Visa första inlägg
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Kul att de flesta verkar vara någorlunda överens om att det är ett riktigt bra film. Ja, förutom personen på SVD som tydligen vaknade på fel sida eller om han precis hade bråkat med tanten om söndagsmiddagen. Men det kan även vara så att han tillhör den kategorin personer som anser att det inte har kommit nåt vettigt efter att "Gökboet" hade premiär 1975.

Dessutom är det värt att notera att SVD har en betygsskal som går upp till 6, så på en betygsskala upp till fem kan man översätta hans betyg till 1.5 och då är vi nere i Uwe Boll-klassen.

Jag tycker inte att Jokern ska komma tillbaka i en tredje film, utan det är bättre att satsa på nya intressanta karaktärer. Om det är något jag avskyr är det när man byter skådespelare för en och samma karaktär. Det verkar även som att Nolan är inne på samma spår.

Sedan är det mer eller mindre klart att det blir en uppföljare. Trycket kommer vara stenhårt från WB på stackars Nolan, om han nu överhuvudtaget är skeptisk till en fortsättning som jag inte tror att han är.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom hem nyss från att ha sett filmen. Men tyvärr så kan jag inte ge någon recension direkt. Vet inte varför men just nu kommer jag knappt ihåg nått från filmen alls. Känns bara som att jag drömde om filmen. Får se om det har sjunkit in imorgon eller något.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Hemska tanke, men tänk om du somnade framför datorn och bara drömde att du var iväg till bion och såg filmen?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
haha, det tror jag inte för jag har min del av biobiljetten framför mig. Men jag tror det nog mest är att jag har väntat på filmen så himla länge så att när jag väl ser den kan jag inte fatta att jag gör det
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Lite off-topic kanske men vilka trailers visades innnan film startades?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":1339p0jh]Lite off-topic kanske men vilka trailers visades innnan film startades?[/quote:1339p0jh]

Jag såg, Star wars, Mumien 3, Arkiv X. De är de enda jag kommer ihåg.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Yeah, det är dom jag minns också... men det var verkligen ingenting man satt och tänkte på.

Värst på Rigoletto-visningen var introt som personalen höll, herregud, rulla bara filmen och håll käften. Låt mig njuta av den här stunden som jag har väntat på.
775 inlägg
för
775 inlägg
Med tanke på Maggie Gyllenhaal verkar inte Nolan direkt vämjas vid att återanvända roller med andra skådespelare.
107 inlägg
för
107 inlägg
Nu vaknade jag nyss , o jag kan nt smälta den så jäkla bra den var ! De blir ett biobesök på måndag definitivt xD jag klarar mig nt annars haha
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Mr. Brightside":14aoy06h][quote="Rafe Fines":14aoy06h]Lite off-topic kanske men vilka trailers visades innnan film startades?[/quote:14aoy06h]

Jag såg, Star wars, Mumien 3, Arkiv X. De är de enda jag kommer ihåg.[/quote:14aoy06h]

Jag såg Get Smart också.. precis innan filmen började..
802 inlägg
för
802 inlägg
Har vaknat nu och filmen har nu sjunkit in på riktigt.
Det som nästan kändes som en besvikelse i början och mitten av filmen, har nu blivit den bästa "superhjälte"-filmen någonsin enligt mig.
Filmen levde verkligen upp till sin hype.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Som många andra kommer jag se den här filmen troligen en, två gånger till. Har det hunnit kommit upp några rykten angående en tredje film än? Angående vilka skurkar som skulle medverka i en eventuell trea.

Haha, ja känner exakt som dig Mr. Brightside, man har väntat så länge på det hära och nu när man sett den känns det inte verkligt.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="Kenneth":20bgv79x]Med tanke på Maggie Gyllenhaal verkar inte Nolan direkt vämjas vid att återanvända roller med andra skådespelare.[/quote:20bgv79x]

Det är ju dock lite skillnad på rollen som Rachel och Jokern. Rachel är en biroll medans Jokern i princip äger hela filmen. Tror att många kan få svårt att ens se det som samma karaktär ifall de byter skådespelare till rollen. Men visst skulle det vara intressant att se ännu en skådespelare försöka sig på rollen, det håller jag med om. Men ser helst att de siktar in sig på en annan story och en annan skurk i en eventuell tredje film.
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="Anonymous":131hj36r][quote="WaltX":131hj36r][quote="Kenneth":131hj36r]
Snacka om att vara naiv. Det finns skådespelare som skulle kunna göra en lika bra eller till och med bättre Joker än Heath Ledger.[/quote:131hj36r]
Kom gärna med förslag.[/quote:131hj36r]
Daniel Day-Lewis och Edward Norton till exempel.[/quote:131hj36r]

Nej, jag tror ingen av dem skulle passa. Tror mer på kanske Paul Bettany i så fall.
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="Anonymous":26mtxk2p][quote="Spath":26mtxk2p]
Nej, jag tror ingen av dem skulle passa. Tror mer på kanske Paul Bettany i så fall.[/quote:26mtxk2p]
Ha! DDL och Norton är mycket, mycket, mycket bättre skådisar än Bettany. Dom skulle ha fixat Joker-rollen galant.[/quote:26mtxk2p]

Day-Lewis och Norton är grymt mycket bättre skådespelare än Bettany, men de skulle aldrig passa i rollen som Jokern. Både utseendemässigt och skådespelarmässigt. I alla fall inte Daniel DL, han är alldeles för gammal. Norton skulle nog aldrig fungera, han kan nog helt enkelt inte agera/släppa loss som Jokern ska göra. Det skulle Paul Bettany kunna göra.
107 inlägg
för
107 inlägg
jag tycker nt någon borde ersätta Ledger som Jokern i en tredje film !
Ingen kan klå honom
Man fick ju nt veta något om jokerns bakgrund i denna , då behöver man nt veta vad som hänt me honom i 3.an , dom borde istället skapa en ny karaktär som Gåtan t ex (han kan man ju göra till realism som dom gjorde me denna)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="TheJoker":30xspx7m]jag tycker nt någon borde ersätta Ledger som Jokern i en tredje film !
Ingen kan klå honom
Man fick ju nt veta något om jokerns bakgrund i denna , då behöver man nt veta vad som hänt me honom i 3.an , dom borde istället skapa en ny karaktär som Gåtan t ex (han kan man ju göra till realism som dom gjorde me denna)[/quote:30xspx7m]

Kom inte ihåg filmen med Gåtan i (Jim Cerry) men om han inte dog i den filmen så vore det nog roligt att se Jim som gåtan igen.

Hade ni några fanatiker i Biosalongen då? Vi hade Batman i egen hög person (typ 50 årig man i för liten batmandräkt) som satte sig i mitten av salongen

Själv hade jag inte ett så roligt biobesök pga en jobbig jäkel som satt brevid mig nös på mig flera gånger så jag kände hur jag fick allt i ansiktet! Han störde mig under hela filmen..jag får nog gå och se den igen.
107 inlägg
för
107 inlägg
Ja exakt , personligen tkr jag Robert Knepper skulle passa som Gåtan.

Han tkr jag passar in i denna serie , nu har vi sett Jokern, o Heath e död , låt då jokern försvinna med honom , o så får gåtan ta över
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jaa ingen ny joker, utan Det var heaths grej! ny skurk eller ingenting!
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="Anonymous":3f62241u]För det tredje så kan man ju undra om du har sett hans filmer? There Will Be Blood, Gangs of New York, My Left Foot osv. Han klarar av vad som helst och han gör alltid rysligt bra prestationer. Hade han spelat Jokern så hade Oscarsstayetten varit given.[/quote:3f62241u]

Men jag tror inte att han kan spela en psykologisk galning. Visst är DDL för jävla bra, men han skulle nog göra en såpass annorlunda Joker att det bara skulle kännas konstigt. Jokern i trean ska inte alls på nåt sätt försöka likna The Dark Knights Joker, men de måste vara lika på sätt och vis ändå.

[quote="Anonymous":3f62241u]Edward Norton har precis de rätta ansiktsdragen för Jokern. Han liknar Jokern mer än vad Heath Ledger gör om man kollar i serietidningar och tecknade filmer. I American History X har han visat att han kan spela mordisk galning, och han gör det fruktansvärt bra.[/quote:3f62241u]

1. Rätta ansiktsdrag? Menar du verkligen det? Minns inte att Jokern hade sådana påskinder.
2. Hur kan du ens nämna Derek Vinyard och Jokern i samma sammanhang? Han var ingen mordisk galning i American History X - Han var inte galning över huvud taget!

Dessutom tror jag att den här diskussionen borde ta plats i Batman 3-tråden.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden