Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Michael Caine's tur att gästa Jay Leno ikväll!

Jag lägger ner att läsa den här tråden nu förräns jag sett premiären, som vissa andra verkar göra =)

Vi ses!
107 inlägg
för
107 inlägg
Jag gör de åsså nu! , ska nt in här förrän jag har sett filmen nästa fredag

Bye bye
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Fan va härligt! 4.5 är inte alls så dåligt! Nu längtar man ännu mera!

Mats en fråga till dig: Du nämnde att du inte är sån stort Batmanfan, kan det ha att göra att du är ettstörre fan till Marvel eller?
89 inlägg
för
89 inlägg
Kolla in ratingen http://www.imdb.com/title/tt0468569/
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
WTF! 4 på IMDB's top 200?

Fick en femma på EMPIRE's hemsida...

EDIT:
Top 250 tom.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Damn! Pulpan är nu på plats 6. Men jag tvivlar starkt på att TDK kommer att hålla sin fjärde plats för evigt, men en plats på top 250 har den nog.
191 inlägg
för
191 inlägg
[quote="Scary_MovieNerd":1gbhrfqz]Kolla in ratingen http://www.imdb.com/title/tt0468569/[/quote:1gbhrfqz]
Ja, den verkar verkligen bli skitbra! Iofs. kommer ratingen falla lite, just nu har den ju mer än någon annan film på IMDB, och ligger på 4e plats på 250 listan... men jag tippar på en topp 20 placering för TDK.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror det är många som slänger in 10 som en hyllning till Ledger också
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Fasen ! Kunde inte hålla mig mer än några minuter, va tvungen att tycka till om en sak.

Jag tror det flera hundra som röstat 10 pga hypen, Heath m.m.
Samma sak va ju med Transformers, men det känns som det är lite värre med den här, men man vet ju aldrig

Varför i allsin dagar finns det att boka till den 24/7 i Norrköping nu? Det fanns det inte när jag bokade.
Så nu får jag se den 25/7, men det kanske är fel hos SF också va?
1721 inlägg
för
1721 inlägg
4500 har röstat och den ligger 4a? Haha sjukt. Men den kommer sjunka tro mig.

Edit: Dem som vill veta filmen i textväg kan läsa på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Knight_(film)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror också den kommer sjunka lite. Men hoppas på topp 20 iallafall.
1215 inlägg
för
1215 inlägg
[quote="ZimtraX":1tj1tfn0]Tror också den kommer sjunka lite. Men hoppas på topp 20 iallafall.[/quote:1tj1tfn0]Inte en chans att den klarar topp 20.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Top 100 alla gånger
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bala":1f5d63xh]Varför i allsin dagar finns det att boka till den 24/7 i Norrköping nu? Det fanns det inte när jag bokade.
Så nu får jag se den 25/7, men det kanske är fel hos SF också va?[/quote:1f5d63xh]

Det var samma sak med mig. De släppte den 24/7 visningen dagen efter de släptt biljetterna. Fast jag vill ändå inte gå på den 24/7 eftersom att här i Linköping så kommer den visningen ta plats i sal 7 som är betydligt mindre än den största salen, sal 1 som den 25/7 tar plats i.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jo samma här. Den visas 24/7 i Salong 5 som är mindre än Salong 3 som är den bästa salongen.

Men jag retar mig på att det är DTS-ljud i Salong 5 och Dolby Digital i Salong 3 , som jag ska vara i den 25/7.

Hur som helst skulle jag nog inte märka någon skillnad men skulle kännas bättre om det skulle vara DTS på den visningen jag ska på ;/
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mats! Har inte du sett den nu?
Är nyfiken på vad du tycker.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":z62vq70d]Mats! Har inte du sett den nu?
Är nyfiken på vad du tycker.[/quote:z62vq70d]

Han har redan postat sin recension. Kolla på sidan 246
-6 inlägg
för
-6 inlägg
http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Den har höjt sig till #3
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det vore väl nåt om den lyckades hålla sig kvar i tio-i-topp, men tvivlar starkt på det. För mig kan den inte nämnas i samma mening som ex Gudfadern. Ett välgjort hantverk, ja absolut. Ett oförglömligt mästerverk, nej.

Försök att inte förvänta er en Daniel Day-Lewis prestation av Ledger, för det är bara en orimlig begäran. Han gör rollen bra, men riktigt så bra är den inte.

Bläddra tillbaka par sidor för att läsa alla mina synpunkter om TDK. Det går nämligen fort i den här tråden.

[quote="Rafe Fines":1ez4oq3j]Fan va härligt! 4.5 är inte alls så dåligt! Nu längtar man ännu mera!

Mats en fråga till dig: Du nämnde att du inte är sån stort Batmanfan, kan det ha att göra att du är ettstörre fan till Marvel eller? [/quote:1ez4oq3j]

Ja, det kan man väl säga. Men jag var ett stort fan av DC Comics i de yngre tonåren innan man upptäckte Marvels med mer vågade och spektakulära karaktärer. Men Frank Miller och även Alan Moore ryckte upp Batman ganska rejält och gjorde den mer intressant.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Sen att du just nämnde att Magneto var en minnesvärd skurk visar lite mer att du är för Marvel då jag tror ändå att dem flesta kommer tycka att Ledgers Joker kommer vara ännu mera minnesvärd.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden