Visa första inlägg
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Då var mina misstänkar angående trädet rätt, jag kom också fram till att det endast ger liv till växter. Det andra återstår dock att klura ut...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Interesting!
Jag vill se den snart igen, mmmm bäst movie ävöööörr!
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler

Jag måste ta och se om filmen igen, det dyker upp massvis med frågor nu som jag inte kan svara på. :D
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha eller hur! Jag får ta och se om den igen, utan commentary sen med commentary direkt efter!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag och några vänner har diskuterat de parallella historierna och gemensamt kommit fram till:

1500-talet
Visa spoiler

2500-talet

Visa spoiler

Jag skulle kunna skriva en essä om denna film men det skulle vara bortkastad tid. Dock anser jag den vara världens näst bästa film, tätt bakom Apocalypse Now.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Njaaa håller inte RIKTIGT med dig

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Valid point

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
I see, hade ingen aning om det. Intressant.
Såg faktiskt om The Fountain igår men vissa saker har jag liiiite svårt att förstå, visst kan jag gissa men om det blir helt rätt vet man inte.

Det är när historierna blandra ihop sig i varandra. När 2500-Tom stör i de andra ^^ DÅÅ blir det liiite extra att tänka![/spoiler]
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Jag såg den här filmen i tisdags och gud vad besviken jag blev. Med skådespelare som Hugh Jackman och Rachel Weisz trodde jag inte att det kunde bli så här jäkla dåligt.

Darren Aronofsky imponerade med Requiem For A Dream, men The Fountain är ett stort misslyckande. Vissa stunder är den skrattretande dålig. Jag tyckte helt enkelt att den var urusel rakt igenom. Pretentiöst skit.

6342 inlägg
för
6342 inlägg
Ohojojoj, trodde verkligen inte du skulle tycka såhär om denna Luke! Överraskade mig totalt, trodde du skulle digga den stenhårt.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Hehe, jasså?

Ja, jag kan medge att jag inte heller trodde att jag skulle tycka så illa om den. Förväntningarna var ganska höga efter en del fina omdömen här på forumet. Aronofsky försöker vara alldeles för djup och krånglar till det för mycket. Jag tyckte att det var pretentiöst skit. Tyvärr. För med skådisar som Jackman och Weisz ska det bli bättre än så här. Manuset är inte lyckat.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jo manuset kan man diskutera, men insatsen från skådespelarna är väldigt stark och bra, tycker jag iallfall. Första gången jag såg den fick jag samma intryck som dig, sen har jag sett den flera gånger och den växer för varje gång. Du kanske borde se om den om ett tag.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Hehe, försöka duger, men det här är helt enkelt ingen film för mig. Jag hoppas och tror att Aronofsky kommer att regissera bättre verk i framtiden.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Muh, blir besviken Luke...
Kan väl förstå att du är förargad för att den inte lever upp till dina förväntningar men att ge den 1 stjärna? Nä nu går du för långt!
2408 inlägg
för
2408 inlägg
[quote="Leaf":2nc20wum]Muh, blir besviken Luke...
Kan väl förstå att du är förargad för att den inte lever upp till dina förväntningar men att ge den 1 stjärna? Nä nu går du för långt![/quote:2nc20wum]

Det där kan diskuteras, men The Fountain är en typisk älska/hata film. Jag satt och led mig igenom den sista kvarten. Går för långt gör jag absolut inte, men jag tyckte helt enkelt att den var urusel. Inte för att jag brukar bry mig om vad kritikerna säger, men det var väl en del som gav den dåligt. Förväntade mig att filmen skulle vara sevärd, men den var långt ifrån det. Det är en smaksak.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Du gillade väl musiken åtminstone?
Kan verkligen inte släppa din reaktion på filmen, hehe...
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Haha, du kan inte släppa det alltså?

Musiken är bra i filmen, ja. Clint Mansell vet vad han sysslar med, men det höjer den inte filmiskt sett. Jag tyckte att den var urusel som film och då spelar inte musiken in i mitt omdöme. Det var ett försök av Aronofsky att vara djup, men det blev alldeles för pretentiöst och löjligt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Aja, musiken godkände du iallfall. [i:328084vz]Något[/i:328084vz] positivt till slut.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg precis filmen och måste säga att den var lite väl rörig, kan någon förklara vad den handlade om? Jag förstod att det fanns någon buddist i rymden som åt av ett livgivande träd. Där slutar vad jag uppfattade i filmen. Har sett Donnie Darko och gillar den skarpt, men den här var ju bara rörig?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden