Visa första inlägg
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
[quote="Remus":161543fw]Det är lite av den hela grejen tror jag, att man ska fundera över varför John Ryder gjorde som han gjorde? Var han bara en psykopat? Eller ville han ha någonting sagt? Ville han göra en person som ifrån början var oskyldigt till en person som har blod på sina händer?
Visa spoiler

Två skillnader i filmen vad jag vet är att:

Visa spoiler

Själv vet jag inte vad jag ska tro om John Ryder. Varför han gjorde som han gjorde men han var väl bara en vanlig psykopat som ville också göra en person som inte gjort något farligt alls till att ha dödat två personer eller en.
Visa spoiler
[/quote:161543fw]

För att vara en sådan film som inte går att analysera djupt har du lyckats väldigt bra, men ärligt talat tror jag inte att detta är en film att djupanalysera. Hjärndöd underhållning, om man ska börja gräva mer i historien osv kommer man ingenstans.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
finns på dvd r1: [url=http://www.axelmusic.com/productDetails/025193327628:194j04dl]the hitcher[/url:194j04dl]
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hehe, tack ska du ha Filmgalen. Det har du nog rätt i att det finns inte så mycket att "djup analysera" i.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Det var en bra recension! Jag är nöjd med den! Helst att han tyckte att Sean Bean gjorde en bra rolltolkning! Men att den fick gå lite åt sidan för alla actionscener.
11 inlägg
för
11 inlägg
Tyckte nyinspelningen var helt ok när jag såg den. Sen såg jag orginalfilmen. Efter det kändes nyinspelningen bara meningslös.

Den tillförde absolut ingenting. Inte bättre story, blodigare men inte coolare, snyggare men inte bättre skådisar, töntigare ärkeskurk osv.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden