Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Kring 105 K röster nu och fortfarande etta. Fuck vad det har höjt mina förväntningar, hade inga som helst innan men nu. Gah, och den listan undgår man ju inte bara sådär, däremot trailers och spoilers kan man undvika.
Imorn eller på söndag blir det!
Imorn eller på söndag blir det!
Saknas
för
Inga inlägg
En bild på jokern framför de brinnande cash. Rätt mäktig.
[img:3632irkz]http://i281.photobucket.com/albums/kk201/THEJOKERLAUGH/The%20Joker/1216549809493.jpg[/img:3632irkz]
[img:3632irkz]http://i281.photobucket.com/albums/kk201/THEJOKERLAUGH/The%20Joker/1216549809493.jpg[/img:3632irkz]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bigproof":qw4d38mt][quote="seven":qw4d38mt]Ni behöver inte vara så hårda, grabbar Why so serious? [/quote:qw4d38mt]
It's all part of the plan.
[/quote:qw4d38mt]
haha
[/quote:qw4d38mt]
haha
Nu skall jag hålla mig borta från denna tråden tills jag sett den imorgon! Recension kommer kanske på Lördagen för jag skall sova över hos min bror!
Adios!
Adios!
Saknas
för
Inga inlägg
Blir först att se den andra helgen i augusti för mig... :/
[quote="The Joker":hfdvdrz4][quote="Bigproof":hfdvdrz4][quote="seven":hfdvdrz4]Ni behöver inte vara så hårda, grabbar Why so serious? [/quote:hfdvdrz4]
[/quote:hfdvdrz4]
haha [/quote:hfdvdrz4]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?
[/quote:hfdvdrz4]
haha [/quote:hfdvdrz4]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Spath":1cfve7x6][quote="The Joker":1cfve7x6][quote="Bigproof":1cfve7x6][quote="seven":1cfve7x6]Ni behöver inte vara så hårda, grabbar Why so serious? [/quote:1cfve7x6]
[/quote:1cfve7x6]
haha [/quote:1cfve7x6]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?[/quote:1cfve7x6]
shit asso! sten hårda regler här! vi diskuterar om TDK!
föresten så var ditt inlägg lite onödigt! men men.. vad tycker ni om Batpoden då? ni har väl klart sett den nya batpoden. tycker ni att den är snygg eller?
[/quote:1cfve7x6]
haha [/quote:1cfve7x6]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?[/quote:1cfve7x6]
shit asso! sten hårda regler här! vi diskuterar om TDK!
föresten så var ditt inlägg lite onödigt! men men.. vad tycker ni om Batpoden då? ni har väl klart sett den nya batpoden. tycker ni att den är snygg eller?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="WaltX":20vd10si]The Joker, får du ens se filmen på bio?[/quote:20vd10si]
yes, vaddåra?
yes, vaddåra?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="The Joker":12v8q3zh][quote="WaltX":12v8q3zh]The Joker, får du ens se filmen på bio?[/quote:12v8q3zh]
yes, vaddåra?[/quote:12v8q3zh]
Han tror inte du är 15 år.
Kanske lite sent, men angående dess plats på ImDB. ImDB's topplista är en populäritets rankning över kvalitetsfilmer, inte vilken är bäst i världen.
Den kommer ju med all säkerhet åka ner, men nog tror jag den kommer hamna på 20 +.
yes, vaddåra?[/quote:12v8q3zh]
Han tror inte du är 15 år.
Kanske lite sent, men angående dess plats på ImDB. ImDB's topplista är en populäritets rankning över kvalitetsfilmer, inte vilken är bäst i världen.
Den kommer ju med all säkerhet åka ner, men nog tror jag den kommer hamna på 20 +.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag såg filmen igår i Bangkok, Thailand (filmen hade premiär den 17 juli där) och den är verkligen så bra som alla säger. Den uppfyllda alla mina förhoppningar och överträffade dem med hästlängder!
Ledger är helt underbar som Jokern, ett rent geni, jokern är så brutalt obehaglig, och man skäms nästan n'r man tänker tillbaka på hur Nicholson gestaltade honom.
Heath Ledger som jokern gör hela filmen, Bale och batman hamnar verkligen i skuggan.
Dessutom gillar jag Eckhart väldigt mycket som Harvey Dent (han var bra i Thank You For Smoking) och det stämmer som de skrev i MZ recension att det nästan är han som är huvudrollsinnehavaren. Batman är mer en bi-karaktär, eller snarare en mörk figur som smyger i skuggan
Se den! Den är bra!
/Hugo
Ledger är helt underbar som Jokern, ett rent geni, jokern är så brutalt obehaglig, och man skäms nästan n'r man tänker tillbaka på hur Nicholson gestaltade honom.
Heath Ledger som jokern gör hela filmen, Bale och batman hamnar verkligen i skuggan.
Dessutom gillar jag Eckhart väldigt mycket som Harvey Dent (han var bra i Thank You For Smoking) och det stämmer som de skrev i MZ recension att det nästan är han som är huvudrollsinnehavaren. Batman är mer en bi-karaktär, eller snarare en mörk figur som smyger i skuggan
Se den! Den är bra!
/Hugo
Tänk var annolunda man kan se ut med lite smink på sig [/img]
Saknas
för
Inga inlägg
Nu är det dags för min del...
Drar till Sergel snart och ser The Dark Knight har längtat så mkt.
Ser för det mesta fram emot Heath Ledgers prestation som The Joker! Skriver lite om vad jag tyckte senare eller imorn...
btw jäkla nice det där med sminket
Drar till Sergel snart och ser The Dark Knight har längtat så mkt.
Ser för det mesta fram emot Heath Ledgers prestation som The Joker! Skriver lite om vad jag tyckte senare eller imorn...
btw jäkla nice det där med sminket
Har precis läst igenom typ 10 sidor i den här tråden efter att ha varit bortrest i tre dagar. Pust!
Helt sjukt att filmen fortfarande ligger etta på IMDB med över 100 000 röster, det trodde jag aldrig. Ska bli intressant att höra vad ni tycker som ska se den ikväll eller imorrn.
Helt sjukt att filmen fortfarande ligger etta på IMDB med över 100 000 röster, det trodde jag aldrig. Ska bli intressant att höra vad ni tycker som ska se den ikväll eller imorrn.
[quote="Spath":10ih2qyb][quote="The Joker":10ih2qyb][quote="Bigproof":10ih2qyb][quote="seven":10ih2qyb]Ni behöver inte vara så hårda, grabbar Why so serious? [/quote:10ih2qyb]
[/quote:10ih2qyb]
haha [/quote:10ih2qyb]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?[/quote:10ih2qyb]
Men komigen, behöver inte överdriva nu =) Lite kul får man väll ändå ha..
Hursomhelst..
Bokat biljetter för imorrn kl 17.15 i kista! Bästa platserna också:D
[/quote:10ih2qyb]
haha [/quote:10ih2qyb]
Sluta skriv så onödiga inlägg. Tror du nån annan här på forumet bryr sig om att tyckte det var kul?[/quote:10ih2qyb]
Men komigen, behöver inte överdriva nu =) Lite kul får man väll ändå ha..
Hursomhelst..
Bokat biljetter för imorrn kl 17.15 i kista! Bästa platserna också:D
Saknas
för
Inga inlägg
The Dark Knight förtjänar sin första placering i 250-listan på IMDB.
Älskar denna film.
[quote="Andreas":2l6pqvk2]:mz5:
Älskar denna film.[/quote:2l6pqvk2]
Du får jättegärna berätta mer om vad du tyckte om filmen om du ens har sett den.
Älskar denna film.[/quote:2l6pqvk2]
Du får jättegärna berätta mer om vad du tyckte om filmen om du ens har sett den.
3462 inlägg
Andreas är så mållös att han behöver en natts sömn för att återhämta sig. Varför tror du att han inte har sett den? Det var ju smygpremiär ikväll.
Jag har en känsla av att femmorna kommer hagla här i tråden de närmsta dygnen
Jag har en känsla av att femmorna kommer hagla här i tråden de närmsta dygnen
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":vjgzmb89][quote="Andreas":vjgzmb89]:mz5:
Älskar denna film.[/quote:vjgzmb89]
Du får jättegärna berätta mer om vad du tyckte om filmen om du ens har sett den.[/quote:vjgzmb89]
Man måste ju smälta en film, man brukar ge filmer bättre än den är värd just efter visningen. Såg TDK nyss, vid tillfället skulle även jag ge den en femma, men jag väntar med mina sista tankar tills imorgon.
Älskar denna film.[/quote:vjgzmb89]
Du får jättegärna berätta mer om vad du tyckte om filmen om du ens har sett den.[/quote:vjgzmb89]
Man måste ju smälta en film, man brukar ge filmer bättre än den är värd just efter visningen. Såg TDK nyss, vid tillfället skulle även jag ge den en femma, men jag väntar med mina sista tankar tills imorgon.
Saknas
för
Inga inlägg
Tankar efter att ha sett The Dark Knight:
(OBS svårt att ta in en sån här pass massiv film 20 min efteråt... men men)
[u:2xj84i6o]Det funkade:[/u:2xj84i6o]
[b:2xj84i6o]Heath Ledger[/b:2xj84i6o]
Man behöver inte säga så mycket. Se filmen så förstår man precis
[b:2xj84i6o]Filmen som helhet[/b:2xj84i6o]
Detta är en av dom starkaste filmupplevelserna jag har haft på många år. Man sitter klistrad från ruta 1
[u:2xj84i6o]Det funkade inte:[/u:2xj84i6o]
[b:2xj84i6o]"Bad Harv"[/b:2xj84i6o]
Av någon anledning så har jag lite svårt för Aaron Eckharts mörkare sidor.
Svårt att förklara utan att gå in på detaljer. Men...
[b:2xj84i6o]Teknikens värld[/b:2xj84i6o]
Det finns några tekniska aspekter i handlingen som gör det en aning "otroligt".
Ett försök att samla ihop tankarna till ett betyg är svårt. Men det måste nog landa på en 4a
(OBS svårt att ta in en sån här pass massiv film 20 min efteråt... men men)
[u:2xj84i6o]Det funkade:[/u:2xj84i6o]
[b:2xj84i6o]Heath Ledger[/b:2xj84i6o]
Man behöver inte säga så mycket. Se filmen så förstår man precis
[b:2xj84i6o]Filmen som helhet[/b:2xj84i6o]
Detta är en av dom starkaste filmupplevelserna jag har haft på många år. Man sitter klistrad från ruta 1
[u:2xj84i6o]Det funkade inte:[/u:2xj84i6o]
[b:2xj84i6o]"Bad Harv"[/b:2xj84i6o]
Av någon anledning så har jag lite svårt för Aaron Eckharts mörkare sidor.
Svårt att förklara utan att gå in på detaljer. Men...
[b:2xj84i6o]Teknikens värld[/b:2xj84i6o]
Det finns några tekniska aspekter i handlingen som gör det en aning "otroligt".
Ett försök att samla ihop tankarna till ett betyg är svårt. Men det måste nog landa på en 4a