Visa första inlägg
3198 inlägg
för
3198 inlägg
lite smink gör susen, som min syrra brukar säga.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
skoj, fast det va lite väntat tycker ni inte?
3198 inlägg
för
3198 inlägg
visst var d väntat.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Nu måste jag bara säga det. Det känns som om alla nybörjar människor som tar steget inom filmvärlden får göra alla HP-filmer. det känns som om HP har blivit deras träningsobjekt som alla nybörjare får träna på. Kolla bara, man har ändrat regissörer hela tiden, nu manusskrivare och kompositör. Det känns som om man inte gör det så bra som det går.

Om man kunde skriva på kontrakt för alla sju filmerna redan i början skulle det vara hur bra som helst. Och om man väljer EN bra regissör, och kompositör och manusskrivare skulle det vara toppen. Det känns som om det bara är nybörjare som har fått göra filmerna och på grund av det längtar man till remake redan nu. Hoppas att bara ett gäng människor gör remaken av alla sju filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju det jag säger hela tiden. Filmerna suger.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
filmerna suger definitivt inte. men det är en smaksak, och att din är som baken tyler är ju bara beklagligt. Sen tycker jag också att det är synd att det sker så mycket byten, särskilt i regissörsstolen, men några nybörjare är de knappast.

Hade man inte bytt till Alfonso i HP3 så hade Columbus gjort ännu en film som bara passar de yngre. Det bytet var nödvändigt för att ge serien en mörkare ton och en nystart. Att Alfonso sedan bara ville göra en film var ju synd, men Mike Newell gjorde ett fantastiskt jobb och gjorde den bästa filmen hittills trots att den stressade fram och mycket saknades även där. Att han sedan blivit utbytt mot en ganska okänd filmregissör som jag faktiskt också kan kalla nybörjare, men däremot är David Yates en fantastisk TV-serieregissör som bara har gjort bra, spännande, mörka serier med en gnutta av Rowlings brittiska humor.

Att man bytte kompositör nu i fjärde tyckte jag också var lite beklagligt, men Doyle har ju gjord ett fantastiskt soundtrack. Bland de bästa jag har hört.

Att Steve Kloves hoppar åt sidan och låter Goldenberg göra manuset till femte bekymrar mig inte alls. Goldenberg är duktigt på "adapted screenplays" och det kommer nog bli riktigt bra. Det är bara att hoppas att han och Rowling finner varandra lika bra som Kloves och Rowling gjorde.

Visst, en remake kommer nog att komma. men jag längtar definitivt inte efter de redan nu. Kommer nog dröja många år innan dess. Det är ju fortfarande tre filmer kvar att se fram emot. Och majoriteten kommer nog inte att bli besviken.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag håller med dej hempo!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Du har rätt hempo, men om man verkligen kollar efter så är det mer nackdelar än fördelar med alla byten och sånt. Jag säger inte att filmerna är kassa, jag tycker dom är skitbra, men dom är ojämna. Det beror på att man byter personer hela tiden. Kolla bara på slutet av ettan. Där förklarar Dumbledore allting om vad som hände, och varför det hände. Men i slutet av trean hade vi ingen förklaring alls, och i fyran var det inte mycket heller. Jo, man tjötar om att det blir för långt om man tar med allt sånt. Men hallå? Det är förklaring! Om det inte finns en förklaring i slutet av filmen så lämnar man massor av frågor som inte blir besvarade! Och det drar ju ner på filmen kvalité, hur bra än musiken och effekterna är! Man kunde väl skippat nåt i den fjärde filmen och fått lite tid över till Dumbledore (eller bara låtit filmen bli 5 minuter längre), så han kunde förklara vad som hände där Harrys föräldrars spöken kom. Och om man satte dit tillbakablickar från den första filmen, där Harry köper sin trollstav, och lite förklaring av Dumbledore skulle det göra susen. Fattar inte ens varför man tog med den delen då Harry skaffar sin trollstav när den inte används i dom nya filmerna! Det känns som om dom skiter i förklaringar, bara filmen blir snygg och underhållande så räcker det. Och tänk er, när den sjätte filmen ska görs. Där behöver man ju förklara hur mycket som helst. Ska dom bara strunta i det? Nej, det kommer dom inte göra. Där kommer det vara förklaringar till olika sakers händelse hela tiden. Hur kommer det då bli?
3198 inlägg
för
3198 inlägg
anledningen till att så många förklaringar uteblir är för att det inte har varit amerikaner som regiserat de sista två filmerna. alfonso och newell ha ett annat sätt att berätta, en europisk independentfilm-stil då uteblir många svar. och de ville väl att de inte skulla vara förklaringar på allt, för att behålla lite mystik. men du har rätt, det kommer att bli svårt i sexan. emn den dagen den sorgen.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
*suck*

Mystisk kan den vara även om man förklarar allt. Men dom kanske ser luckor som mystik, vem vet. Hoppas sexan inte blir så.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
jaja, det får bli om några år. se fram emot femman först. d heter att man ska ta en dag i taget, men här får det bli en film i taget.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hahaha, okej

Det finns inte så mycket att förklara i den femte boken förutom Fenixorden. Hoppas Umbridge är om möjligt mer irriterande i filmen än boken.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
kan alltid hoppas. bara typ 500 dagar kvar jaja, snart kommer ju GoF på dvd, och alla vet vad d betyder för oss som älskar filmerna: HP-maraton!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
JA!

Ser fram emot när Palladium kommer visa alla sju filmer efter varandra, som man gjorde med sagan om ringen. Fasen va gött!
3198 inlägg
för
3198 inlägg
version 1 av manuset är klart. det ska läsas idag!

[url:4rf7rlmq]http://www.pottersajten.com/index.php?subaction=showfull&id=1138360328&archive=&start_from=&ucat=&[/url:4rf7rlmq]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
oooh hoppas det är bra
196 inlägg
för
196 inlägg
Bara en Potter film kvar nu sen slipper vi denna kommers!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:3bweoehw]Bara en Potter film kvar nu sen slipper vi denna kommers![/quote:3bweoehw]

erhm..what ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="lucky_star":2yzu8y0h]Bara en Potter film kvar nu sen slipper vi denna kommers![/quote:2yzu8y0h]
Jag tar det som att du inte tycker speciellt bra om HP-filmerna!
196 inlägg
för
196 inlägg
[quote="Angel of Mercy":1vsbtcs7][quote="lucky_star":1vsbtcs7]Bara en Potter film kvar nu sen slipper vi denna kommers![/quote:1vsbtcs7]
Jag tar det som att du inte tycker speciellt bra om HP-filmerna![/quote:1vsbtcs7]

Alldeles rätt uppfattat!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden