Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med alexander_10. Jag började skratta i första scenen. Det är t o m värre än i Batman Begins.
Saknas
för
Inga inlägg
vad är felet med hans röst? Han ska ju inte vara som Keatons batman med samma röst han har när han är Bruce. då hör man ju vem han är. och när han byter är det svårt att veta vem han är. fattar ni inte det. plus att den är inte fånig, den är grym! :p
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Rösten blir ibland lite för mycket faktiskt. Men det här är inget som förstör filmen. Bruce vill ju gömma sin röst för att dölja sin identitet.
Titta bara på Peter Parker i Spider-man! Hur fan kan ingen känna igen hans röst?
Titta bara på Peter Parker i Spider-man! Hur fan kan ingen känna igen hans röst?
Saknas
för
Inga inlägg
hon har ju en jävligt skön scen när jokern håller på och berättar för henne om ärren. det är när han crashar partyt. hon håller för det mesta käften men ändå, det var en härlig scen
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Gullo":20pyqcts]Håller inte med dig Anders, tycker att Rachel har en riktigt liten roll i den här.
Spoiler:
Hur många scener har hon innan hon dör? Den på balkongen, den när hon förhör Lau och så dödsscenen?
Tycker att hon är minst lika mycket bihang i den här och ska man ha en brud i en liten roll borde hon i alla fall vara jävligt het. Typ Scarlett.
Ehhh. Du har aldrig varit i närheten av en riktig tjej va?
Ditt resonerande är på en femårings nivå. Pinsamt.
Lyckligtvis anser de som har koll att det är skådespeleriet som eplar roll, inget annat. Nolan har inte ansett att Rachel Dawes måste vara en sexsymbol och det är hans vision som är intressant - intevilket party som pågår i dina pants när du ser på storfilm. [/quote:20pyqcts]
Du kanske borde sätta spoiler på inlägget, eftersom den avslöjar rätt mycket...
Spoiler:
Hur många scener har hon innan hon dör? Den på balkongen, den när hon förhör Lau och så dödsscenen?
Tycker att hon är minst lika mycket bihang i den här och ska man ha en brud i en liten roll borde hon i alla fall vara jävligt het. Typ Scarlett.
Ehhh. Du har aldrig varit i närheten av en riktig tjej va?
Ditt resonerande är på en femårings nivå. Pinsamt.
Lyckligtvis anser de som har koll att det är skådespeleriet som eplar roll, inget annat. Nolan har inte ansett att Rachel Dawes måste vara en sexsymbol och det är hans vision som är intressant - intevilket party som pågår i dina pants när du ser på storfilm. [/quote:20pyqcts]
Du kanske borde sätta spoiler på inlägget, eftersom den avslöjar rätt mycket...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Ehhh. Du har aldrig varit i närheten av en riktig tjej va?[/quote:3lrxkgpo]Nej, jag föddes av en man och har växt upp omringad av män och endast män.
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Ditt resonerande är på en femårings nivå. Pinsamt.[/quote:3lrxkgpo]Visste inte att femåringar kunde vara så kåta.
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Lyckligtvis anser de som har koll att det är skådespeleriet som eplar roll, inget annat.[/quote:3lrxkgpo]Hur kunde de då casta Katie Holmes i första filmen?
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Nolan har inte ansett att Rachel Dawes måste vara en sexsymbol och det är hans vision som är intressant - intevilket party som pågår i dina pants när du ser på storfilm. :D[/quote:3lrxkgpo]Det vägrar jag tro på.
EDIT: Dessutom antar jag att du tycker att Scarlett är en dålig skådespelerska? Tror nog att hon hade klarat av Rachel lika bra som Gyllenhaal om jag ska vara ärlig.
I och för sig sa jag aldrig att jag menade precis Scarlett... bara typ.
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Ditt resonerande är på en femårings nivå. Pinsamt.[/quote:3lrxkgpo]Visste inte att femåringar kunde vara så kåta.
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Lyckligtvis anser de som har koll att det är skådespeleriet som eplar roll, inget annat.[/quote:3lrxkgpo]Hur kunde de då casta Katie Holmes i första filmen?
[quote="Gullo":3lrxkgpo]Nolan har inte ansett att Rachel Dawes måste vara en sexsymbol och det är hans vision som är intressant - intevilket party som pågår i dina pants när du ser på storfilm. :D[/quote:3lrxkgpo]Det vägrar jag tro på.
EDIT: Dessutom antar jag att du tycker att Scarlett är en dålig skådespelerska? Tror nog att hon hade klarat av Rachel lika bra som Gyllenhaal om jag ska vara ärlig.
I och för sig sa jag aldrig att jag menade precis Scarlett... bara typ.
Jag gillar tanken med Mr Reese aka Mysteries "The Riddler". Det roliga är att det även rimmar på Mr Freeze. Nolan kan alltså få användning av Joshua Harto på två ställen. Hehe.
Dock så verkar det onekligen som Nolan är osäker på vad han ska hitta på i en kanske kommande uppföljare.
Jag menar, han har ju många vägar att välja bland. Tex.
Den långa intruktionen av Two-Face gör att man inte kan vara helt säkert på om han är finito.
Hela spawnandet av Mr. Reese, och citatet från Freeman angående katter.
Det känns som alla dessa lösa trådar inte är något Nolan bara "råkat" knyta dit.
Vem vet, i nästa film får vi kanske se en handfull skurkar slåss mot Batman i en sista avgörande kamp.
Dock så verkar det onekligen som Nolan är osäker på vad han ska hitta på i en kanske kommande uppföljare.
Jag menar, han har ju många vägar att välja bland. Tex.
Den långa intruktionen av Two-Face gör att man inte kan vara helt säkert på om han är finito.
Hela spawnandet av Mr. Reese, och citatet från Freeman angående katter.
Det känns som alla dessa lösa trådar inte är något Nolan bara "råkat" knyta dit.
Vem vet, i nästa film får vi kanske se en handfull skurkar slåss mot Batman i en sista avgörande kamp.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Lenk":2utcc1tg]Vem vet, i nästa film får vi kanske se en handfull skurkar slåss mot Batman i en sista avgörande kamp. :D[/quote:2utcc1tg]Nej tack, ingen ny sugig Spidey 3-aktig film.
Då ligger den inte etta på IMDb top 250. Det var väl ganska väntat, men inte att det skulle ta sådan här lång tid.
Synd men att Nyckeln till Frihet leder är lite av en skam för mig personligen då jag är ett stort Godfather fan.
ja, oväntat var det ju inte. men hellre shawshank än gudfadern på första plats.
[quote="hempo22":d9sl76tl]ja, oväntat var det ju inte. men hellre shawshank än gudfadern på första plats.[/quote:d9sl76tl]
off-Topic: Varför?
off-Topic: Varför?
Men seriöst, hur många orsaker kan det finnas? Han tycker väl förmodligen att den är bättre och förtjänar att ligga först. Tvivlar på att jag är ensam om att tolka det så.
Dessutom är det väl knappast okej att avvika från ämnet bara för att man skriver "off topic". Isf skulle man ju kunna snacka om vad som helst i vilken tråd som helst.
Ja, jag är grinig. Jag är även fruktansvärt trött på inlägg som inte bidrar med någonting överhuvudtaget. Inget illa menat.
Dessutom är det väl knappast okej att avvika från ämnet bara för att man skriver "off topic". Isf skulle man ju kunna snacka om vad som helst i vilken tråd som helst.
Ja, jag är grinig. Jag är även fruktansvärt trött på inlägg som inte bidrar med någonting överhuvudtaget. Inget illa menat.
Saknas
för
Inga inlägg
Sjukt ointressant att sitta och spekulera i det, den här tråden handlar om filmen tdk och inget annat.
Hur hade det sett ut om Lasse Åberg fått rollen som Batman och Janne loffe Karlsson spelat Jokern?
Den här tråden spårar fan ut minst 5 gånger per dag.
Någon som har en aning om när denna filmen släpps på dvd i USA?
Hur hade det sett ut om Lasse Åberg fått rollen som Batman och Janne loffe Karlsson spelat Jokern?
Den här tråden spårar fan ut minst 5 gånger per dag.
Någon som har en aning om när denna filmen släpps på dvd i USA?
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ställde en fråga tidigare i tråden men ingen verkar vilja svara på den, så här besvärar jag er igen: [b:36devb36]Vet någon kunnig ifall det kommer en extended edition eller director's cut på The Dark Knight?[/b:36devb36]
[quote="Dr. Acula":3j2k0i8i]Jag ställde en fråga tidigare i tråden men ingen verkar vilja svara på den, så här besvärar jag er igen: [b:3j2k0i8i]Vet någon kunnig ifall det kommer en extended edition eller director's cut på The Dark Knight?[/b:3j2k0i8i][/quote:3j2k0i8i]
Svårt att veta då filmen inte ens har vart på bio i en månad ännu.
Svårt att veta då filmen inte ens har vart på bio i en månad ännu.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":1vbo8xly][quote="Dr. Acula":1vbo8xly]Jag ställde en fråga tidigare i tråden men ingen verkar vilja svara på den, så här besvärar jag er igen: [b:1vbo8xly]Vet någon kunnig ifall det kommer en extended edition eller director's cut på The Dark Knight?[/b:1vbo8xly][/quote:1vbo8xly]
Svårt att veta då filmen inte ens har vart på bio i en månad ännu.[/quote:1vbo8xly]
Tänkte ifall man fått reda på det, orkar inte kolla alla nyhetssidor efter de olika resultaten som kommer upp när man söker. Tänkte att någon kanske hängt med på alla nyheter angående TDK och vet ifall Nolan/någon annan ansvarig har gått ut med det.
Svårt att veta då filmen inte ens har vart på bio i en månad ännu.[/quote:1vbo8xly]
Tänkte ifall man fått reda på det, orkar inte kolla alla nyhetssidor efter de olika resultaten som kommer upp när man söker. Tänkte att någon kanske hängt med på alla nyheter angående TDK och vet ifall Nolan/någon annan ansvarig har gått ut med det.
Saknas
för
Inga inlägg
Det kommer säkert komma en extended edition eller director's cut på The Dark Knight. Fan vad fansen skulle lackat sönder om det kommer 1-disc (nu pratar jag dvd) och utan extra material. Batman Begins blev en fin utgåva, nu har ju ännu en ny kommit Så det jag förväntar mig av TDK är en riktigt snygg och 2-disc Extended Edition
Ur Moviezine:[quote:1lw5yjkn]"The Dark Knight" går som tåget på de amerikanska biograferna och det har spekulerats i att filmen skulle kunna slå "Titanic" som den mest inkomstbringande biofilmen någonsin. Nu tonar dock filmbolaget Warner, som ligger bakom filmen, ner uppgifterna.
"Titanic" spelade in 601 miljoner dollar i USA och Kanada, och enligt Warners beräkningar kommer "The Dark Knight" att landa någonstans kring 510 miljoner innan den plockas ner från biograferna, skriver Reuters. Därmed skulle den passera den nuvarande tvåan "Stjärnornas krig", som spelade in 461 miljoner dollar.
[/quote:1lw5yjkn]
Jahopp, den når alltså inte Titanic... Synd, det skulle den varit värd.
"Titanic" spelade in 601 miljoner dollar i USA och Kanada, och enligt Warners beräkningar kommer "The Dark Knight" att landa någonstans kring 510 miljoner innan den plockas ner från biograferna, skriver Reuters. Därmed skulle den passera den nuvarande tvåan "Stjärnornas krig", som spelade in 461 miljoner dollar.
[/quote:1lw5yjkn]
Jahopp, den når alltså inte Titanic... Synd, det skulle den varit värd.
TDK har kommit långt även om den inte slår Titanic, Så vi borde vara nöjda med så som det ligger till ändå