Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Saknas
för
Inga inlägg
jag tror att femman kommer sakna mycket från boken men kan dom inte följa lite i boken med.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Du har inte sett den än, så säg inte hur mycket den har tagit från boken och inte tagit.
Nu är det bara drygt 9 timmar kvar
Nu är det bara drygt 9 timmar kvar
Saknas
för
Inga inlägg
Du jag har sett trailen lite tjatigt med emma watsons engelsk prat.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":o2p2xa31]Du jag har sett trailen lite tjatigt med emma watsons engelsk prat.[/quote:o2p2xa31]
Vad har det med Emma Watson att göra?
Se filmen först. Trailern visar bara 2 minuter av en 140 minuts film
Vad har det med Emma Watson att göra?
Se filmen först. Trailern visar bara 2 minuter av en 140 minuts film
hon är från södra england, det är hennes dialekt. inget fel på den. alla brittiska dialekter är störtsköna!
[i:1c4yxhea]care furr a drink, gov'nor?[/i:1c4yxhea]
[i:1c4yxhea]care furr a drink, gov'nor?[/i:1c4yxhea]
Saknas
för
Inga inlägg
Okej, bara för att det är helt onödigt att behöva veta det. Snacka om att du vet hur man skriver onödiga inlägg!
Det är väl en smaksak.. och jag förstår inte hur du kopplar hennes dialekt till boken när du säger [quote:1tzlc1o8]jag tror att femman kommer sakna mycket från boken men kan dom inte följa lite i boken med.[/quote:1tzlc1o8]
Det är hennes dialekt! Den är jättehärlig.
Det är väl en smaksak.. och jag förstår inte hur du kopplar hennes dialekt till boken när du säger [quote:1tzlc1o8]jag tror att femman kommer sakna mycket från boken men kan dom inte följa lite i boken med.[/quote:1tzlc1o8]
Det är hennes dialekt! Den är jättehärlig.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hempo22":32mex0dq]hon är från södra england, det är hennes dialekt. inget fel på den. alla brittiska dialekter är störtsköna!
[i:32mex0dq]care furr a drink, gov'nor?[/i:32mex0dq][/quote:32mex0dq]Haha, "gov'nor" är bästa ordet någonsin.
Engelska dialekter är hur härliga som helst. Lyssna bara på Arctic Monkeys, beautiful!
[i:32mex0dq]care furr a drink, gov'nor?[/i:32mex0dq][/quote:32mex0dq]Haha, "gov'nor" är bästa ordet någonsin.
Engelska dialekter är hur härliga som helst. Lyssna bara på Arctic Monkeys, beautiful!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":2cdcdixa]jag gillar bättre amerikanskt prat än engelsk.[/quote:2cdcdixa]
[quote:2cdcdixa]Amerikanskt prat är bättre mycket bättre[/quote:2cdcdixa]
[quote:2cdcdixa]jag gör inga onödiga inlägg[/quote:2cdcdixa]
Nej då, verkligen inte!
[quote:2cdcdixa]hemskt vad du tar HP filmerna i försvar[/quote:2cdcdixa]
Ja, eftersom du säger negativa saker om dem som du inte ens har en aning om de stämmer, dina klagomål dvs.
[quote:2cdcdixa]Amerikanskt prat är bättre mycket bättre[/quote:2cdcdixa]
[quote:2cdcdixa]jag gör inga onödiga inlägg[/quote:2cdcdixa]
Nej då, verkligen inte!
[quote:2cdcdixa]hemskt vad du tar HP filmerna i försvar[/quote:2cdcdixa]
Ja, eftersom du säger negativa saker om dem som du inte ens har en aning om de stämmer, dina klagomål dvs.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":2zjf7ogm]Du har inte sett den än, så säg inte hur mycket den har tagit från boken och inte tagit. [/quote:2zjf7ogm]
Dom har tagit bort minst hälften. Det är ju den kortaste filmen hittills men längsta boken.
Men själva grunden till historien är klart med. Även om väldigt många detaljer är borttagna.
Dom har tagit bort minst hälften. Det är ju den kortaste filmen hittills men längsta boken.
Men själva grunden till historien är klart med. Även om väldigt många detaljer är borttagna.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1tdmbbsr]
Niice. Jag tror inte det fanns sådana tider här, annas missade jag det totalt. Men hursomhelst är jag nöjd med det jag har nu, 18.20 på Bergakungens största sal, dvs, Nordens största.
[/quote:1tdmbbsr]
Nä men, Palladium har nästan dubbelt så många platser som Bergakungens största sal. Önskar att jag kunde se filmen på Palladium istället.
Dr. Acula: Coolt att du ska gå idag! Vart går filmen då?
Niice. Jag tror inte det fanns sådana tider här, annas missade jag det totalt. Men hursomhelst är jag nöjd med det jag har nu, 18.20 på Bergakungens största sal, dvs, Nordens största.
[/quote:1tdmbbsr]
Nä men, Palladium har nästan dubbelt så många platser som Bergakungens största sal. Önskar att jag kunde se filmen på Palladium istället.
Dr. Acula: Coolt att du ska gå idag! Vart går filmen då?
[quote="Queen":1z0sddyn]Nä men, Palladium har nästan dubbelt så många platser som Bergakungens största sal. Önskar att jag kunde se filmen på Palladium istället.[/quote:1z0sddyn]
Och Rigoletto i Sthlm har 200 fler platser än Palladium ;)
Och Rigoletto i Sthlm har 200 fler platser än Palladium ;)
Saknas
för
Inga inlägg
löl ett litet inlägg av mej och den ska heta -The Overrated HP Movie- här och nu.. JK rowlings ska skriva en till och mer böcker kanske. yeeaay i love you for making my 10 years old brother go out from school with harry potter. trevligt nog om hon skriver 10 böcker så kommer min brorsa gå ut med harry potter.. låter inte det fint och trevligt (inte en komplimang åt harry potter)... ojj över till ämnet
filmen njaa överskattad men verkar som att den kommer ta biotopps pallen för typ 15 dagar tills simpsons kommer... filmen HP 5 ska jag kolla men ska göra det om typ 1 månad... när det är tomt då hör jag bättre hur deras trollformer "uttalas".
filmen njaa överskattad men verkar som att den kommer ta biotopps pallen för typ 15 dagar tills simpsons kommer... filmen HP 5 ska jag kolla men ska göra det om typ 1 månad... när det är tomt då hör jag bättre hur deras trollformer "uttalas".
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":2ex5xs4y]Blablabla.[/quote:2ex5xs4y]Alltså vad i [i:2ex5xs4y]helvete[/i:2ex5xs4y] pratar du om!?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":2ahofaww]löl ett litet inlägg av mej och den ska heta -The Overrated HP Movie- här och nu.. JK rowlings ska skriva en till och mer böcker kanske. yeeaay i love you for making my 10 years old brother go out from school with harry potter. trevligt nog om hon skriver 10 böcker så kommer min brorsa gå ut med harry potter.. låter inte det fint och trevligt (inte en komplimang åt harry potter).[/quote:2ahofaww]
Det ska bara komma 7 böcker. Var har du läst att det ska komma tio, om det nu är det du menar... i City kanske?
Det kommer inte tio. Du får vara mer skeptisk mot vissa rykten.
Det ska bara komma 7 böcker. Var har du läst att det ska komma tio, om det nu är det du menar... i City kanske?
Det kommer inte tio. Du får vara mer skeptisk mot vissa rykten.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":3lkcvdhd][quote="chinese_nisse":3lkcvdhd]löl ett litet inlägg av mej och den ska heta -The Overrated HP Movie- här och nu.. JK rowlings ska skriva en till och mer böcker kanske. yeeaay i love you for making my 10 years old brother go out from school with harry potter. trevligt nog om hon skriver 10 böcker så kommer min brorsa gå ut med harry potter.. låter inte det fint och trevligt (inte en komplimang åt harry potter).[/quote:3lkcvdhd]
Det kommer inte tio. Du får vara mer skeptisk mot vissa rykten.[/quote:3lkcvdhd]
eehhem.. dels City. Dels Metro.. och andra källor.. om det kommer 10 böcker som sagt...
Det kommer inte tio. Du får vara mer skeptisk mot vissa rykten.[/quote:3lkcvdhd]
eehhem.. dels City. Dels Metro.. och andra källor.. om det kommer 10 böcker som sagt...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":1gxaq21k]Hihi. Metro och City [/quote:1gxaq21k]
hej på dej också sa andra källor också "end talk - hihi-"
hej på dej också sa andra källor också "end talk - hihi-"
Saknas
för
Inga inlägg
Hm ska googla lite på det, Nisse. Om det verkligen ska komma tio böcker, vilket jag absolut betvivlar, är det ju stor chans att man hittar det på fler ställen än i Metro. Det skulle ju vara väldigt stor nyhet...
Saknas
för
Inga inlägg
Varför skulle JK göra alla världens fans riktigt jävla pissed när hon redan har pengar så det räcker och blir över?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":173yttm9]Hm ska googla lite på det, Nisse. Om det verkligen ska komma tio böcker, vilket jag absolut betvivlar, är det ju stor chans att man hittar det på fler ställen än i Metro. Det skulle ju vara väldigt stor nyhet...[/quote:173yttm9]
10 böcker sa jag absolut inte! du bör läsa innan du skriver som jag inte gjorde när jag var ny. jag sa "om det blir 10 böcker då blir det trevligt för min bror för att han slutar grundskolan med HP" och ta inte det som en komplimang . det stod att det kanske skulle bli en sjunde bok enligt City. det är ju klart att man inte kan 100% tro på tidningen. Men eftersom att jag läser det ofta så är jag mycket intresserad av det. Om det sägs att inte någon annan bok ska släppas ... Sure säg det bara till mej. Aldrig sagt att det ska släppas så många böcker. Du kanske läste mitt inlägg Och glömde Ordet "OM"
SKRMUP Skriver:
Varför skulle JK göra alla världens fans riktigt jävla pissed när hon redan har pengar så det räcker och blir över?
10 böcker sa jag absolut inte! du bör läsa innan du skriver som jag inte gjorde när jag var ny. jag sa "om det blir 10 böcker då blir det trevligt för min bror för att han slutar grundskolan med HP" och ta inte det som en komplimang . det stod att det kanske skulle bli en sjunde bok enligt City. det är ju klart att man inte kan 100% tro på tidningen. Men eftersom att jag läser det ofta så är jag mycket intresserad av det. Om det sägs att inte någon annan bok ska släppas ... Sure säg det bara till mej. Aldrig sagt att det ska släppas så många böcker. Du kanske läste mitt inlägg Och glömde Ordet "OM"
SKRMUP Skriver: