Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jaha, har semester i Tyskland när den har Sverigepremiär.
Få väl se den i Tyskland.
Få väl se den i Tyskland.
6342 inlägg
1753 inlägg
Ratta in Kanal 5 på onsdag!
[i:29t9t7p4]Harry Potter och Fenixorden - bakom magin
Bakom kulisserna-reportage från den nya Harry Potter-filmen. Hans Wiklund har träffat huvudrollsinnehavaren Daniel Radcliffe och flera av de andra skådespelarna. Vi får även se bilder från inspelningen och den färdiga filmen.
Onsdag 4 juli 20:00[/i:29t9t7p4]
Undrar förresten vad Harry Potter heter i Tyskland? Jag tror det är Harald Potzweiger.
[i:29t9t7p4]Harry Potter och Fenixorden - bakom magin
Bakom kulisserna-reportage från den nya Harry Potter-filmen. Hans Wiklund har träffat huvudrollsinnehavaren Daniel Radcliffe och flera av de andra skådespelarna. Vi får även se bilder från inspelningen och den färdiga filmen.
Onsdag 4 juli 20:00[/i:29t9t7p4]
Undrar förresten vad Harry Potter heter i Tyskland? Jag tror det är Harald Potzweiger.
1753 inlägg
Tur ingen tvingar dig.
Jag ser inte alls lika mycket fram emot 5:an som jag gjorde mot 4:an. Blev faktiskt lite besviken på 4:an. Fast 5:an ska såklart ses, dock ej på bio. Blir på DVD istället...
6342 inlägg
Tack Alex. Fan va nice, blir kul och se programmet. Hoppas bara dom inte visar för mycket ur filmen.
Saknas
för
Inga inlägg
Dom visar bara små scener man inte kommer att komma ihåg nästa dag, så de e lugnt
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Freddy kruger":2wnmua53][quote="FiLmGaLeN":2wnmua53]Tack Alex. Fan va nice, blir kul och se programmet. Hoppas bara dom inte visar för mycket ur filmen.[/quote:2wnmua53]
Nej usch inte ett program om Harry potter.[/quote:2wnmua53]
Varför inte Freddy det kan vara bra hoppas jag
Nej usch inte ett program om Harry potter.[/quote:2wnmua53]
Varför inte Freddy det kan vara bra hoppas jag
6342 inlägg
Den första [url=http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/film/film_reviews/article2000948.ece:3kpj4hab]recensionen[/url:3kpj4hab] gav den 3/5, men [url=http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/06/29/wpotter129.xml:3kpj4hab]här[/url:3kpj4hab] och [url=http://books.guardian.co.uk/news/articles/0,,2114641,00.html:3kpj4hab]här[/url:3kpj4hab] finns de andra recensionerna.
Många har blivit upprörda av den första recensionen.
Många har blivit upprörda av den första recensionen.
Saknas
för
Inga inlägg
Den andra och den tredje recensionen har ju inte gett något betyg alls...
Hm, 3/5 på den första recensionen. Om Yates, eller vad han nu heter har brytit traditionen ''Harry-Potter-filmerna-blir-bara-bättre-och-bättre'' tycker jag han borde få sparken och INTE ha något med sexan att göra
Hm, 3/5 på den första recensionen. Om Yates, eller vad han nu heter har brytit traditionen ''Harry-Potter-filmerna-blir-bara-bättre-och-bättre'' tycker jag han borde få sparken och INTE ha något med sexan att göra
6342 inlägg
Jag håller med dig, är aningen orolig efter den första recensionen, även om de två andra vart mycket positiva. Det är tydligen problem med klimaxet, som i fyran. Jag tyckte inte det var problem med klimaxet i fyra så denna films klimax kommer jag nog inte ha problem med.
6342 inlägg
[url=http://www.variety.com/review/VE1117934037.html?categoryid=31&cs=1:3ooum9if]Ny recension[/url:3ooum9if] som enligt mig mer preseneterar filmen är recenserar den. Stört att dom inte har stjärnsystemet.
Måste meddela att jag lånade Harry Potter och Fången från Azkaban för någon dag sen. En helt okej film som jag inte förstod allting i då jag inte läst någon bok alls om Harry Potter. Kändes som en massa onödiga och komplicerade saker hände. Någon lektion där och en lektion där som inte riktigt gav någonting. Sen var det inte direkt spännande eller intressant heller. Men den här sortens film är till för den yngre publiken.
Jag kanske är för gammal för dom här helt enkelt? Iallafall så var den inte urlöjlig och dålig utan en helt okej underhållande film för stunden.
Fast jag måste tillägga att jag inte riktigt gillar Harry Potter och hans skola.
Iallafall så får den filmen av mig. Harry Potter frälsta som har läst igenom varenda bok (som finns ute just nu, sista boken släpps 12 eller 21 juli) och har Harry Potter affischer hemma borde älska den här.
PS. Jag har sett första filmen för längesen och det ända jag minns därifrån är att det är med något troll på en dam toalett (som påminde mycket om grott trollet i första sagan om ringen filmen?? ) och sen så får man se Voldemort eller något. Sen har jag också sett Den gyllene bägaren på bio som jag inte precis gillade så jätte mycket heller för den delen (förutom att det äntligen händer någonting i den här serien! Då Voldemort äntligen återföds!).
Jag kanske är för gammal för dom här helt enkelt? Iallafall så var den inte urlöjlig och dålig utan en helt okej underhållande film för stunden.
Fast jag måste tillägga att jag inte riktigt gillar Harry Potter och hans skola.
Iallafall så får den filmen av mig. Harry Potter frälsta som har läst igenom varenda bok (som finns ute just nu, sista boken släpps 12 eller 21 juli) och har Harry Potter affischer hemma borde älska den här.
PS. Jag har sett första filmen för längesen och det ända jag minns därifrån är att det är med något troll på en dam toalett (som påminde mycket om grott trollet i första sagan om ringen filmen?? ) och sen så får man se Voldemort eller något. Sen har jag också sett Den gyllene bägaren på bio som jag inte precis gillade så jätte mycket heller för den delen (förutom att det äntligen händer någonting i den här serien! Då Voldemort äntligen återföds!).
6342 inlägg
Hm, du kanske borde ha sett ettan & tvåan innan för att förstå? Eller så har du redan gjort det men ändå inte fattat nåt.
Filmgalen: Läs mitt "PS" längst ner . Du kanske inte hann se det innan jag la till det. I tvåan så är det väl med en tre hövda hund som vaktar en kammare??
Jag får ta och sätta mig ner och se alla filmerna på en dag och säga vad jag tycker då för att kanske få ett rättvisare betyg? Hmm? Kan nog bli intressant.
Jag får ta och sätta mig ner och se alla filmerna på en dag och säga vad jag tycker då för att kanske få ett rättvisare betyg? Hmm? Kan nog bli intressant.
6342 inlägg
Jag hann inte. Men okey, du har ju sett filmerna i fel ordning så det är inte konstigt att du inte förstår eller gillar dom.
Nej, det är i ettan den trehövdade hunden är med. I tvåan är en basilisk med, om du kanske sett den men inte kommer ihåg.
Det tycker jag du ska göra.
Nej, det är i ettan den trehövdade hunden är med. I tvåan är en basilisk med, om du kanske sett den men inte kommer ihåg.
Det tycker jag du ska göra.
Varietys omdöme är väl det sista jag skulle gå efter.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Freddy kruger":3virx8c2][quote="FiLmGaLeN":3virx8c2]Tack Alex. Fan va nice, blir kul och se programmet. Hoppas bara dom inte visar för mycket ur filmen.[/quote:3virx8c2]
Nej usch inte ett program om Harry potter.[/quote:3virx8c2]
se inte programmet då ?
Självklart kommer jag att titta på det .
Allså, man kan ju inte hata harry potter... serien e ju tuff
Nej usch inte ett program om Harry potter.[/quote:3virx8c2]
se inte programmet då ?
Självklart kommer jag att titta på det .
Allså, man kan ju inte hata harry potter... serien e ju tuff
Biljetter bokat till premiären nu. På måndag (2 juli) blir det Transformers och fredagen den 13 juli blir det Harry Potta 5
6342 inlägg
Av de recensioner som hittills kommit är 80% positiva, och de som inte är det gnäller över att filmen är för mörk (??) och att den inte känns hel på något sätt. Även kyssen är på tok för lång (inget negativt, bara nåt som nämnts).
Precis som man kunde se premiären av den fjärde filmen live på nätet kommer samma möjlighet att finnas för Fenixorden. [url=http://harrypotter.warnerbros.co.uk/site/index.html:20ehgm47]Här[/url:20ehgm47] finns mer information om det. Om jag inte har fel kan vi se den klockan 16.00 den 3 juli.
Precis som man kunde se premiären av den fjärde filmen live på nätet kommer samma möjlighet att finnas för Fenixorden. [url=http://harrypotter.warnerbros.co.uk/site/index.html:20ehgm47]Här[/url:20ehgm47] finns mer information om det. Om jag inte har fel kan vi se den klockan 16.00 den 3 juli.