Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Gillade filmen skarpt!
Som sagt Heath Dominerade filmen totalt!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
haha aa WaltX det är absolut den bästa scenen hahaha riktigt Kul var det!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Går seriöst inte att beskriva filmen, den MÅSTE ses! Kom precis hem från att ha sett den och ja... vad ska man säga!? Jag ska i alla fall se den igen på bio om några dagar, så jäkla bra är den och Heath är den som gör filmen. [b:3lfsssc2]Grym är vad han är![/b:3lfsssc2]

Håller med om att man gärna sett mer av Jokern!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, nu har det gått ett dygn. Vad ska man säga om TDK? Det är en av de bästa filmerna jag har sett, utan tvekan. Det som sätter sig på minnet direkt är Heath Ledger. Hans tolkning av Jokern är överlägsen Jack Nicholsons. En mycket mer störd individ är det man får se i TDK, en man som har inga gränser, fast han själv tycker han inte är ett monster. Hans små ansiktsgestikulationer (t.ex. när han slickar sig om munnen) gör mycket för karaktären. Underbar skurk, min nya favorit.

En annan karaktär som gjorde ett starkt intryck på mig var Harvey Dent. Aaron Eckhart slår verkligen genom i TDK, han är otroligt duktig. Och när han
Visa spoiler

Och jag är väldigt glad att Katie Holmes inte kunde vara med i TDK, för Maggie Gyllenhall gjorde Rachel Dawes mer mänsklig.
Visa spoiler

Jag är väldigt förvånad över att TDK fick en PG 13-rating i USA. Detta är en väldigt brutal, våldsam och mörk berättelse. Men jag tycker det är fanimig på tiden nån gjorde en mörk film om en hjälte. Mer sånt här vill jag se.

Måste nämna ett par favoritscener med Jokern...

Visa spoiler

Visa spoiler

Visa spoiler

Ni som inte har sett TDK än, jag råder er starkt att göra det. Och dra med er vänner och familj, denna film får inte missas!

Angående Svds recension... idioti.

775 inlägg
för
775 inlägg
Följande är den bästa scenen:

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
puh! kom nyss från bion. tacke vare en 2 meter j*vel och hans skalle kunde jag inte se hela duken, vilket gjorde att jag inte såg hela "scenen"

Nu till filmen
Det är bara att lyfta hatten för Chris Nolan, Heath Ledger, Chris Bale och resten av gänget. Inte sedan Terminator 2 har en uppföljare varit så bra att den överträffar föregångaren. Dark Night utmanar på allvar Spider-man 2 om den bästa superhjältefilmen.

en stark
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Andreas":2ggltlop]

Visa spoiler

[/quote:2ggltlop]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom oxå precis hem ifrån bion. Vilket jävla stök de var innan bion började, en massa skitungar som satt var dom ville.

Det känns som att ja är i chock just nu, jag måste nog som några av er säger låta det smälta. Men man måste bara älska varenda liten rörelse av Jokern, så underbar!

Visa spoiler
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="nem.":16ml44zo]Kom oxå precis hem ifrån bion. Vilket jävla stök de var innan bion började, en massa skitungar som satt var dom ville.

Det känns som att ja är i chock just nu, jag måste nog som några av er säger låta det smälta. Men man måste bara älska varenda liten rörelse av Jokern, så underbar!

Visa spoiler
[/quote:16ml44zo]

Visa spoiler
775 inlägg
för
775 inlägg
Hoppas verkligen Jokern återvänder i en eventuell trea. The Dark Knight gjorde att man vill se mer av karaktären.
912 inlägg
för
912 inlägg
Nja, känns som att Jokern inte kan bli bättre än vad han var i TDK. Därför önskar jag med hela mitt hjärta att han inte återvänder i en eventuell tredje film utan Heath Ledger.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Om jag ska va ärlig så tycker jag att Nolan kanske inte borde göra en trea. visst blir det kul om det nu kommer en men slutet på TDK var på något sätt bra. Nu när ledger är borta så finns det ingen som kan ersätta honom, han var bäst! PLUS att om han gör trean kommer det inte finnas några bra skurkar. Det är Two Face och Jokern som är absolut de bästa! och de var i den här filmen. Alla andra skurkar är lite överdrivna eller mesiga. aja men så tycker jag! Har inget emot om det kommer en trea, men jag blir inte ledsen om det inte kommer en.
191 inlägg
för
191 inlägg
Om det kommer en trea så hoppas jag att den mer kommer fokusera på Batman/Bruce, men det kanske man ska snacka om i den andra tråden...

Om jag ska säga en sak jag tyckte var dåligt med filmen så är det
Visa spoiler
Annars var ju filmen super bra, och jag kommer se den imorrn med en kompis och veckan efter nästa vecka med min farsa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har knappt hypat den här filmen, hade inte jättehöga förväntningar på den. Visst förväntade jag mig en bra film, men var inte alls lika exalterad som "alla andra" inför den. Nåväl, såg den ikväll, och är nöjd över förväntan.
Enklare kan man samanfatta filmen med två ord: [b:2v61059k]Heath Ledger[/b:2v61059k]! Hoppas verkligen Oscarn är hans!

775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="WaltX":1ymodac7]Nja, känns som att Jokern inte kan bli bättre än vad han var i TDK. Därför önskar jag med hela mitt hjärta att han inte återvänder i en eventuell tredje film utan Heath Ledger.[/quote:1ymodac7]
Snacka om att vara naiv. Det finns skådespelare som skulle kunna göra en lika bra eller till och med bättre Joker än Heath Ledger.
912 inlägg
för
912 inlägg
[quote="Kenneth":2fl9qabm][quote="WaltX":2fl9qabm]Nja, känns som att Jokern inte kan bli bättre än vad han var i TDK. Därför önskar jag med hela mitt hjärta att han inte återvänder i en eventuell tredje film utan Heath Ledger.[/quote:2fl9qabm]
Snacka om att vara naiv. Det finns skådespelare som skulle kunna göra en lika bra eller till och med bättre Joker än Heath Ledger.[/quote:2fl9qabm]

Kom gärna med förslag.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[img:vyzh2hfg]http://img509.imageshack.us/img509/1576/dk0001cc3.jpg[/img:vyzh2hfg]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den där bilden gillar jag! hehe ballt!
45 inlägg
för
45 inlägg
Man får hoppas att det kommer en tredje film för Dark Knight var en bra film. Tyckte att det var kul att det fanns mer fokus på både Jokern och Dent än på Batman, även om det inte var så mycket action så var det ända bra dialoger vilken jag tyckte Nolan gjorde det på ett bra sätt. Ledgers presentation var jättebra av Jokern, även om Nicholsons Joker var bra så skulle den inte passat in i denna Batman filmen. Mesigt är nog fel ord men hans var inte så skrämmande som Jokern kan vara och det visade Heath perfekt. Man får se om det blir en triologi med tanke på det konstiga slutet.
802 inlägg
för
802 inlägg
Jag har äntligen sett den nu och jag gillade filmen riktigt mycket.
Hela det psykologiska spelet mellan ont och gott skildrades på ett bra och trovärdigt sett, med Batman, Harvey Dent och Jokern som spelpjäser.

Alla inblandade presterar på sin högsta nivå, där Heath Ledger, men även Aaron Eckhart, briljerar.

Visa spoiler

En rolig detalj på biograften var att fem personer i publiken hade klätt ut sig till Jokern, varav den ena körde hela prylen med lömska blickar och galna skratt. Det förhöjde stämningen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden