h7lhu]Nördutgåva skulle jag vilja kalla den. Men såna utgåvor brukar väl sällan leta sig hit?[/quote:3g7h7lhu]
Nej precis. Verkar ju bara vara en R1-release än så länge iaf. Men en läcker utgåva var det iaf.
Nej precis. Verkar ju bara vara en R1-release än så länge iaf. Men en läcker utgåva var det iaf.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skulle gissa på att den är precis lika stor som boken, även framsidan på boxen ser ju ut som framsidan på boken.
Och ja, jag vill ha den. Herregud, vad jag vill ha den.
Och ja, jag vill ha den. Herregud, vad jag vill ha den.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":lub2xyqa]Fan... Jag som köpte den första filmen![/quote:lub2xyqa]
Vilken var det då? 299 eller?
Vilken var det då? 299 eller?
Du var jätte rolig. Jag menar att jag köpte den första utgåvan.