Efter att ha fått lite inspiration från Luke så tycker jag det är dags att starta en tråd för denna film.
Det här är alltså [b:neycyg6w]Martin Scorseses[/b:neycyg6w] nya film som är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Han har alltså ett hyffsat grundmaterial att jobba med. Men nu ska det inte handla om kinesiska Triaden och Hong Kong-polisen utan nu är det istället den irländska maffian och polisen i Boston som gäller. Jag är inte helt hundra på vad som gäller men jag har förstått att Marty har försökt att göra en film som skiljer sig en del från originalet.
Men filmen har ju potential minst sagt, en fantastisk regissör och en jäkla rollista, vad sägs om t.ex: Leonardo DiCaprio (Martys nya De Niro), Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone, Alec Baldwin m.fl.
[img:neycyg6w]http://www.calendarlive.com/media/photo/2006-01/21404197.jpg[/img:neycyg6w]
Fler bilder: [url=http://movies.warnerbros.com/pub/movie/thedeparted/TheDeparted_LoRes/pages/TD-01766r.html:neycyg6w]Från filmen[/url:neycyg6w]
[url=http://www.scorsesefilms.com/departed.htm:neycyg6w]Från inspelningen[/url:neycyg6w]
Så vad säger ni? Ska Scorsese hålla sig borta från remakes eller ska vi bara hålla tummarna och hoppas på det bästa?
Jag har väl bestämt mig för att bara se fram emot en ny Scorsese-film där han återgått till den genre han gör bäst: Crime!
[quote="Luke":1osfe7vs]Ja, den kommer förmodligen i sommar Känns som om teasern kommer att bli grymt bra.[/quote:1osfe7vs]
hellre att filmen är bra
hellre att filmen är bra
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nja, det är nog bättre när bara teasern är bra tror jag. Filmen kan få vara hur dålig som helst
Haha, menar så klart filmen också
Lite kul fakta i väntan på mer bilder/video från filmen.
Brad Pitt och Jennifer Aniston är två av 10 producenter till filmen
Brad Pitt och Jennifer Aniston är två av 10 producenter till filmen
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://movies.yahoo.com/feature/thedeparted.html:ea9r6vgw]Trailer[/url:ea9r6vgw] från Yahoo. Ser välgjort ut.
Saknas
för
Inga inlägg
Inget speciellt alls med trailern, samma skit som infernal affairs...stör mig som fan på han gjort en remake!
Musiken i trailern var sääämst, passa inte in alls!
Musiken i trailern var sääämst, passa inte in alls!
Det här ser fantastiskt bra ut! Kommer förmodligen att bli en av årets bästa. Suverän skådespelarlista och suverän regissör. Kommer att bli bättre än originalet.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Luke":2477c9tl]Det här ser fantastiskt bra ut! Kommer förmodligen att bli en av årets bästa. Suverän skådespelarlista och suverän regissör. Kommer att bli bättre än originalet.[/quote:2477c9tl]
Kan inget annat än hålla med Luke. Med Scorsese i registolen och en sjujäkla snygg rollista, samt en intressant story kan den här filmen tveklöst ha potential till att bli årets bästa.
Kan inget annat än hålla med Luke. Med Scorsese i registolen och en sjujäkla snygg rollista, samt en intressant story kan den här filmen tveklöst ha potential till att bli årets bästa.
Saknas
för
Inga inlägg
Var väldigt förvånad av att se Jack Nicholson i trailern. Hade ingen aning om att han skulle va med, men han kommer säkert med några schyssta repliker. Musiken i trailern är bra, kände igen låten. Men tycker inte riktigt det passar temat i filmen, plus dem får filmen att verka ännu mindre mörkare. Japanska Infernal Affairs var ju rätt mörk ändå. Fast Scorsese tar kanske det i en annan riktning.
Saknas
för
Inga inlägg
Många klagar på att han ska göra en remake men det gjorde han 1991 också och det var ju cape fear ocg den filmen blev ju hur bra som hellst.
Håller med, fredrik. Risken att den här filmen misslyckas tror jag är rejält liten. trailern är riktigt grym, musiken är väl både på gott och ont. Jag menar, lite keltiskt touch på musiken när det utspelar sig i Boston är ju ett måste
Saknas
för
Inga inlägg
Härligt med en ny Martin Scorsese film. Trailern såg ganska lovande ut, tror det här kan bli nåt. Bra skådespelare också.
Saknas
för
Inga inlägg
Denna trailen var nästan för grym. Jag ser riktigt mycket framemot denna filmen. Allt verkar vara riktigt proffsigt gjort. Skall bli spännande att se om Scorseses får sin efterlängtade Oscar
[quote="Return of the King":1dvqzanq]Denna trailen var nästan för grym. Jag ser riktigt mycket framemot denna filmen. Allt verkar vara riktigt proffsigt gjort. Skall bli spännande att se om Scorseses får sin efterlängtade Oscar [/quote:1dvqzanq]
hoppas det. han har väntat allt för länge.
hoppas det. han har väntat allt för länge.
Saknas
för
Inga inlägg
I mitt tycke borde han ha fått den redan för Aviator. Hur många nomineringar har han haft egentligen?
5 ggr som regissör, en gång för bästa manus.
Saknas
för
Inga inlägg
Lite surt att han aldrig vunnit då, men hoppas det kommer. Han är väl värd än Oscar.
Oscar eller inte. Han är min favvisregissör ändå. Jag kommer att boka biljett till första visningen fort som bara den.
Jahopp då har man äntligen sett trailern. Första gången jag såg den blev jag lite besviken men andra titt fick mig på andra tankar (fråga inte varför, jag är bara sån ibland ).
Musikvalen kändes väl inte alltid helt rätt, de första sekunderna fick jag en känsla av typ Guy Ritchie (Lock stock...o.s.v.) och Layer Cake vilket inte kändes helt rätt. Men i mitten av trailern kom den där hårda och mörka känslan fram som jag hade förväntat mig innan. För mig är det viktigt att trailern ska förmedla rätt känsla så att man inte får se något helt annat när man väl ser den färdiga filmen. Jag tror hur som helst stenhårt på det här.
Och ärligt talat; det är Martin Scorsese. Det räcker för att jag ska se den så fort den går upp på bio här i Sverige.
Musikvalen kändes väl inte alltid helt rätt, de första sekunderna fick jag en känsla av typ Guy Ritchie (Lock stock...o.s.v.) och Layer Cake vilket inte kändes helt rätt. Men i mitten av trailern kom den där hårda och mörka känslan fram som jag hade förväntat mig innan. För mig är det viktigt att trailern ska förmedla rätt känsla så att man inte får se något helt annat när man väl ser den färdiga filmen. Jag tror hur som helst stenhårt på det här.
Och ärligt talat; det är Martin Scorsese. Det räcker för att jag ska se den så fort den går upp på bio här i Sverige.