Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Leaf":1zqb0uba]Meeh jag vill ju höra kommentator och höra Aronofsky förklara hur han ser på en del, kanske inte allt men! Om det är metaforiskt eller på riktigt osv osv [/quote:1zqb0uba]

Det är bara att starta DVDn och använda kommentatorspåret jag länkade till samtidigt som du har filmen på om det inte finns med bland extramaterialet.

Vad är det du undrar `över om det är riktigt eller metaforiskt?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Mjo, såg även på imdb att dom snackade om kommentatorspåret på internet, tråkigt ändå!
Hmm ja, vad som faktiskt kunnat vara på riktigt.
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det där var mycket längre än vad jag någonsin kommit i mina funderingar, jag nöjde mig med att ha kommit fram till att:

Visa spoiler

Lite förenklat kanske men att ha filosofiska diskussioner om en film är lite över min kapacitet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha nedvärdera inte dig själv! En liten funderare så kommer man längre än vad man tror!
Vad har du själv gett den för betyg Thomas?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
4.5 efter båda gångerna jag sett den.

Ärligt talat roas jag inte så värst att att tänka så mycket om vad allt som händer betyder, jag skulle nog tappa intresset lite om jag skulle anylysera filmen så djupt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nice !

Det är det blandat med känslorna jag får efter en film som faktiskt får mig att gilla den så pass mycket! Att kunna tänka på den efteråt, och att sensmoralen eller själva spekulerandet kan ha en påverkande effekt i ens egna liv!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag måste ta och se om den så fort som möjligt, det räcker med att jag lyssnar på musiken så vill jag det. Det blir ett givet köp på DVD och vill ändra uppfattning om den.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Faktum är att jag såg filmen innan sommaren men för min del så var det på tok för mycket att ta i och smälta efter en titt. Jag återkommer med en kommentar/recension när jag sett den en andra gång.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag lyssnade precis igenom kommentatorspåret utan filmen i bakgrunden vilket funkar rätt så bra även om det självklart rekommenderas att man har filmen på samtidigt.

Förväntar man sig massvis med förklaringar kommer man bli besviken, Aronofsky beskriver mer hur de gjort olika saker. Han säger ett par gånger att han inte kommer/vill förklara utan att det är upp till en själv att lista ut det.

I spoilern skriver jag en del som Aronofsky berättar i kommentatorspåret, så det är upp till er själva om ni vill veta lite vad han säger. Personligen skulle jag lyssna igenom det själv innan eftersom det är intressantare om man inte vet vad något av vad som kommer att berättas.

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte filmen va 2 timmar seg sörja. haha! Snygg var den iaf.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Har vart på Movieline och dom skulle ha fått in filmen 3 oktober, men tydligen hade leverantören krånglat så dom fick inte in den, så den är flera månader (!) sen. Man kan tydligen endast köpa den från Dischshop, inte ens Åhléns hade filmen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg extramaterialet till den engelska versionen idag och det var tyvärr inget vidare, typiskt att filmbolaget ska vara så snåla. Sammanlagt var det kanske en timme men det kändes rätt ointressant och sönderklippt, det borde finnas så mycket mer att berätta. Jag hoppas på en bättre utgåva om något år.

Å andra sidan är bara filmen lätt värd 169:- (som den kostar hos Discshop).
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Discshop har gjort en deal med Fox så de får exklusivitet på försäljningen ett tag. Tramsigt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":r9w9ttj3]Discshop har gjort en deal med Fox så de får exklusivitet på försäljningen ett tag. Tramsigt.[/quote:r9w9ttj3]Tramsigt eller inte så är det förbannat smart.

Bara det inte blir en trend... i och för sig köper jag aldrig en film direkt när den kommer ut, väntar tills den har gått ner i pris. Men för er som gör det kan det bli lite jobbigt.
821 inlägg
för
821 inlägg
Jag är guldkund hos discshop så jag får köpa den för 119kr. Ganska bra pris på en ny film.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Igår köpte jag den från Discshop. Väntar med spänning, ska se om den direkt när jag får den.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Nu har jag sett om den. Visuellt är den bländande och häpnadsväckande, jag vill bara ha mer... Men handlingen fattar jag nada av. Verkligen inget, och jag försöker som faaaan. Måset se om den igen, men den är på god väg att hamna på en fyra...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":rvsws425]Nu har jag sett om den. Visuellt är den bländande och häpnadsväckande, jag vill bara ha mer... Men handlingen fattar jag nada av. Verkligen inget, och jag försöker som faaaan. Måset se om den igen, men den är på god väg att hamna på en fyra...[/quote:rvsws425]

Det här kanske kan hjälpa dig lite:

Visa spoiler

Leaf när jag såg extramaterialet hittade jag en sak som kanske intresserar dig:

Visa spoiler
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jo tack, det förklarade en hel del...

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2je1j16e]
Visa spoiler
[/quote:2je1j16e]

Visa spoiler

[quote="FiLmGaLeN":2je1j16e]
Visa spoiler
[/quote:2je1j16e]

Jag har inte tänkt på det innan och jag kommer inte på någon rimlig förklaring just nu tyvärr, få se om jag kan göra det senare.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden