Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Aja det är nog många som kommer få en sjukt go kväll ..ikväll
Önskar alla trevlig kväll så får vi tjöta om det imorgon!
Önskar alla trevlig kväll så får vi tjöta om det imorgon!
[quote="Anonymous":8z3j5ou9][quote="kiggs":8z3j5ou9][quote="TheJoker":8z3j5ou9]kiggs, vilken stad ?[/quote:8z3j5ou9]
Växjö and you?[/quote:8z3j5ou9]
chatta gör man via PM.......... [/quote:8z3j5ou9]
Indeed.
Seriöst, vad är det som är så intressant med att veta var, när och hur folk ser filmen? Jag fattar inte. För mig är filmen det intressanta och det som är kul att prata om. Men den här tråden är ju helt hopplös så whatever...I guess.
Växjö and you?[/quote:8z3j5ou9]
chatta gör man via PM.......... [/quote:8z3j5ou9]
Indeed.
Seriöst, vad är det som är så intressant med att veta var, när och hur folk ser filmen? Jag fattar inte. För mig är filmen det intressanta och det som är kul att prata om. Men den här tråden är ju helt hopplös så whatever...I guess.
Saknas
för
Inga inlägg
En av de absolut bästa filmerna någonsin. Hur någon kan ge den här filmen under full pott är för mig en gåta. Redan i Begins märkte man att Nolan hade något stort på gång, även om den hade en del klassiska hjälte-ingredienser och följde delar av mallen som andra serietidningsfilmer går efter så var den så mycket djupare och var så mycket mer komplex. Allting var inte lika uppenbart som i andra hjältefilmer och storyn var inte lika enfaldig som den kan vara i andra.
Den här tar bara nästa steg. Det här är ingen vanlig serietidningsfilm, det är ingen hjältefilm på samma sätt som de andra. Handlingen är såpass komplex och smart att man inte kan annat än applådera bröderna Nolan. Hur allting byggs upp inför slutet är fantastiskt. Det är så välskrivet och smart.
Allt annat behövs väl knappast nämnas? Skådisarna är fantastiska, precis som i Begins. Ledger lever upp till all hype men jag tycker ändå bättre om Bale, det sättet han gör Batman på är fantastiskt. Ledger kan få en Oscar för sin roll, men vi alla vet att det är Bale som förtjänar den.
Betyget är spikat, likaså är platsen på min topp 5-lista. Den enda frågan som återstår är: hur ska Nolan toppa det här?
Den här tar bara nästa steg. Det här är ingen vanlig serietidningsfilm, det är ingen hjältefilm på samma sätt som de andra. Handlingen är såpass komplex och smart att man inte kan annat än applådera bröderna Nolan. Hur allting byggs upp inför slutet är fantastiskt. Det är så välskrivet och smart.
Allt annat behövs väl knappast nämnas? Skådisarna är fantastiska, precis som i Begins. Ledger lever upp till all hype men jag tycker ändå bättre om Bale, det sättet han gör Batman på är fantastiskt. Ledger kan få en Oscar för sin roll, men vi alla vet att det är Bale som förtjänar den.
Betyget är spikat, likaså är platsen på min topp 5-lista. Den enda frågan som återstår är: hur ska Nolan toppa det här?
Ska jag bara lyssna till vad jag kände efter filmen, eller ska jag analys-recensera? Lite av båda... Istället för att dra upp allt bra analysmässigt (det hade blivit ett jäkligt långt inlägg) så tar jag de "dåliga" sakerna:
Filmen är för lång och problemet ligger i slutet. Jag tycker inte heller att det är ett passande slut Visst är det slutet riktigt bra gjort, men hade hade inte det lilla extra.
Jag tycker det var för high-tech jämfört med Batman Begins.
sedan har vi de här typiska hollywood-replikerna i stridens hetta från statister. Begins klarade dessa bra, men här var de för många och way off line.
bortsett från detta har jag inget negativt att säga om filmen. det är en av de bästa filmerna på länge. ett grymt manus och välskrivna karaktärer. skådespelarna gör grymma prestationer och ledgers insats är nästan på daniel day-lewis nivå. det är en sån minnesvärd karaktär och ledgers sista hela framträdande blev hans absolut bästa. inte en chans att någon kommer att glömma honom nu.
död eller inte, minst en nominering ska han ha. och jag hoppas på fler nomineringar för filmen än bästa FX och ljud då den här filmen är så mycket mer. det blir fler biobesök med den här filmen
Filmen är för lång och problemet ligger i slutet. Jag tycker inte heller att det är ett passande slut Visst är det slutet riktigt bra gjort, men hade hade inte det lilla extra.
Jag tycker det var för high-tech jämfört med Batman Begins.
sedan har vi de här typiska hollywood-replikerna i stridens hetta från statister. Begins klarade dessa bra, men här var de för många och way off line.
bortsett från detta har jag inget negativt att säga om filmen. det är en av de bästa filmerna på länge. ett grymt manus och välskrivna karaktärer. skådespelarna gör grymma prestationer och ledgers insats är nästan på daniel day-lewis nivå. det är en sån minnesvärd karaktär och ledgers sista hela framträdande blev hans absolut bästa. inte en chans att någon kommer att glömma honom nu.
död eller inte, minst en nominering ska han ha. och jag hoppas på fler nomineringar för filmen än bästa FX och ljud då den här filmen är så mycket mer. det blir fler biobesök med den här filmen
[quote="Tyler":3u1bjdix]En av de absolut bästa filmerna någonsin. Hur någon kan ge den här filmen under full pott är för mig en gåta. Redan i Begins märkte man att Nolan hade något stort på gång, även om den hade en del klassiska hjälte-ingredienser och följde delar av mallen som andra serietidningsfilmer går efter så var den så mycket djupare och var så mycket mer komplex. Allting var inte lika uppenbart som i andra hjältefilmer och storyn var inte lika enfaldig som den kan vara i andra.
[/quote:3u1bjdix] Det ända sättet att kunna toppa det är att göra en tredje film.
[/quote:3u1bjdix] Det ända sättet att kunna toppa det är att göra en tredje film.
Saknas
för
Inga inlägg
Yay! Bra inlägg Batman, både det faktum att du citerar hela inlägget och det enastående tillägget!
Saknas
för
Inga inlägg
*spännande* nu blir det till att dra in till täby och se på "the dark knight", längtat som fan.
[quote="Alex_":2zux57sw][quote="The Batman":2zux57sw] Det ända sättet att kunna toppa det är att göra en tredje film.[/quote:2zux57sw]
Wow hur lyckades du räkna ut det? Du borde få nobelpriset ju.[/quote:2zux57sw]
Jasså du tycker det.
Wow hur lyckades du räkna ut det? Du borde få nobelpriset ju.[/quote:2zux57sw]
Jasså du tycker det.
Vad tycker ni om SvDs recension av TDk?
http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_1487341.svd
"Misshandel av goda råvaror" :S, tror jag vill skjuta varenda jävel på den tidningen
"Misshandel av goda råvaror" :S, tror jag vill skjuta varenda jävel på den tidningen
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den igår på smygpremiären, riktigt bra serietidningsfilmatisering på min ära. Jokern är den som sitter kvar i minnet, riktigt, riktigt bra gestaltning där hans agerande både levererar skratt och isande kyla hos mig. Allt är snyggt och väl genomfört, från ljud till bild, tex när Jokern är i närbild och skärpan växlar från suddighet till halvklar skärpa, snyggt gjort. Vad jag saknar i filmen är den geuina wow-känslan, som man får i speciella filmer, en liten kick där man bara älskar varje enskild scen och bara vill se hur det ska gå för karaktärerna. Batcykeln var på gränsen till larvig, den och några andra detaljer faller en bit ifrån den annars så genomtänkta "realistiska" feelingen jag hade från Batman begins. Men överlag en riktigt bra film, som jag kommer se igen.
Saknas
för
Inga inlägg
Håller verkligen ovanstående, Jokern är den som stannar kvar i minnet. Teknologin blir lite larvigt överdriven, och det är inte en sån där film man känner "wooow" i varje scen. Visst finns känslan där ibland, men inte så pass ofta att jag känner att den är värd full pott.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kommer antagligen se denna på söndag. Det ska bli spännande.
Såg filmen i går kväll på Rigoletto.
Känns väldigt svårt att säga vad man egentligen tyckte...
Filmen var verkligen skit bra, men jag kunde inte låta bli att tänka "that's it?" när jag gick ut ur biosalongen. Det jag nyss hade sett var en film som jag själv hypat upp under ca ett år. Och alla bra recensioner har ju hjälpt till en del. Jag kommer att se filmen minst en gång till på bio för att kunna ge ett riktigt betyg. Man ska iofs kunna ge ett bra betyg på första intrycket, men mitt problem var att filmen inte gjorde något intryck på mig. Jag satt under den första timmen i någon sorts dimma och undrade om jag verkligen såg på en av de filmer jag längtat mest efter under hela mitt liv. Och efter det kändes det som att filmen tog slut på en halvtimme.
Men när jag gick ut ur biosalongen visste jag iaf att jag hade tittat på en bra film. Heath Ledger var fantastisk som jokern, men det var Aaron Eckhart som verkligen fick min uppmärksamhet. Visserligen har jag gillat dom flesta filmer han gjort förut, och nästan alltid kollat på dom just för att han är med. Men här visade han sina skådespelarkunskaper för en större publik, och jag hoppas att han får fler bra roller efter den här filmen.
Jag förstår som sagt inte varför vissa klagat på filmens längd, enligt mig var den inte speciellt lång, men det var ingenting den förlorade på, jag tyckte att filmen var riktigt bra helt enkelt. Någon ingående recension kan jag inte ge just nu, får se om det går bättre nästa gång jag ser den...
Det enda riktigt negativa jag kommer ihåg från biobesöket var Rigolettos pinsamma "Jokern VS Batman" skådespel innan filmen. Det kan mycket väl ha varit den som gjorde att jag mådde lite halvilla genom hela filmen.
Men om jag ska ge filmen något speciellt betyg just nu, får det bli en stark
Absolut en av de bästa filmerna jag sett i år. Men jag fick inte den där "wow"-känslan som jag fick när jag såg t.ex. "The Prestige". Men som sagt, en mycket bra film, blir absolut ett biobesök till, och en DVD när den kommer...
Känns väldigt svårt att säga vad man egentligen tyckte...
Filmen var verkligen skit bra, men jag kunde inte låta bli att tänka "that's it?" när jag gick ut ur biosalongen. Det jag nyss hade sett var en film som jag själv hypat upp under ca ett år. Och alla bra recensioner har ju hjälpt till en del. Jag kommer att se filmen minst en gång till på bio för att kunna ge ett riktigt betyg. Man ska iofs kunna ge ett bra betyg på första intrycket, men mitt problem var att filmen inte gjorde något intryck på mig. Jag satt under den första timmen i någon sorts dimma och undrade om jag verkligen såg på en av de filmer jag längtat mest efter under hela mitt liv. Och efter det kändes det som att filmen tog slut på en halvtimme.
Men när jag gick ut ur biosalongen visste jag iaf att jag hade tittat på en bra film. Heath Ledger var fantastisk som jokern, men det var Aaron Eckhart som verkligen fick min uppmärksamhet. Visserligen har jag gillat dom flesta filmer han gjort förut, och nästan alltid kollat på dom just för att han är med. Men här visade han sina skådespelarkunskaper för en större publik, och jag hoppas att han får fler bra roller efter den här filmen.
Jag förstår som sagt inte varför vissa klagat på filmens längd, enligt mig var den inte speciellt lång, men det var ingenting den förlorade på, jag tyckte att filmen var riktigt bra helt enkelt. Någon ingående recension kan jag inte ge just nu, får se om det går bättre nästa gång jag ser den...
Det enda riktigt negativa jag kommer ihåg från biobesöket var Rigolettos pinsamma "Jokern VS Batman" skådespel innan filmen. Det kan mycket väl ha varit den som gjorde att jag mådde lite halvilla genom hela filmen.
Men om jag ska ge filmen något speciellt betyg just nu, får det bli en stark
Absolut en av de bästa filmerna jag sett i år. Men jag fick inte den där "wow"-känslan som jag fick när jag såg t.ex. "The Prestige". Men som sagt, en mycket bra film, blir absolut ett biobesök till, och en DVD när den kommer...
[quote="Bellmyr89":2i85gapf]Vad tycker ni om SvDs recension av TDk?
"Misshandel av goda råvaror" :S, tror jag vill skjuta varenda jävel på den tidningen[/quote:2i85gapf]
WTF!? Är de helt borta lr??
Såg filmen idag och måste säga att den var helt fantastisk!
"Misshandel av goda råvaror" :S, tror jag vill skjuta varenda jävel på den tidningen[/quote:2i85gapf]
WTF!? Är de helt borta lr??
Såg filmen idag och måste säga att den var helt fantastisk!
Dem har lika rätt till sina åsikter som vi har. + Att det är EN person på svd som tycker så vi vet inte vad dem andra tycker.
[quote="Rafe Fines":22iwht6c]Dem har lika rätt till sina åsikter som vi har. + Att det är EN person på svd som tycker så vi vet inte vad dem andra tycker.[/quote:22iwht6c]
Jo jag vet.. Men samtidigt brukar recesenter oftast ge en bedömning ganska "jämnt" till vad folk tycker..
Jag tror ändå att denna person är den enda som har gett filmen 2/5 samt skriver:
"Intrigen saknar all styrsel, actionscenerna är i alltför hög grad hackade i småstrimlor och saknar all elegans. The Dark knight är två och en halv timmes misshandel av goda råvaror. "
Jo jag vet.. Men samtidigt brukar recesenter oftast ge en bedömning ganska "jämnt" till vad folk tycker..
Jag tror ändå att denna person är den enda som har gett filmen 2/5 samt skriver:
"Intrigen saknar all styrsel, actionscenerna är i alltför hög grad hackade i småstrimlor och saknar all elegans. The Dark knight är två och en halv timmes misshandel av goda råvaror. "
Spelar väl ingen roll att [i:306oczyk]en[/i:306oczyk] person klankar ner på filmen. Den blir inte sämre för det.
Så, nu har man sett den :D!
Kmr in i salongen med höga förväntningar , går där ifrån skakande o me ett sjukt stort leende men med många frågor inför tredje filmen
Tempot startar redan från början me bankrånet o fortsätter hela vägen till slutet. Heath Ledger enastående som Jokern , han ska ju definitivt ha en oscar för den rollen! Alla rockade fett speciellt Christian Bale.
Men vad kan jag egentligen säga om denna filmen, de finns nt ord till att förklara vad jag tycker o hur bra den e!
Gå o se den för fasiken xD! Jag ska se den igen iallafall
Jag ger den en sjukt stark
Kmr in i salongen med höga förväntningar , går där ifrån skakande o me ett sjukt stort leende men med många frågor inför tredje filmen
Tempot startar redan från början me bankrånet o fortsätter hela vägen till slutet. Heath Ledger enastående som Jokern , han ska ju definitivt ha en oscar för den rollen! Alla rockade fett speciellt Christian Bale.
Men vad kan jag egentligen säga om denna filmen, de finns nt ord till att förklara vad jag tycker o hur bra den e!
Gå o se den för fasiken xD! Jag ska se den igen iallafall
Jag ger den en sjukt stark
Wow wow wow! Rollen som Joker är utan tvekan Heath Ledgers bästa roll någonsin. Han dominerade under hela filmen och var så jäkla skön under varje scen. Är det någon som kan glänsa i precis alla scener man medverkar i så är det Heath Ledger.
Nu hyllade jag visst bara Jokern, men jag måste säga att alla som har medverkat i Begins har förbättrats enormt. Då menar jag Alfred, Gordon och Lucius. Jag håller med någon som tidigare skrev att Holmes passar in bättre som Rachel, för det gör hon. Men Maggie Gyllenhaan var inte alls dålig, utan tvärtom. Aaron Eckhart som Harvey Dent/Two Face var suverän. Man fick se två sidor av Harvey Dent, och den ena sidan överaskade verkligen.
Det enda minuset med filmen var att det var lite för mycket snack ibland. Jag hade också velat se mer av Jokern. Därför får filmen inte en fullpott. Men riktigt nära.
Den absolut bästa delen av filmen var då
Nu hyllade jag visst bara Jokern, men jag måste säga att alla som har medverkat i Begins har förbättrats enormt. Då menar jag Alfred, Gordon och Lucius. Jag håller med någon som tidigare skrev att Holmes passar in bättre som Rachel, för det gör hon. Men Maggie Gyllenhaan var inte alls dålig, utan tvärtom. Aaron Eckhart som Harvey Dent/Two Face var suverän. Man fick se två sidor av Harvey Dent, och den ena sidan överaskade verkligen.
Det enda minuset med filmen var att det var lite för mycket snack ibland. Jag hade också velat se mer av Jokern. Därför får filmen inte en fullpott. Men riktigt nära.
Den absolut bästa delen av filmen var då