Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
den kmr nog in imrn eller i helgen!!
Det var idag Moviezine skulle se den ju!
Det var idag Moviezine skulle se den ju!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="iCORE":sswqkm04]Hallå eller - Den har ju redan kommit
http://www.moviezine.se/filmsidor/dark_knight.shtml[/quote:sswqkm04]
Jaha oj, haha..
Trodde de skulle lägga till ngn länk på startsidan men aja, tack för recensionen iaf
http://www.moviezine.se/filmsidor/dark_knight.shtml[/quote:sswqkm04]
Jaha oj, haha..
Trodde de skulle lägga till ngn länk på startsidan men aja, tack för recensionen iaf
[quote="iCORE":dib7pz7w]Hallå eller - Den har ju redan kommit
http://www.moviezine.se/filmsidor/dark_knight.shtml[/quote:dib7pz7w]
JAA!! Den här filmen kommer bli fucking AWESOME!!! Nu har mina förväntningar höjts. Nu är det bara att hoppas att jag kommer in.
http://www.moviezine.se/filmsidor/dark_knight.shtml[/quote:dib7pz7w]
JAA!! Den här filmen kommer bli fucking AWESOME!!! Nu har mina förväntningar höjts. Nu är det bara att hoppas att jag kommer in.
Nu e jag verkligen taggad, 4.5 av Moviezine ! , 4.5 , 5 i USA
Ge mig nästa fredag !! :D
Ge mig nästa fredag !! :D
Till att börja med: Riktigt grym recension!
Det mesta var väl positivt, kan knappt vänta på att se den på bio. Ledgers gestaltning som Jokern lovordades, men jag är lite besviken på att Two-Faces missbildade ansiktshalva inte var lika populär hos recensenten. Längtar efter att höra Mats tankar.
Det mesta var väl positivt, kan knappt vänta på att se den på bio. Ledgers gestaltning som Jokern lovordades, men jag är lite besviken på att Two-Faces missbildade ansiktshalva inte var lika populär hos recensenten. Längtar efter att höra Mats tankar.
Saknas
för
Inga inlägg
Nice! Halvkollade igenom recension lite snabbt. Ska inte läsa den innan jag själv sett filmen, men det ser som vanligt bra ut.
Bra recension. Härligt och höra att MZ gillar filmen.
Saknas
för
Inga inlägg
Var orolig över att den skulle få en 3:a.
Men nu e hypen stor. Riktigt stor.
Den 26:e sitter jag i en biostol.
En röd sådan.
Med popcorn och läsk.
Fy fan.
Fy fan.
Vad coolt det kommer att bli.
Go Batsy, go.
Men nu e hypen stor. Riktigt stor.
Den 26:e sitter jag i en biostol.
En röd sådan.
Med popcorn och läsk.
Fy fan.
Fy fan.
Vad coolt det kommer att bli.
Go Batsy, go.
Jag gillar hur ni har lagt upp filmen på startsidan. Maggies nya film
Saknas
för
Inga inlägg
Smart att lägga upp den som Maggies nya film Hon är då den sista man tänker på när någon säger The Dark Knight!
Grymt bra recension annars, synd att det kommer ta sån jävla tid innan jag får se den först i augusti!! Är borta två veckor på musikläger nu så.
Grymt bra recension annars, synd att det kommer ta sån jävla tid innan jag får se den först i augusti!! Är borta två veckor på musikläger nu så.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote=""V"":o9mksbwm]Smart att lägga upp den som Maggies nya film Hon är då den sista man tänker på när någon säger The Dark Knight![/quote:o9mksbwm]Håller med, riktigt roligt!
[quote=""V"":28ym1cor] Är borta två veckor på musikläger nu så.[/quote:28ym1cor]
Off Topic!! And one time, at band camp!
Så otroligt roligt!
Off Topic!! And one time, at band camp!
Så otroligt roligt!
Vad i helvete?? Är jag alldeles för trött eller? Stod det längst ner i recensionen vart slutet utspelar sig?! På en båt fylld med sprängdeg?!? Jokern och Batman kommer säkert slåss på båten och sen så flyr Batman och Jokern sprängs i småbitar! Och Jokern försökte lura dit Batman av att kidnappa antingen Harvey Dent eller Rachel Dawes men Batman räddar den personen!
Hoppas att jag har drömt detta eller något! Annars så var nära! Precis som jag trodde på. Vad var förresten inte tillräckligt för en ?
Hoppas att jag har drömt detta eller något! Annars så var nära! Precis som jag trodde på. Vad var förresten inte tillräckligt för en ?
3462 inlägg
Jag har också sett Dark Knight idag och blev relativt nöjd med det jag såg.
Den är ett lyft mot förra filmen som jag inte var helt nöjd med. Trots att titeln är "The Dark Knight" är inte Batman karaktären som är i fokus. Precis som Oskar skrev lindas hela storyn in i Harvey Dents eskapader med en gäckande The Joker som gör sitt för att sätta käpparna i hjulet för honom.
Filmens längd är 2.5 timma och vid några tillfällen är den också nästan på väg att tappa tempo en aning. Men pga de starka rolltolkningarna kan man ta det. Den som jag trodde skulle bli den starkaste rolltolkningen blev inte alls den fenomala upplevelse jag hade räknat med, nämligen Heah Ledger.
Det känns jobbigt att säga det, men han har blivit fruktansvärt glorifierad av press och motspelare. Jag såg tyvärr inget Oscarsmaterial i hans prestation. Därmed inte sagt att han gjorde en dålig prestation. Han höll sin vanliga höga klass, men han lyckades däremot inte skapa en minnesvärd skurk. Jag ville se en riktigt karasmatisk skurk, men blev snuvad på den konfekten. Men det är möjligt att Nolan ville ha att The Joker skulle ha den här personligheten, svårt att sia om. Tankarna far lätt till Ian McKellen som däremot lyckades skapa en karasmatisk skurk som Magneto.
Den som lös skarpast var Aaron Eckhart som Harvey Dent. Ingen fantomprestation, men ändå riktigt övertygande som den våghalsige åklagaren.
Det finns dock en riktigt minnesvärd scen i slutet som gör att man får sig en tankeställare.
Det ska dock påpekas att jag inte är någon Batman-nörd. De stora fantasterna kommer säkert avguda denna filmatisering.
Den är ett lyft mot förra filmen som jag inte var helt nöjd med. Trots att titeln är "The Dark Knight" är inte Batman karaktären som är i fokus. Precis som Oskar skrev lindas hela storyn in i Harvey Dents eskapader med en gäckande The Joker som gör sitt för att sätta käpparna i hjulet för honom.
Filmens längd är 2.5 timma och vid några tillfällen är den också nästan på väg att tappa tempo en aning. Men pga de starka rolltolkningarna kan man ta det. Den som jag trodde skulle bli den starkaste rolltolkningen blev inte alls den fenomala upplevelse jag hade räknat med, nämligen Heah Ledger.
Det känns jobbigt att säga det, men han har blivit fruktansvärt glorifierad av press och motspelare. Jag såg tyvärr inget Oscarsmaterial i hans prestation. Därmed inte sagt att han gjorde en dålig prestation. Han höll sin vanliga höga klass, men han lyckades däremot inte skapa en minnesvärd skurk. Jag ville se en riktigt karasmatisk skurk, men blev snuvad på den konfekten. Men det är möjligt att Nolan ville ha att The Joker skulle ha den här personligheten, svårt att sia om. Tankarna far lätt till Ian McKellen som däremot lyckades skapa en karasmatisk skurk som Magneto.
Den som lös skarpast var Aaron Eckhart som Harvey Dent. Ingen fantomprestation, men ändå riktigt övertygande som den våghalsige åklagaren.
Det finns dock en riktigt minnesvärd scen i slutet som gör att man får sig en tankeställare.
Det ska dock påpekas att jag inte är någon Batman-nörd. De stora fantasterna kommer säkert avguda denna filmatisering.
[quote="tsw_gnaget":14prn4vo][quote="taha":14prn4vo]Bara så att ni grabbar vet så har Jag fått tag på en scen med Batman och The Joker som är 6 minuter långt som också innehåller spoilers. Eftersom Jag inte kan ladda upp den på youtube för att dem kommer att ta bort den lika snabbt som Jag laddar upp den så tänkte jag vara snäll och ge ut Min msn så ni kan adda Mig ifall Ni vill att Jag ska skicka den till er : [url=mailto:taha_buyukavsar@hotmail.com]taha_buyukavsar@hotmail.com[/url]
Ps. kommer att logga in först ikväll runt midnatt för att ska dra och se Hancock nu [/quote:14prn4vo]
du menar de första 6 minuterna?
Mm, de finns ute nu på nätet nu(inte cam-versionen) men väntar nog med att se allt på bio..
Vill inte spoilera för mycket;)[/quote:14prn4vo]
Det är inte prologen Jag menar, Men Jag har den också. Klippet Jag har är snarare från slutet men vet inte säkert :S
Ps. kommer att logga in först ikväll runt midnatt för att ska dra och se Hancock nu [/quote:14prn4vo]
du menar de första 6 minuterna?
Mm, de finns ute nu på nätet nu(inte cam-versionen) men väntar nog med att se allt på bio..
Vill inte spoilera för mycket;)[/quote:14prn4vo]
Det är inte prologen Jag menar, Men Jag har den också. Klippet Jag har är snarare från slutet men vet inte säkert :S
Han snackar om en batman och jokern scen, med stor fight och allt. Filmen har läckt ut som cam, och WB har lyckats få bort den hela filmen, men denna scen ligger ute på t.ex. piratebay. Men ladda inte ner! det är så få dagar kvar, varför förstöra upplevelsen!
Måste vara första gången Moviezine's recenseter avslöjar en "spoiler", borde inte alla skrika ut av ilska?? Som ni gjorde när jag nämnde en replik? Är det inte lite värre att veta vart slutet kommer utspela sig?
EDIT: Så jävla underbar "trailer"! Creds till min bror som tipsade mig om den! [b:2h05flcx]"Honestly Bruce... You dress up like a bat!"[/b:2h05flcx] och "Let's put a smile on that face!" är underbara i denna "trailer".
Säger som Jokern, Why so Serious??
http://www.youtube.com/watch?v=8sYBqhOEdRQ
EDIT: Så jävla underbar "trailer"! Creds till min bror som tipsade mig om den! [b:2h05flcx]"Honestly Bruce... You dress up like a bat!"[/b:2h05flcx] och "Let's put a smile on that face!" är underbara i denna "trailer".
http://www.youtube.com/watch?v=8sYBqhOEdRQ
[quote="Remus":27f0yml3]Måste vara första gången Moviezine's recenseter avslöjar en "spoiler", borde inte alla skrika ut av ilska?? Som ni gjorde när jag nämnde en replik? Är det inte lite värre att veta vart slutet kommer utspela sig?
EDIT: Så jävla underbar "trailer"! Creds till min bror som tipsade mig om den! [b:27f0yml3]"Honestly Bruce... You dress up like a bat!"[/b:27f0yml3] och "Let's put a smile on that face!" är underbara i denna "trailer".
http://www.youtube.com/watch?v=8sYBqhOEdRQ[/quote:27f0yml3]
Najs, men gammal
EDIT: Så jävla underbar "trailer"! Creds till min bror som tipsade mig om den! [b:27f0yml3]"Honestly Bruce... You dress up like a bat!"[/b:27f0yml3] och "Let's put a smile on that face!" är underbara i denna "trailer".
http://www.youtube.com/watch?v=8sYBqhOEdRQ[/quote:27f0yml3]
Najs, men gammal
Saknas
för
Inga inlägg
Ah shit asså !:) Jag ska inte hänga denna tråd förens jag har sett filmen.
Jag har valt att struntat i att läsa recensionen på Mz bara för att undvika spoilers så nämner ni spoilerserna här isället! Usch! ; (
Adios sålänge
Jag har valt att struntat i att läsa recensionen på Mz bara för att undvika spoilers så nämner ni spoilerserna här isället! Usch! ; (
Adios sålänge