Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
[quote="Bala":3222734h]
Men vad är det för rykte jag såg på IMDB att Heath Ledger skulle vara med sammanlagt 15 min i hela filmen typ? Hoppas inte det är sant för skjutton!!![/quote:3222734h]
Om man tänker efter logiskt: Då har dem marknadsfört filmen på ett jävligt bra sätt genom att visa allt i alla trailers och om så var fallet så tror jag knappast att krikter hade begärt att Ledger skulle få en oscar...
Men vad är det för rykte jag såg på IMDB att Heath Ledger skulle vara med sammanlagt 15 min i hela filmen typ? Hoppas inte det är sant för skjutton!!![/quote:3222734h]
Om man tänker efter logiskt: Då har dem marknadsfört filmen på ett jävligt bra sätt genom att visa allt i alla trailers och om så var fallet så tror jag knappast att krikter hade begärt att Ledger skulle få en oscar...
3462 inlägg
Man kan tro att alla härinne är 12 år som Nate. Han har iaf åldern som ursäkt, men resterande vete tusan vad ni ska skylla på. Vad är vitsen med att 7-8 pers skriver exakt samma sak? Nu har jag raderat en djävulusiskt massa inlägg pga av alla barnrumpor härinne. Vad less jag blir.
För att återgå till det många har bevisligen svårt för, nämligen att prata om filmen så kan det inte bli tal om att släppa några biljetter förrän åldersgränsen är klar. Skulle tro att det blir klart i veckan som kommer.
Om engström ska se premiären i USA får du nog hålla förhoppningarna nere, då rapporterna från USA säger att att premiären redan är utsåld. Men kolla för säkerhets skull, det kan ju finnas nån plats kvar i LV.
Varför skulle en 15-årsgräns vara en utopi? Det är väl uppenbart vad Nolan och WB har siktat mot genom det mörka temat filmen har. Förstår inte hur man kan tycka att Batman är barnens favorit och jämföra honom med turtles. De är väl som natt och dag.
För att återgå till det många har bevisligen svårt för, nämligen att prata om filmen så kan det inte bli tal om att släppa några biljetter förrän åldersgränsen är klar. Skulle tro att det blir klart i veckan som kommer.
Om engström ska se premiären i USA får du nog hålla förhoppningarna nere, då rapporterna från USA säger att att premiären redan är utsåld. Men kolla för säkerhets skull, det kan ju finnas nån plats kvar i LV.
Varför skulle en 15-årsgräns vara en utopi? Det är väl uppenbart vad Nolan och WB har siktat mot genom det mörka temat filmen har. Förstår inte hur man kan tycka att Batman är barnens favorit och jämföra honom med turtles. De är väl som natt och dag.
Det är värre än natt och dag. Mer som Gud och Djävulen isåfall.
Här är f.ö. offciella åldersättningar på filmen enligt IMDb:
Ireland:15A | USA:PG-13 | UK:12A | Finland:K-13 | UK:12A (cinema release) | Finland:K-15
Lägsta är, som ni ser, i England där det är 12 år. Sen vet vi inget om hur brutal Joker kommer vara.
Här är f.ö. offciella åldersättningar på filmen enligt IMDb:
Ireland:15A | USA:PG-13 | UK:12A | Finland:K-13 | UK:12A (cinema release) | Finland:K-15
Lägsta är, som ni ser, i England där det är 12 år. Sen vet vi inget om hur brutal Joker kommer vara.
3462 inlägg
Lustigt, jag kollade in åldersgränserna för Batman Begins för par dar sen och insåg hur mycket det skiljde mellan länderna. Märkligt att reglerna kan vara så olika i länderna.
Du får inte heller glömma att Batman i dem första numrna DÖDADE skurkar med genom att skjuta dem så han var jävligt tuff i början också.
Visst skiljer det sig från land till land men ändå intressant att se att en superhjälte film får 15-årsgräns med tanke på att dem ändå ska vara rätt så barnvänliga.
Visst skiljer det sig från land till land men ändå intressant att se att en superhjälte film får 15-årsgräns med tanke på att dem ändå ska vara rätt så barnvänliga.
Jag sa ju aldrig att jag själv tycker Batman och Turtles är samma sak, men den stora allmänheten tycker nog det! Såg nyligen barn-plåster där man kunde välja olika motiv, Bratz, Nalle Puh och BATMAN...så där räknades alla dom i samma galleri
Hoppas dock att den här filmen en gång för alla bevisar för allmänheten att Batman och Turtles INTE är samma sak, och att Batman inte är en barn vänlig, glad hjälte med färgstarka trikåer, som stoppar galna superskurkar i ännu färgstarkare trikåer från att förgöra världen med en dödsstråle....
Och det verkar ju possitivt alla recensenter tycker den är ett mörkt, vuxet mästerverk, och alla barn kommer gråta minst en gång under filmens gång sen av alla trailers och bilder ser man ju att det inte är en Schumacher
Hoppas dock att den här filmen en gång för alla bevisar för allmänheten att Batman och Turtles INTE är samma sak, och att Batman inte är en barn vänlig, glad hjälte med färgstarka trikåer, som stoppar galna superskurkar i ännu färgstarkare trikåer från att förgöra världen med en dödsstråle....
Och det verkar ju possitivt alla recensenter tycker den är ett mörkt, vuxet mästerverk, och alla barn kommer gråta minst en gång under filmens gång sen av alla trailers och bilder ser man ju att det inte är en Schumacher
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Batman":1bewc3km]kanske det men jag tror att Jack Nicholson kommer kanske spela jokern igen för han gjorde ju ett sånt jävla bra prestation[/quote:1bewc3km]
[b:1bewc3km]Från Sida#2 på denna tråd [/b:1bewc3km]
Njae du jag tror faktiskt att han Heath Ledger ska spela Jokern i denna film Ganska säker faktiskt! höhöh
[b:1bewc3km]Från Sida#2 på denna tråd [/b:1bewc3km]
Njae du jag tror faktiskt att han Heath Ledger ska spela Jokern i denna film Ganska säker faktiskt! höhöh
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":fheg99gq]Man kan tro att alla härinne är 12 år som Nate. Han har iaf åldern som ursäkt, men resterande vete tusan vad ni ska skylla på. Vad är vitsen med att 7-8 pers skriver exakt samma sak? Nu har jag raderat en djävulusiskt massa inlägg pga av alla barnrumpor härinne. Vad less jag blir.
Varför skulle en 15-årsgräns vara en utopi? Det är väl uppenbart vad Nolan och WB har siktat mot genom det mörka temat filmen har. Förstår inte hur man kan tycka att Batman är barnens favorit och jämföra honom med turtles. De är väl som natt och dag.[/quote:fheg99gq]
Angående premiären, så har jag inga förhoppningar om att få se den på premiären, men känns som att las vegas är de stället där folk bryr sig minst om att gå på en batmanpremiär, men men tror jag kommer att få se den före ja drar hem, premiär eller inte, vill gå på bio i usa för att se hur folk för sig där jämfört med hemma där man blir galen på folk då det är alltid några som stör, är från borås så säger inte att alla är så överallt i sverige....
Såg den animerade filmen batman gotham knight igår, såg att några skrev att man fick reda på mer om hans ursprung...jag kan hålla med om det, men fan ja har svårt för animerade filmer å den här filmen gjorde mig inte mer positiv tyvärr.
Men jag som alla andra här ser fram emot the dark knight mer än jag någonsin sett fram emot någon film någonsin, och anledningen till det är nog fan tack vare de trailers jag sett med heath ledger i rollen som joker, bara hans scener är värda att betrakta utan filmen så det här kommer bli ett mästerverk för mig utan dess like.
Varför skulle en 15-årsgräns vara en utopi? Det är väl uppenbart vad Nolan och WB har siktat mot genom det mörka temat filmen har. Förstår inte hur man kan tycka att Batman är barnens favorit och jämföra honom med turtles. De är väl som natt och dag.[/quote:fheg99gq]
Angående premiären, så har jag inga förhoppningar om att få se den på premiären, men känns som att las vegas är de stället där folk bryr sig minst om att gå på en batmanpremiär, men men tror jag kommer att få se den före ja drar hem, premiär eller inte, vill gå på bio i usa för att se hur folk för sig där jämfört med hemma där man blir galen på folk då det är alltid några som stör, är från borås så säger inte att alla är så överallt i sverige....
Såg den animerade filmen batman gotham knight igår, såg att några skrev att man fick reda på mer om hans ursprung...jag kan hålla med om det, men fan ja har svårt för animerade filmer å den här filmen gjorde mig inte mer positiv tyvärr.
Men jag som alla andra här ser fram emot the dark knight mer än jag någonsin sett fram emot någon film någonsin, och anledningen till det är nog fan tack vare de trailers jag sett med heath ledger i rollen som joker, bara hans scener är värda att betrakta utan filmen så det här kommer bli ett mästerverk för mig utan dess like.
Jag såg dem gamla tecknade Batman filmerna och märkte att Ice-man är mycket mera "iskall" på dem tecknade än vad Arnold var på Batman & Robin. Så ifall det nu kommer en tredje film av Christopher Nolan vilket det fan i mig ska göra så hoppas jag att det blir med en nyare och en mörkare version av en Ice-man tillsammans med Twoface.
Saknas
för
Inga inlägg
jaja lite roligt är det väl ändå att titta tillbaka på de första sidorna av den här tråden och se vad som skrevs då , det måste ni ju erkänna ;D
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="taha":170lfndn]Jag såg dem gamla tecknade Batman filmerna och märkte att Ice-man är mycket mera "iskall" på dem tecknade än vad Arnold var på Batman & Robin. Så ifall det nu kommer en tredje film av Christopher Nolan vilket det fan i mig ska göra så hoppas jag att det blir med en nyare och en mörkare version av en Ice-man tillsammans med Twoface.[/quote:170lfndn]
Ice-man ??? Hette inte han Mr Freeze ?
Ice-man ??? Hette inte han Mr Freeze ?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="taha":gg9s179w]Jag såg dem gamla tecknade Batman filmerna och märkte att Ice-man är mycket mera "iskall" på dem tecknade än vad Arnold var på Batman & Robin. Så ifall det nu kommer en tredje film av Christopher Nolan vilket det fan i mig ska göra så hoppas jag att det blir med en nyare och en mörkare version av en Ice-man tillsammans med Twoface.[/quote:gg9s179w]
För det första så heter han inte Ice-Man utan [b:gg9s179w]Mr. Freeze[/b:gg9s179w], och för det andra så tycker jag inte han passar in i Nolans "Batman Värld". Han är lite "för mycket" så att säga.
För det första så heter han inte Ice-Man utan [b:gg9s179w]Mr. Freeze[/b:gg9s179w], och för det andra så tycker jag inte han passar in i Nolans "Batman Värld". Han är lite "för mycket" så att säga.
Jo det är så han heter. Sen är han inte heller inte någon skurk som Nolan nog skulle vilja göra någon tolkning av.
Precis. Nolan vill ha realistiska karaktärer. Mr Freeze är ingen sådan.
En fråga: Joker ska säga
Folk säger att Ledger sa så i Brokeback Mountain men är inte det en replik från Jerry Maguire?
Folk säger att Ledger sa så i Brokeback Mountain men är inte det en replik från Jerry Maguire?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":1r6cf2t9]En fråga: Joker ska säga
Folk säger att Ledger sa så i Brokeback Mountain men är inte det en replik från Jerry Maguire?[/quote:1r6cf2t9]
Jo, du har rätt i att det är en replik från Jerry Maguire. Jag har dock inte sett Brockeback så jag vet ej om han säger det där också.
Folk säger att Ledger sa så i Brokeback Mountain men är inte det en replik från Jerry Maguire?[/quote:1r6cf2t9]
Jo, du har rätt i att det är en replik från Jerry Maguire. Jag har dock inte sett Brockeback så jag vet ej om han säger det där också.
mjaa tänkte att mr freeze är en väldigt sorlig person allt med hans "sjuka" fru osv + att nolans versioner av batman är väldigt mörka så tänkte jag att det kunde bli något bra kanske om trean handlade om de
Saknas
för
Inga inlägg
skulle vilja rekommendra Batman:Gotham Knight, såg den nyss och jag tyckte att den var väldigt sevärd... den ska tydligen koppla ihop BB och TDK, lite som Animatrix när det gäller Matrix filmerna.... Riktigt coolt faktiskt, tycker jag !!! Check it out
BGK var helt OK, har däremot svårt att tro att denna ska ha en koppling till BB och TDK.