Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="MovieTobbe":1j717xv1]
Oh BTW, Jag tror att jag är kär i Emma Watson och hon som spelar Ginny.
[/quote:1j717xv1]
Åh, jag tror själv att jag föll in love with Tonks rollfigur och den där myystiska och nästan för...hittar inga ord...Looney Lovegood!
Will you marry me??!
Oh BTW, Jag tror att jag är kär i Emma Watson och hon som spelar Ginny.
[/quote:1j717xv1]
Åh, jag tror själv att jag föll in love with Tonks rollfigur och den där myystiska och nästan för...hittar inga ord...Looney Lovegood!
Will you marry me??!
Såg filmen igår. Hade knapt några förväntningar alls efter MZ's recension. Men MZ hade fel, den var mycket bättre än fyran, alldeles under trean. Trodde att de skulle ta bort väldigt mycket, men det gjorde de inte, istället ändrade de massa saker (t.ex. Podierummet och dementorerna). Skådespelarna var mycket bra, Tonks, Kingsley och Lupin ägde
Gleeson som Mad-Eye hade tappat greppet en aning, men Oldman som Sirius var bara FÖR bra. Redcliff och co var som vanligt, men hade dock växt en aning i sina roller. Luna Lovegood var bara för ball, med sin pudding, sina skor och allt!
Filmen får en stark
Gleeson som Mad-Eye hade tappat greppet en aning, men Oldman som Sirius var bara FÖR bra. Redcliff och co var som vanligt, men hade dock växt en aning i sina roller. Luna Lovegood var bara för ball, med sin pudding, sina skor och allt!
Filmen får en stark
Håller med filmen ägde och var helt klart den bästa Harry potter filmen men det hade jag förväntat mig också eftersom att femman är den bästa boken. Den får Det som gör att den inte får en femma är att dom tog bort så många saker från boken.
Saknas
för
Inga inlägg
Känner mig nästan lite sugen på att gå och se den på bio igen. Filmer brukar bli bättre när man ser om dom, man kan ju ha missat småsaker osv. Orkar nog inte vänta tills dvd.
6342 inlägg
En liten notering bara...
[i:3dpxc3e8]The Hall of Prophecies is entirely computer generated, including all the shelves & every single orb on them.[/i:3dpxc3e8]
Det trodde jag absolut inte, till en viss del men inte att alla var det.
[i:3dpxc3e8]The Hall of Prophecies is entirely computer generated, including all the shelves & every single orb on them.[/i:3dpxc3e8]
Det trodde jag absolut inte, till en viss del men inte att alla var det.
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den för tredje gången i fredags med min killkompis i Bergakungen kl 18.20. (Förlåååt ni som var där!!)
Sjuka moment:
Sjuka moment:
[quote="FiLmGaLeN":2vlorkw9]En liten notering bara...
[i:2vlorkw9]The Hall of Prophecies is entirely computer generated, including all the shelves & every single orb on them.[/i:2vlorkw9]
Det trodde jag absolut inte, till en viss del men inte att alla var det.[/quote:2vlorkw9]
hehe, en nominering för bästa SFX är nog på sin plats
[i:2vlorkw9]The Hall of Prophecies is entirely computer generated, including all the shelves & every single orb on them.[/i:2vlorkw9]
Det trodde jag absolut inte, till en viss del men inte att alla var det.[/quote:2vlorkw9]
hehe, en nominering för bästa SFX är nog på sin plats
6342 inlägg
Inte för att jag vet vad det är, men men.
DKG: Nu är det bara filmförstörare som ser filmen. Tror det blir en tredje gång för mig också, den kommande helgen.
DKG: Nu är det bara filmförstörare som ser filmen. Tror det blir en tredje gång för mig också, den kommande helgen.
Saknas
för
Inga inlägg
FiLmGaLeN: Jag vet, jag tror nog att det var därför min kompis kom. Han är värdelös att se på filmer med ibland. Men Annie, som är min vapendragare, kan skratta åt allt vid sockerrus.
Jag säger bara en sak: Ett igt mästerverk! (skämt å sido) ja tycker att filmen var bra, de känndes som dom fick med mycket mer än de övriga filmer tack vare alla tidningsklipp dom hade och de få ändringar som kanske var nödvändiga för att klämma in filmen på 2h och 20 min. Saknade en del saker som Quidditch! Men den stora frågan är varför dom inte kan göra filmerna drygt 3h istället när det är det som skulle kunna göra filmen(rna) mkt bättre och mer djupa! nån som håller med?
[quote="B3nnu":1w24s19o]varför dom inte kan göra filmerna drygt 3h istället när det är det som skulle kunna göra filmen(rna) mkt bättre och mer djupa! nån som håller med?[/quote:1w24s19o]
yates hade spelat in en 3 timmar lång film här. men studion anser att filmerna inte ska vara längre än 2,5 timme för att ingen orkar sitta längre i biografen. jag hoppas självklart på en DC DVD.
yates hade spelat in en 3 timmar lång film här. men studion anser att filmerna inte ska vara längre än 2,5 timme för att ingen orkar sitta längre i biografen. jag hoppas självklart på en DC DVD.
Saknas
för
Inga inlägg
synd egentligen att de inte gjorde e längre film, den är himla bra men tycker att de förkortade och tog bort mycket. ja vet att det är film och att man inte kan ha med allt, men lite fördjupning på relationer och på karaktärernas känslor under en så svår tid som det är när berättelsen utspelar sig hade nog inte skadat.
Saknas
för
Inga inlägg
"ÅÅÅÅÅÅH HARRY POTTER ÄR BÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!!".
Saknas
för
Inga inlägg
IT SURE IS!!!! Har inte sett femman men lär väl vara ok I guess, tror inte jag kommer ge den mer än , men vore kul att bli överraskad!
6342 inlägg
[quote="Simon 92":3l9qinva]Av mej för den en 3:a (av 5) Den var ganska bra[/quote:3l9qinva]
Jag hade för mig att du gav den lägre, hur kommer det sig att den får mer nu?
Jag hade för mig att du gav den lägre, hur kommer det sig att den får mer nu?
Saknas
för
Inga inlägg
Amen för i helvete.... Jag blir ledsen....
Även om jag inte läst boken så what the fuck, orealistiskt och inte överrensstämmande :/
Även om jag inte läst boken så what the fuck, orealistiskt och inte överrensstämmande :/
Saknas
för
Inga inlägg
måste fråga dej, vad i Harry Potter-filmerna har tidigare varit realistiskt och om du inte har läst boken hur kan du då veta att de inte stämmer överens?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag menade om jag nu inte hade läst boken, även fast jag gjort det, förlåt !
Orealistiskt gentemot deras realism . Jag menar, Testralerna, dom förklarar det lite i boken iallafall. I filmen är det helt självklart att Testralerna ens VILL flyga, och tydligen har dom enkelväg för alla Hogwarts-elever till London MMM OOOKO . Fighten var ruskigt ful. Varför börjar Harry Potter likna Digimon? alla kan ju en jävla attack! EXPELLIARMUS, STUPIFY!!! Please... Sirius var riktigt usel också, Avada Kedavra går ju att värja so mallt annat? Fuck it säger jag bara. Visst var den snyggt gjord men sHIieeet... HAHA
Orealistiskt gentemot deras realism . Jag menar, Testralerna, dom förklarar det lite i boken iallafall. I filmen är det helt självklart att Testralerna ens VILL flyga, och tydligen har dom enkelväg för alla Hogwarts-elever till London MMM OOOKO . Fighten var ruskigt ful. Varför börjar Harry Potter likna Digimon? alla kan ju en jävla attack! EXPELLIARMUS, STUPIFY!!! Please... Sirius var riktigt usel också, Avada Kedavra går ju att värja so mallt annat? Fuck it säger jag bara. Visst var den snyggt gjord men sHIieeet... HAHA
Saknas
för
Inga inlägg
håller med om att allt inte verkar helt igenomtänkt men tycker ändå att det är rätt coolt gjort, synd att de sumpar Blacks död och inte gör den lite mer känsolsam, de hade de vunnit på. men scenen mellan Vooldemort och Dumbledor e inte helt förstörd jag menar att den är grymt bra gjord