Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
6342 inlägg
Det var bra att dom inte gjorde en stor grej av Sirius död, det kunde lätt ha blivit fel och för opassande mitt i alla kaos. Det var mer chock än sorg, vilket funkade, till och med i mitt fall.
Saknas
för
Inga inlägg
det jag menar är att det gick så fort, de som inte har läst boken kankse inte fattar riktigt vad som hände. jag tycker bara att det blev så odramatiskt. håller med om att det mer är en chockgrej och att det kunde blivit rörit men jag kände liksom inget när han dog:/
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg den här för ett tag sen, och förväntningarna var ganska höga. Tyvärr är jag rätt kass när det gäller Potter-läsningen, har bara läst första och halva andra boken
Filmerna har ju blivit betydligt mörkare sen "Harry Potter och Fången från Azkaban" och det är inte lika mycket humor som i några av de andra "Harry Potter"-filmerna har. Visst, humorn finns där men det är inte så ofta den kommer fram.
Men dålig är den absolut inte. Det är kul att se att de har växt upp och blivit lite mer vuxna sen första filmen. Slutstriden får upp både spänningsnerverna och betyget, för den är riktigt snygg och väldigt bra gjord.
Ser fram emot nästa film, och kanske får ta tag i Harry Potter-läsningen tills dess
Filmerna har ju blivit betydligt mörkare sen "Harry Potter och Fången från Azkaban" och det är inte lika mycket humor som i några av de andra "Harry Potter"-filmerna har. Visst, humorn finns där men det är inte så ofta den kommer fram.
Men dålig är den absolut inte. Det är kul att se att de har växt upp och blivit lite mer vuxna sen första filmen. Slutstriden får upp både spänningsnerverna och betyget, för den är riktigt snygg och väldigt bra gjord.
Ser fram emot nästa film, och kanske får ta tag i Harry Potter-läsningen tills dess
Saknas
för
Inga inlägg
Jaa, man märker att figurerna (och skådisarna) har blivit mer vuxnare.
Ron, för en gångs skull, fegar inte ur och är inte så himla oförskämd mot Hermione, utan är mer bok-Ron som är lojal mot sina vänner.
Ron, för en gångs skull, fegar inte ur och är inte så himla oförskämd mot Hermione, utan är mer bok-Ron som är lojal mot sina vänner.
6342 inlägg
[quote="backman":2mcyqswn]det jag menar är att det gick så fort, de som inte har läst boken kankse inte fattar riktigt vad som hände. jag tycker bara att det blev så odramatiskt. håller med om att det mer är en chockgrej och att det kunde blivit rörit men jag kände liksom inget när han dog:/[/quote:2mcyqswn]
Aja, för dom inte läst böckerna sägs det ju efteråt att han har dött, så då faller nog poletten ner. Angående vad du kände, jadu, alla är inte lika känslokalla som dig kanske? Båda gångerna jag såg den på bio blev folk jag var där med tårögda.
Aja, för dom inte läst böckerna sägs det ju efteråt att han har dött, så då faller nog poletten ner. Angående vad du kände, jadu, alla är inte lika känslokalla som dig kanske? Båda gångerna jag såg den på bio blev folk jag var där med tårögda.
Saknas
för
Inga inlägg
jag är inte känslokall, du ska se mej när ja ser en sorglig film, du skulle drunkna i mina tårar, grejen är att det gick så fort att ja inte hann reagera riktigt, innan jag har gjort de hinner harry springa iväg och tortera bellatrix (jag förstår honom)
6342 inlägg
Men hellre det än att han står och gråter över hans lik... Värsta avbrottet, bara, nu måste vi gråta... Sen kan vi tortera Bellatrix!
Saknas
för
Inga inlägg
Well, klart att man vill hämnas istället för att grina som en bebis, det skulle jag också ha gjort - Gråta som en spädbarn får man göra sen! Man ska ta uti med skurken först!
Saknas
för
Inga inlägg
ja skrev ju att ja förstår honom och nej han borde inte ha stått och grinat över hans död, ja vet inte hur de skulle ha gjort det lite mer dramatiskt utan att göra det rörigt, det är bara min åskit att det inte blev så sorgligt
6342 inlägg
[url=http://www.veritaserum.com/galleries/displayimage.php?album=423&pos=10:3qruscam]3 nya poster.[/url:3qruscam] Gillar inte den där dom flyger...
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte inte någon av dom var särskilt snygg, finns redan bättre. Onödigt att göra posters nu flera veckor efter filmens release.
skulle snarare kalla det där för wallpapers.
6342 inlägg
Det går fint för filmen, hittills har den dragit in [url=http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=harrypotter5.htm:2qlaifds]$822 miljoner[/url:2qlaifds] och mer lär det bli, den har inte haft premiär i 7 länder än. Såg den för tredje gången idag, blir helt enkelt bättre för varje gång man ser den. Skumt att det fortfarande är fullsatt.
Saknas
för
Inga inlägg
Har bestämt att jag ska läsa klart denna bok innan jag ser filmen! Hoppas jag gör rätt... nån som kan säga om den är bra översatt från bok till film ?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":r8mbzmu0]nån som kan säga om den är bra översatt från bok till film ?[/quote:r8mbzmu0]
läs tidigare inlägg.
läs tidigare inlägg.
6342 inlägg
[quote="Grollo":qvpybmh6]Har bestämt att jag ska läsa klart denna bok innan jag ser filmen! Hoppas jag gör rätt... nån som kan säga om den är bra översatt från bok till film ?[/quote:qvpybmh6]
Med tanke på att boken är så tjock och svår att göra om till filmen är den bra översatt. Men läs helst boken innan.
Med tanke på att boken är så tjock och svår att göra om till filmen är den bra översatt. Men läs helst boken innan.
6342 inlägg
Jag såg den för tredje gången i söndags, och det var nog den bästa upplevelsen hittills. Som sagt, tredje gången gillt.
6342 inlägg
Nu börjar det gå rykten om att det ska komma en förlängd version, men WB har dock inte bekräftat något. Jag ser verkligen fram emot en förlängd version, eller att dom åtminstone ger ut alla filmer i fölängda versioner när sista filmen kommit ut.
Saknas
för
Inga inlägg
Mera Ron/Hermione gnabb, por favor!
Jag undrar hur mycket som är bortklippt egentligen, skulle vara kul med förlängda scener.
Jag undrar hur mycket som är bortklippt egentligen, skulle vara kul med förlängda scener.