Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Latorre: Fast nu jagar ju ingen längre jedis och Luke har haft 30 år på sig att lära upp nya Jedis. Så visst finns det möjlighet att det finns många jedis fortfarande. I Couroscant vimlade det ju av yngligar som var på väg att skolas som jedis. De lär väl ha småsyskon så, det finns säkert gott om människor som kan bli jedis.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Det gör det säkert! Jag har inget emot Jedis, jag är själv en sådan! :p Men jag blev lite trött i de senaste filmerna närd et kryllade av dem överallt! :)
Jag tror ändå Abrams är tillräckligt vass för att se till att undvika kung-fu kickande Jedis i varenda bildruta och en Samuel L. Jackson med lila svärd! Han kommer nog att balansera Jedis med droids och andra fräcka varelser! ;)
203 inlägg
för
203 inlägg
Nja jag har då inget emot spoilers i vanliga fall. Men sedan beror det väl lite på film hur man pratar om den med folk. Vissa filmer baserar ju hela sin existens på en viss twist, så där kan det vara värdefullt att vara lite försiktigare. Annars så blir filmer väldigt sällan sämre av att man får veta viktiga delar i handlingen. Idag räcker det ofta med att se en trailer för att veta både början, mitt och slut på filmen. "at the movies" kommentar, för att ta ett exempel, är i princip inte ens en spoiler eftersom den inte säger ett dugg om filmen i fråga. Rent generellt tycker jag nog att spoiler-varningarna går till en överdrift allt för ofta och inte sällan blir det helt omöjligt att prata om filmer eftersom någon människa inte vill veta vad som händer i just den scenen. Skulle det exempelvis vara okej om jag pratade om viktiga delar ut handlingen ur någon av Star Wars filmerna nu? Eftersom vi ändå är i en forum-tråd som behandlar just Star Wars, eller ska det placeras i en särskild tråd betitlad "Här pratar vi om scen x ut Star Wars: attack of the clones - läs på egen risk". Ibland tycker jag att man får ha överseende om man råkar läsa något som man helst skulle vilja hålla sig ovetandes om när man besöker ett forum där människor förväntas diskutera film.
47 inlägg
för
47 inlägg
Det var ju inte direkt någon stor vändning i handlingen som jag skrev, han hade ju inte så stor del i storyn heller för den delen.

Om ni tycker att jag var slarvig med detta då har ni nog inte läst kommentarerna på Swefilm, där tänker de inte ens tanken på att skriva en spoilervarning oavsett hur stor en en twist i filmen är.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Star Wars-dagen är äntligen här!
May the Fourth be with you!
203 inlägg
för
203 inlägg
And may the fourth be with you to!
58 inlägg
för
58 inlägg
Happy Star Wars Day!
58 inlägg
för
58 inlägg
HISTORIA ÄR SKRIVEN!!!! JAAAAA!!!

Apple: The Force Awakens Teaser Trailer
YouTube: The Force Awakens
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Jag gillar inte designen på lasersvärdet :)))))))))
464 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
464 inlägg
Anton
Jag gillar inte designen på lasersvärdet :)))))))))

Äntligen någon man kan hålla med!
Känns väldigt ohändiga. Undrar hur många handleder som kommer ryka av misstag..
58 inlägg
för
58 inlägg
Anton Inspirationen bakom nya designen?

JT Räkna inte ut designen förrän vi har sätt hur den fungerar i strid.

Får mig att älska Colbert ännu mer!
Stephen Colbert Reacts to Star Wars Episode VII Trailer - Explains New Lightsaber
11101 inlägg
för
11101 inlägg
varför finns det lasersvärd men inte laseryxa?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Bara jag som fann det väldigt komiskt när John Boyega dök upp i trailern?
3198 inlägg
för i svar på Phips inlägg
3198 inlägg
@Phip: Jupp.
1593 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1593 inlägg
Ja det hade varit något! En laseryxa! Hade jag varit Samuel L. Jackson hade jag hellre bett om en yxa än ett lila lasersvärd när de gjorde de senaste rätt lama filmerna!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Eftersom det händer saker även inom spelvärlden, och inte bara med filmerna, så dyker det upp en del rykten kring det nya Star Wars-spelet Battlefront som kommer släppas någon månad innan The Force Awakens har premiär. I de senaste ryktena kring det spelet kan urskilja några kul saker som kan vara intressanta även för filmen:

- Tidsmässigt utspelar sig spelet över hela Star Wars-sagans tidsrymd, även under The Force Awakens. Även några uppdrag kommer utspela sig mellan The Return of the Jedi och The Force Awakens, men bara ett fåtal då Lucasfilms enligt ryktet har många planer för just den tiden.

- En av karaktärerna som finns med under The Force Awakens-tiden heter Tarkin i efternamn.

- Spelet kommer skeppas med flera av karaktärerna från filmen The Force Awakens, men fler kommer kunna vara nedladdningsbara efter det att filmen haft premiär via DLC.

Läs nyheterna själva på: http://makingstarwars.net/2015/02/tons-star-wars-battlefront-rumors-links-star-wars-force-awakens/
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Hur många köpte biljetter nu?
1678 inlägg
för
1678 inlägg
8 st på VIP-salongen på Bergakungen i Göteborg på fredagen 18/12 kl. 18.00.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden