Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
1753 inlägg
Det är Bellatrix. Minns inte vad som sades i Goblet... Möjligen jobbade de ihop?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3mfvvt89]Men, är det Bellatrix som torterar Nevilles föräldrar? I Goblet of Fire (filmen) sades det ju att Barty Crouch Jr. gjorde det. Eller..?[/quote:3mfvvt89]
Jag tänkte också på det när jag såg lite av Goblet filmen på tv häromdagen, men Karkaroff säger väl något i stil med att Crouch Jr. hjälpte till eller "took part" med tortyren? Det var väl Bellatrix som förde befälet då kan tänkas.
Jag tänkte också på det när jag såg lite av Goblet filmen på tv häromdagen, men Karkaroff säger väl något i stil med att Crouch Jr. hjälpte till eller "took part" med tortyren? Det var väl Bellatrix som förde befälet då kan tänkas.
Saknas
för
Inga inlägg
Yaay, frågan om från nörd till hjälte kom med! Matt svarade skitbra.
Katie var kul, hon med!
Katie var kul, hon med!
6342 inlägg
Jaha, okey. Då hade jag väl fattat allt fel då, nu verkar Bellatrix helt plötsligt mycket ondare. Me like it. <3
Saknas
för
Inga inlägg
gud vad tröttsamnt detta är
Saknas
för
Inga inlägg
Trodde du det var Barty Crouch Jr. som hade torterat Nevilles familj? ;o
Bellatrix is the bitch of evil.
Bellatrix is the bitch of evil.
6342 inlägg
[quote="Dr. Acula":kkd1esa6]Trodde du det var Barty Crouch Jr. som hade torterat Nevilles familj? ;o
Bellatrix is the bitch of evil.[/quote:kkd1esa6]
Yes, jag trodde fel. Haha, visst är hon ;)
[quote="hannibal23":kkd1esa6]gud vad tröttsamnt detta är :yawn:[/quote:kkd1esa6]
Vet du vad som är mer tröttsamt? Att du gång på gång skriver fullt meningslösa inlägg vilket irriterar mig enormt.
Bellatrix is the bitch of evil.[/quote:kkd1esa6]
Yes, jag trodde fel. Haha, visst är hon ;)
[quote="hannibal23":kkd1esa6]gud vad tröttsamnt detta är :yawn:[/quote:kkd1esa6]
Vet du vad som är mer tröttsamt? Att du gång på gång skriver fullt meningslösa inlägg vilket irriterar mig enormt.
Saknas
för
Inga inlägg
Bellatrix är fan bäst.
Jag gillar att hon jämt retar Potter.
Jag gillar att hon jämt retar Potter.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":2am9u4zn]Jag ska se den med Filmgalen på fredag. Självklart kommer jag att se den på den magnifika biografen Bergakungen! Jag tror verkligen att filmen kommer vara bättre än en trea [/quote:2am9u4zn]
Coolt, jag ska också gå på fredag. Jag går alltid på Bergakungen på bio, men just denna enda gång skulle jag gå på Biopalatset... annars kanske vi hade setts där.
Bellatix är cool i femman, men i början på sexan tex så är hon bara patetisk. Snape däremot, HAN är cool jämt.
Coolt, jag ska också gå på fredag. Jag går alltid på Bergakungen på bio, men just denna enda gång skulle jag gå på Biopalatset... annars kanske vi hade setts där.
Bellatix är cool i femman, men i början på sexan tex så är hon bara patetisk. Snape däremot, HAN är cool jämt.
Saknas
för
Inga inlägg
hmm konstigt nog var det jag som först sa att Harry Potter var överskattad. Men nu har plötsligt mina vänner övertalat mej lol... Ska inte kolla på premiären men kanske denna söndag...
Lägg inte till några Spoilers förrens efter söndag hhihi... annars kommer jag inte motstå frestelsen att kolla på dem
Lägg inte till några Spoilers förrens efter söndag hhihi... annars kommer jag inte motstå frestelsen att kolla på dem
Saknas
för
Inga inlägg
Lägg gärna till så få spolier som möjligt denna månaden, är ni snälla.
Men sätt gärna betyg och skriv lite minirecensioner eller åsikter och sånt.
Finns risk för att jag inte kommer att se filmen på ett bra tag om inte läget plötsligt ändras
Men sätt gärna betyg och skriv lite minirecensioner eller åsikter och sånt.
Finns risk för att jag inte kommer att se filmen på ett bra tag om inte läget plötsligt ändras
6342 inlägg
[quote="Queen":2v9wjny4][quote="Return of the King":2v9wjny4]Jag ska se den med Filmgalen på fredag. Självklart kommer jag att se den på den magnifika biografen Bergakungen! Jag tror verkligen att filmen kommer vara bättre än en trea [/quote:2v9wjny4]
Bellatix är cool i femman, men i början på sexan tex så är hon bara patetisk. Snape däremot, HAN är cool jämt.[/quote:2v9wjny4]
Neej, hon är lika sjuk i huvudet då som hon alltid är.
Dom som har sett filmen kan väl diskutera den men sätta de känsliga områdena inom spoilers, det skulle väl inte vara någon större problem eller?
Bellatix är cool i femman, men i början på sexan tex så är hon bara patetisk. Snape däremot, HAN är cool jämt.[/quote:2v9wjny4]
Neej, hon är lika sjuk i huvudet då som hon alltid är.
Dom som har sett filmen kan väl diskutera den men sätta de känsliga områdena inom spoilers, det skulle väl inte vara någon större problem eller?
Saknas
för
Inga inlägg
Exakt, jag ska ju se den på torsdagnatt. ^^
Sen kan man annars göra som jag när man ser en spoiler, blunda ögonen och klicka bakåtknappen eller stänga ner rutan.
Sen kan man annars göra som jag när man ser en spoiler, blunda ögonen och klicka bakåtknappen eller stänga ner rutan.
6342 inlägg
[quote="Dr. Acula":1adxwwuk]Exakt, jag ska ju se den på torsdagnatt. ^^[/quote:1adxwwuk]
Oh, vilken tid? Är det på smygpremiären eller?
Oh, vilken tid? Är det på smygpremiären eller?
hehe, kl. 21.15 på fredag för min del. fanns inga bra platser kavr på den tidiga föreställningen.
6342 inlägg
[quote="Dr. Acula":3ozlo2fu]Jajemen! 23.59 [/quote:3ozlo2fu]
Niice. Jag tror inte det fanns sådana tider här, annas missade jag det totalt. Men hursomhelst är jag nöjd med det jag har nu, 18.20 på Bergakungens största sal, dvs, Nordens största.
EDIT: Redan nu har OOTP börjat slår rekord:
[i:3ozlo2fu]Warner Bros. announced today that Harry Potter and the Order of the Phoenix has opened in 4,285 locations and on over 9,000 screens, breaking the studio's domestic release record.
The movie also has the largest day-and-date international releases of any of the Harry Potter movies, opening in 44 markets worldwide today. (2004's Prisoner of Azkaban held the previous record of 24.) The film is also opening on 126 IMAX screens, more than any previous release.[/i:3ozlo2fu]
Och hur mycket den tjänat på bara midnattsvisningar...
[i:3ozlo2fu] Order of the Phoenix broke yet another record last night, grossing $12 million at midnight showings, more than any other film in history and twice as much as Goblet of Fire made in November 2005.
Although today's total figures in America won't be available until tomorrow, we now know that the film raked in $7.8 million in eight Pacific and Asian countries. It marked the most successful Harry Potter release in Australia, Korea, New Zealand, Hong Kong, the Philippines, and Malaysia.[/i:3ozlo2fu]
Mer läsning om det finns [url=http://www.variety.com/article/VR1117968373.html?categoryid=13&cs=1:3ozlo2fu]här.[/url:3ozlo2fu]
Källa: Veritaserum
Niice. Jag tror inte det fanns sådana tider här, annas missade jag det totalt. Men hursomhelst är jag nöjd med det jag har nu, 18.20 på Bergakungens största sal, dvs, Nordens största.
EDIT: Redan nu har OOTP börjat slår rekord:
[i:3ozlo2fu]Warner Bros. announced today that Harry Potter and the Order of the Phoenix has opened in 4,285 locations and on over 9,000 screens, breaking the studio's domestic release record.
The movie also has the largest day-and-date international releases of any of the Harry Potter movies, opening in 44 markets worldwide today. (2004's Prisoner of Azkaban held the previous record of 24.) The film is also opening on 126 IMAX screens, more than any previous release.[/i:3ozlo2fu]
Och hur mycket den tjänat på bara midnattsvisningar...
[i:3ozlo2fu] Order of the Phoenix broke yet another record last night, grossing $12 million at midnight showings, more than any other film in history and twice as much as Goblet of Fire made in November 2005.
Although today's total figures in America won't be available until tomorrow, we now know that the film raked in $7.8 million in eight Pacific and Asian countries. It marked the most successful Harry Potter release in Australia, Korea, New Zealand, Hong Kong, the Philippines, and Malaysia.[/i:3ozlo2fu]
Mer läsning om det finns [url=http://www.variety.com/article/VR1117968373.html?categoryid=13&cs=1:3ozlo2fu]här.[/url:3ozlo2fu]
Källa: Veritaserum
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":3ktdzi90]Jajemen! 23.59 [/quote:3ktdzi90]
Så jädra sent varför ska det vara så sent för
Så jädra sent varför ska det vara så sent för
Saknas
för
Inga inlägg
23.59 är väl inte alls sent? ;o Särskilt inte om man är ledig som jag är.
Saknas
för
Inga inlägg
omg orka "voldemort is going to have a massive army" (eller vad den där snubben i trailern säger) harry says : "i wanna join the fight" ...
förlåt att jag svär nu men... lite kopierande?? eller nej skit i kopierande men lite konstigt... alla i ett krigsfält använder trollformer lol. hoppas siste delen har ett sånt krig då skulle jag bara "LOL" riktig strangemovie
förlåt att jag svär nu men... lite kopierande?? eller nej skit i kopierande men lite konstigt... alla i ett krigsfält använder trollformer lol. hoppas siste delen har ett sånt krig då skulle jag bara "LOL" riktig strangemovie