Visa första inlägg
1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg

Var det inte Snyder som ville göra en Batmanrulle också, baserat på Frank Millers Batman – The Dark Knight Returns? Tänk er den med Clint Eastwood i huvudrollen! Jag hade lätt sett den! Batmans ursprung har vi sett, nu vill vi ha en åldrande Batman. Tänk er en förbannad Eastwood som Batman!

Jepp det var det, och ja det skulle bli awesome. I den tecknade serien Batman Beyond får man också följa en gammal Bruce Wayne varav en yngre variant har tagit över manteln som Gothams riddare.
Själv tycker jag dock att en regissör redan överträffat Nolan när det gäller BATMAN. Och det är Burtons första Batman film som enligt mig är den bästa Batman filmen någonsin. Säger inte att den är bättre som film men hutlöst mycket bättre som just Batman.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Gillade Batman-Återkomsten mest personligen. Kanske ganska ensam om det :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Nej alltså, båda Burtonfilmerna tycker jag om! Folk får säga vad de vill om Nolans filmer (ja även mig själv inräknad då som verkligen gillade Batman Begins) men den där speciella magin som Burton skapade i sina filmer finns helt enkelt inte i Nolans, det är nog bara Burton som kan skapa den där magin också. Men tyvärr så har han ju gått ned sig i Disney-träsket nu istället...alltid är det nåt som retar ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, jag gillar också Burtons filmer mer, pga känslan som du nämner.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Levitts och Cotillards roller är nu äntligen bekräftade av WB. Levitt spelar John Blake och Cotillard spelar Miranda Tate
http://www.slashfilm.com/joseph-gordonlevitt-marion-cotillards-dark-knight-rises-roles-revealed/

[size=12=12][color=#4c4c4c=#4c4c4c]BURBANK, CA, April 19, 2011 – Warner Brothers. Pictures announced today that Oscar® winner Marion Cotillard (“La Vie en Rose”) and Joseph Gordon-Levitt have joined the cast of “The Dark Knight Rises,” the epic conclusion to the Dark Knight legend.[/color][/size]
[size=12=12][color=#4c4c4c=#4c4c4c][/color][/size]
Cotillard will appear as Miranda Tate, a Wayne Enterprises board member eager to help a still-grieving Bruce Wayne resume his father’s philanthropic endeavors for Gotham. Gordon-Levitt will play John Blake, a Gotham City beat cop assigned to special duty under the command of Commissioner Gordon.
The film reunites the actors with Christopher Nolan, who recently directed them in the award-winning blockbuster “Inception.”
The director stated, “When you collaborate with people as talented as Marion and Joe, it comes as no surprise that you would want to repeat the experience.  I immediately thought of them for the roles of Miranda and Blake, and I am looking forward to working with both of them again.”
Heading the cast of “The Dark Knight Rises,” Christian Bale stars as Bruce Wayne/Batman.  The main cast also includes Anne Hathaway as Selina Kyle and Tom Hardy as Bane.
Nolan will direct the film from a screenplay he wrote with Jonathan Nolan, from a story by Christopher Nolan and David S. Goyer.  Christopher Nolan will also produce the film with his longtime producing partner, Emma Thomas, and Charles Roven.
“The Dark Knight Rises” is slated for release on July 20, 2012.  The film will be distributed worldwide by Warner Brothers. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.

871 inlägg
för
871 inlägg
Där försvann genast två möjliga skurkar från listan! Frågan är bara vem som spelar Tahlia al Ghul nu. FÖr det var väl bekräftat att hon skulle vara med eller?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nej. Det var bara teorier, visserligen starka sådana. Men hoppet är absolut inte kört. Tvvilar starkt på att skådisar av den kalibern får spela mindre roller. De kommer sannerligen få stå mer i rampljuset. Antingen starka och vanliga karaktärer eller så gör Nolan som med Ra's Al Ghul som var en helt annan person i början av filmen och som gick under ett annat namn. Kan mycket väl bli samma med Cotillards karaktär som visar sig vara Talia iaf.
871 inlägg
för
871 inlägg
Ja, alltså det har ju spekulerats så mycket om allting som rör den här filmen. Nu har jag inte längre nån kolla på vad som är rykten och vad som är bekräftat. :(
Fansens fel alltihop!
7 inlägg
för
7 inlägg
Jävligt oklart hur man faktiskt kan tycka att Burtons filmer är bra. Fast det är väl kanske av samma anledning som att folk tycker att resten av hans skräpfilmer är något att ha. Det enda han gör är att ta med riktigt goofy karaktärer och gör dom speciella. Men det finns ju inget som helst imponerande i resten av det han lyckas skapa.
Det roligaste jag hört angående den nya filmen måste ändå varit när det fanns spekulering om Robin skulle vara med. Varav Bale går ut och säger (Kanske inte exakt ordagrant nu men); Om Robin är med i filmen så gör jag inte filmen.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Vad han vill är en sak och vad han blir tvungen att göra är en annan. Han har skrivit på för filmen redan och skulle Nolan mot förmodan ta med Robin är det inget annat att göra för Bale än att bita i det sura äpplet.
7 inlägg
för
7 inlägg
Jo jo, självklart är det så. Men samtidgt, om Bale verkligen går ut och säger; Ingen Robin, tack. Då tvivlar jag på att Nolan blir jättemotiverad på att skriva in Robin om han nu hade den tanken. Dock bör väl Nolan vara på det klara vilka han vill ha med och inte ha med i filmen får vi hoppas så.
Personligen hoppas jag på någon riktigt bad-ass skurk. En hårding hade varit trevligt. Vill se Batman slåss ordentligt, inte bara slå den andra som han gjorde mot Jokern.
21 inlägg
för
21 inlägg

Ahhh... en favoritfilm.
15 inlägg
för
15 inlägg
http://batman-news.com/2011/05/20/thedarkknightrises-com-reveals-first-photo-of-tom-hardy-as-bane/
Första bilden på Tom Hardy som Bane. 
Inte illa om du frågar mig
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Han ser inte trevlig ut precis! Nice..
21 inlägg
för
21 inlägg
Ni som misstycker till en eventuell reboot kan helt enkelt strunta i att se de nya filmerna. Svårare än så är det inte. Jag förstår inte allt gnäll, ärligt talat.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ge mig Black Mask!
Ja och apropå Burton så håller jag till viss del med, det börjar bli tjatigt nu. Men Sleepy Hollow älskar jag!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Glöm inte bort det enda mästerverk som Burton någonsin gjort, Ed Wood!
401 inlägg
för
401 inlägg
Finns väl inte så mycket att säga om bilden, förutom att det mycket troligt kommer bli en bättre version av Bane än i Schumacher's Batman & Robin.
871 inlägg
för
871 inlägg
Känner mig väldigt förvirrad. Har inget som helst minne av att Bane var med i Batman & Robin. Kommer bara ihåg Mr. Freeze och Poison Ivy. Ändå nämnde min bror för några dagar sedan att han var med i den där skräpfilmen. Han kan inte ha haft en särskilt stor roll där?
15 inlägg
för
15 inlägg
Nej, han håller sig i bakgrunden och grymtar en hel del
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden