Visa första inlägg
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Mats":1w479pl2]Fast den är relativt verklighetstrogen är det bara fiction och det förringar ju filmer som ex Gudfadern, Nyckeln till frihet etc etc.[/quote:1w479pl2]

För de två filmerna är ju inte fiktion...? Nej men jag förstår nog vad du menar men jag tycker det är fel anledningar att förringa en film.

[quote="Mats":1w479pl2]Jag tycker att filmen är en av de bättre seriefilmatiseringarna, tillsammans med Spider-Man 2, men de ska bara inte associeras med så pass välgjorda och utvecklade historier som vi kan se högst upp på IMDb:s lista.[/quote:1w479pl2]

Fast många kritiker verkar ju verkligen tycka om filmen och tycker det är en intressant och komplex film, som har en välgjord och utvecklad historia.

Å andra sidan har du sett filmen och det har inte jag. Men jag håller med dig om att jag inte vill se filmen så högt upp på 250-listan, av den anledningen att det bara är filmklassiker som förtjänar en placering så högt upp. Och klassiker kan man inte utnämna på direkten, det krävs lite tidsperspektiv. Men som vi alla vet styrs ju inte den där listan av rationalitet utan av hype.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[quote="alexander 10":36ougc0i]Han var grym i 80-90 talet men nu så känns han bara gammal och tråkig.....[/quote:36ougc0i]

Snare tvärtom. Han var tråkig och töntig på 80-90-talet och det är nu som han är grym
912 inlägg
för
912 inlägg
Oj, TDK ligger fortfarande på plats 1 med 47 K röster.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Här är en ny tagline för TDK:
[i:37tm4yve]Can you avenge evil and not become it?[/i:37tm4yve]
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Spath":1wnn630n]Någon mer än jag som ska gå redan på torsdag?[/quote:1wnn630n]

jag och 7 till ska gå redan på torsdagen.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jag skall se den på Fredagen. Men jag säger såhär, vem fan bryr sig? En dag hit eller dit spelar inte mig någon roll iallafall.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tjackade tickets till torsdagen idag, sweet. Riggan, 23.00, andra raden på balkong - as it fucking should be.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen ligger såklart etta för att den är bäst. Finns inget enklare svar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="alexander 10":1r5js3sh][quote="Mr. Brightside":1r5js3sh][quote="alexander 10":1r5js3sh]Ska nog se den om jag får möjligheten (tänker inte spendera 110), eftersom jag HATAR Batman och är ingen fanboy...
Men man blir ju ändå ganska nyfiken...[/quote:1r5js3sh]

Varför hatar du batman? Batman är ju grym[/quote:1r5js3sh]

Han var grym i 80-90 talet men nu så känns han bara gammal och tråkig.....[/quote:1r5js3sh]

What? Batman var en MES på 80 och 90-talet.
Dessutom är Christian Bale äg som Batman, även om den mörka röstgrejen käns ibland lite fånigt, men det är bara småsaker.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[quote="ZimtraX":hnhyp7d6]Filmen ligger såklart etta för att den är bäst. Finns inget enklare svar.[/quote:hnhyp7d6]
På IMDB menar du? Det tvivlar jag starkt på.
191 inlägg
för
191 inlägg
[quote="hempo22":3kao565z][quote="Spath":3kao565z]Någon mer än jag som ska gå redan på torsdag?[/quote:3kao565z]

jag och 7 till ska gå redan på torsdagen.[/quote:3kao565z]
För mig blir det Rigoletto kl 23.00 på torsdag! Bara några dagar kvar nu... Kommer kännas ganska "tomt" efteråt, nu har man traskat runt på olika forum och längtat efter den här filmen i drygt två år. Får väl börja snacka om en förhoppningsvis tredje film istället... Fast det fins ju alltid DVD-releaser och sånt som man kan snacka om i åtminstone några månader till, resten av året iaf...

TDK ligger fortfarande på #1 på IMDBs top 250 lista, och nu har ca 70 000 människor röstat
Även om många människor inte håller med, så måste det väl vara någon slags allmän uppfattning hos många att TDK är den bästa filmen dom någonsin sett, eller iaf en av de top-5 filmer dom sett... Ok, många av dom som röstat är säkert fanboys, men Gudfadern har ju väldigt många fanboys också, även om det inte är på samma sätt som batman... Själv äger jag alla Gudfadern-filmerna, både på separata DVDer, och DVD-box, jag tycker att de första två är fantastiska, men jag måste dock säga att jag har minst 20 andra filmer i min DVD samling som jag uppskattar mer. Och jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att jag uppskattar TKD mer, och därför ger den ett högre betyg på IMDB. Och jag tror att många tänker som jag, och det är därför jag tror att TDK kommer hålla sin plats högt upp på listan (top 10) i ett bra tag till...
Jag ger inte betyg till en film baserat på en allmän uppfattning, jag ger ett betyg baserat på MIN uppfattning, och det har gjort att jag gett högre betyg än gudfaderns till många filmer jag röstat på på IMDB...
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Helt sjukt. 1a platsen har den fortfarande?! Vad fan har Nolan gjort för film egentligen?
1250 inlägg
för
1250 inlägg
[quote="viber91":1hjk8ptg]För mig blir det Rigoletto kl 23.00 på torsdag![/quote:1hjk8ptg]Ojoj, då ses vi där ;)
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Fortfarande 1:a? Börjar bli riktigt jävla svettigt nu! Kommer njuta direkt då jag kliver in i biosalongen!

Jag hoppas på ett mästerligt skådespel av Mr.Bale och Aaron Eckhart och Heath Ledger. Sen tackar man inte nej till Morgan Freeman och Michael Caine, hur små roller dom än må ha!
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Filmen kommer förmodligen sjunka på listan, ja. Men fan vad tråkigt det är att folk snöat in på att det måste vara någon svartvit klassiker från 30-talet för att filmen ska platsa på listan. Dagens filmer kan väl ha precis lika stort underhållningsvärde som filmer från förr, eller måste man vänta 20 år med att ge The Dark Knight den hyllning den enligt många förtjänar?

Personligen så anser jag att det finns en del filmer gjorda under det senaste decenniet som förtjänar att ligga bra mycket högre på listan än vad de gör, samtidigt som jag tycker att vissa äldre filmer faktiskt gjort sitt.

Har en film en bra historia att berätta och manusförfattaren och regissören lyckas skildra denna historia på ett bra sätt, då förtjänar filmen att hyllas vare sig det är fiktion eller inte. Precis som Richie säger så har ju The Dark Knight fått så bra kritik just för att det är en komplex och välgjord film. Sen att den råkar fokusera på Batman har väl egentligen ingenting med saken att göra? För enligt mig så påverkar inte det på något sätt filmens kvalitet.

Nu har jag inte sett filmen ännu, men jag har inga som helst problem med att den ligger etta på listan. Tycker varken Gudfadern eller Nyckeln till Frihet förtjänar det och för min del så får Batman gärna peta ner båda två.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Kan jag bara ta och hålla med dig Micke. När There Will Be Blood låg högre upp på listan så var folk hur jävla nöjda som helst men när denna ligge så högt upp så har många problem med det? Varför? Jo för att det är en superhjälte film. Detta är bara rba att den ligger så högt upp. Det visar att många tycker den är bra. Det är nog inte BARA fanboys som har röstat som en del verkar tro.
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Rafe Fines":18dcrphe]Kan jag bara ta och hålla med dig Micke. När There Will Be Blood låg högre upp på listan så var folk hur jävla nöjda som helst men när denna ligge så högt upp så har många problem med det? Varför? Jo för att det är en superhjälte film. Detta är bara rba att den ligger så högt upp. Det visar att många tycker den är bra. Det är nog inte BARA fanboys som har röstat som en del verkar tro.[/quote:18dcrphe]

Nej, som du säger det är nog inte bara fanboys som röstat än. Utan visst är det förmodligen en bra film..

Men att ligga 1:a, betyder att det är den bästa filmen som någonsin gjorts... Nu har jag inte sett den, men av de recensioner jag läst verkar det inte som att den kanske är den allra bästa filmen.. Visst kanske den förtjänar en plats i topplistan men kanske inte som 1:a..
Fast sen kan jag itne vara säker... Får se efter fredag
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen ligger ju etta nu med 69,135 röster, alltså flera röster än vad många andra fimer på listan har.

http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Tror platsen kommer att hålla länge. Röstantalet kommer även att höjas rejält när filmen har premiär nu på fredag i Europa.
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Mat1az":3cctxhfd]Filmen ligger ju etta nu med 69,135 röster, alltså flera röster än vad många andra fimer på listan har.

http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Tror platsen kommer att hålla länge. Röstantalet kommer även att höjas rejält när filmen har premiär nu på fredag i Europa.[/quote:3cctxhfd]

mm kanske.. Men den stannar nog på topp 10 iaf.. så som det ser ut nu..

Kollade på Batman Begins igen idag Var ett väldigt tag sedan man såg den senast...
Den var riktigt bra!

Hah man börjar fan längta mer nu!
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":1yr6ifgr][quote="popcornemil":1yr6ifgr][quote="Darth Kathy Grint":1yr6ifgr]
Herregud, Spidey got served.
Trean var ändå inte så bra egentligen...[/quote:1yr6ifgr]

Men sen så var det ju jävligt stor hype inför tredje filmen.[/quote:1yr6ifgr]

Jovisst, men hypen TDK fick får Spidey 3 att framstå som en jäkla indiefilm ju![/quote:1yr6ifgr]

Men du säger att Spiderman 3 inte var så bra ju? Men det var ju ändå stor hype inför filmen ju. Fattar inte vad du yrar om även om TDK har en ännu större hype.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden