Visa första inlägg
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg
Denna postern gillar jag bäst hittills. Lite mycket text bara.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
ja, den där är läcker! Synd på all text dock, precis som du säger.
Förresten så har det kommit en ny trailer, 2:30 lång och helt fucking awesome!! :)
http://trailers.apple.com/trailers/paramount/theadventuresoftintin/
501 inlägg
för
501 inlägg
Lätt den bästa trailern!
871 inlägg
för
871 inlägg
Tycker att den som Crockett postade och den när Tintin går på globen är helt klart snyggast.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Intressant negativ reaktion från Nicholas Lezard på The Guardian.
http://www.guardian.co.uk/culture/2011/oct/18/how-could-do-this-tintin
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hmm...det är nog kanske lika bra att jag undviker den här filmen. Nu är detta visserligen bara EN recension, men han påpekar verkligen mycket som jag har oroat mig för. Bara det där om Haddock...ja det var ju precis som jag befarat, en tillrättalagd kapten som fått för sig att sluta dricka, ta ansvar etc...BLÄ! Kan tänka mig hur tillrättalagd detta är, ja så att det passar ALLA, främst amerikaner så klart. Dessutom 3D och hela kittet...nä. Kanske är löjligt av mig att välja att inte se filmen, men jag vet inte ifall jag orkar sitta och bli flyförbannad, är rädd att jag kommer att bli det. Inte bara irriterad, utan fly Kapten-Haddock-förbannad!
Nåväl, vi får se hur jag gör. Jag har blivit rejält varnad i alla fall, recensenten kunde verkligen sin Tintin så...

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Svårt att uttala sig när man inte har sett filmen själv men i stort sett alla recensioner hittills är positiva, mycket positiva dessutom. Hergés känsla finns kvar, Haddock är full, fantastiskt äventyr osv..
Försök att inte hänga upp dig på en enstaka negativ åsikt, alltid finns det några som inte är nöjda. Den här snubben verkar ju inte tillåta en mikroprocent förändring av Hergés originalalbum, det får inte läggas till eller ändras det allra minsta.. Jag menar, kom igen.. Film är inte samma sak som ett seriealbum. Klart att det kanske måste böjas och ändras lite grann för att det ska göra sig bra på film.
Att karaktärerna är sig lika och filmen har samma drag som Hergés seriealbum kan man absolut kräva, det vet jag att de har jobbat sinnessjukt hårt med också, de har sett det som det allra viktigaste faktiskt. Peter Jackson har minst lika bra koll på Tintin som den där Guardian-snubben, jag är inte orlig :)

5248 inlägg
för
5248 inlägg
De kanske har jobbat hårt för att det ska SE så likt ut som möjligt, det låter som så, jag lägger större vikt i personligheterna. Ja det kanske ni redan visste iom att jag inte hyllar formatet :) Frågan är ju om de verkligen har lagt lika mycket vikt i personligheterna, om de har vågat? Det här är ju en "familjefilm". Hade dock föredragit ett Indiana Jones liknande äventyr (ett något vuxnare äventyr) och då menar jag 80-talets Indy. Vi såg ju hur det gick med det senaste äventyret med Indy...Att Hergé gav förtroendet till Spielberg efter Raiders förstår jag fullt ut, men skulle han ha gjort det efter den senaste installationen?
De får så klart böja och bända, men frågan är ju hur de har böjt och bänt? Recensenten påpekade ju att Haddock betedde sig som någon AA-medlem och höll sliskiga tal om att finna sig själv och ta ansvar. Rimmar illa för min del, jag tror ju knappast att recensenten ljuger om vad han sett. Haddock skulle ALDRIG tramsa på det sättet, aldrig. Frågan är ju ifall det stannar vid det? Förresten så är det illa nog ifall de tramsat bort Haddocks karaktär, då sjunker skeppet med buller och bong för min del. Sedan all den där underfundiga humorn som präglat Tintin äventyren, här låter det ju som att det kommer att bli mer in your face, ja naturligtvis, så det ska bli lätt och enkelt så att ALLA kan förstå...
Nåväl, jag har inte sett filmen så jag kan naturligtvis inte döma den, men jag kan uttrycka min oro :)
Jag ska heller inte hänga upp mig vid en recension, det är väl dumt, men något säger mig att han inte är ute och cyklar här.

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Visa spoiler

Så det albumet genomsyras ju faktiskt lite av att Haddock tackar nej, säger att han inte ska dricka och ta ansvar.. Såklart så håller han det aldrig i slutändan men det är ju faktiskt så att han har ångest över sitt drickande lite och så.. Kan ju uppfattas som något av ett AA-beteende ;)
Motion capture eller spelfilm, ja det har alla olika åsikter om.. Jag tar och citerar Spielberg själv, såg nyss en ny intervju med honom och Peter jackson.
"The medium is not the message here, the characters and the story is."
Jaja, vi får väl se hur det blir.. Vi kan ta den här diskussionen vidare när alla har sett filmen. 9 dagar kvar! :D
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Jag kan förstå ditt resonemang Psychopatrik! Jag är också lite orolig för just porträttet av Haddock som karaktär och har oroat mig mer om det eller att Kalkyl inte ska vara med än till exempel diskussionen om Tintins ålder och hur han ser ut! Som jag har varit inne på tidigare så vill jag se Haddock packad, svära och absolut inte predika varken moraliska, etiska eller religiösa spetsfundigheter!
Men så är det en amerikansk film vi talar om och det kommer man aldrig att komma ifrån! Hur mycket vi än vrider och vänder på det så har Hollywood alltid smygit in propaganda eller moraliska, religiösa och etiska koder inte i alla filmer men i många av dem! Att presidenten håller tal för hela världen i Armageddon, att Schwarzenegger alltid slaktar till exempel kubaner (Commando) eller andra "onda" typer (självklart sällan amerikaner), Rambo kör sitt race någonstans i en djungel, colombianer alltid är knarkare, numera är araber terrorister och självklart så ska The American Dream efterlevas såsom Desperate Housewives gör osv! Listan kan göras lång! Jag försöker förbise detta när jag tittar på amerikansk film och ofta kan jag göra det, men ibland blir det för mycket av den varan!
Det tror jag dock att Spielberg och Jackson har koll på (eller vill åtminstone tro det) så att om det förekommer något sådant så är det med måttlighet som inte går ut över en 2 timmars film. Jag vill tro att de respekterar Tintin, att de förvaltar storyn och respekterar karaktärerna till den måttligheten jag kräver! Men man kan aldrig veta förrän man har sett den själv! Smaken är ju som baken och vad en resencent tycker kan jag också tycka liksom att jag kan tycka olika än vad 20 resencenter gör och vice versa!
Jag kommer att ge den en chans för att det är Tintin, Spielberg och Jackson! Hade det varit Roland Emmerich till exempel så hade jag nog avstått! :D :D 
Men jag förstår ditt resonemang och tycker ändå att du ska ge den en chans! ;)
11 inlägg
för
11 inlägg
Såg precis ett litet klipp när Milou jagar bovar i en bil. Ser riktigt coolt ut.
Hittade ingen länk man inte måste vara medlem någonstans för att se, så:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150429870811807&set=vb.141884481557&type=2&theater

Hoppas den blir bra!
928 inlägg
för
928 inlägg
MEGAPEPPEN ÄR DET HÄR, älskade Tintin som liten. 
Jag tänker inte störa mig på nånting av det ni sa, jag vet att jag kommer att underhållas alldeles superbra  när jag får se den här filmen :)  
964 inlägg
för
964 inlägg
Ska skriva kort. Detta blir bra. Spielberg som regissör och Jackson producern. Detta är Tintin och filmen blir bra. Hahaa. Nä skojar bara, men har riktigt höga förväntningar på denna. Och att dubba Tintin till svenska är så dumt. Så nu måste man se Tintin i 3D (ENG-Talat). Tror faktiskt inte barn går och ser på detta, dessutom kommer Nalle Puh till bio. Ska inte vara så negativ nu. =)... Men tycker att Tintin borde finnas i fler bio salonger här i Stockholm och utan 3D. Man borde satsa mer på att folk går och ser denna på engelska och det tror jag verkligen. Men jag borde vara glad över att vi ser Tintin före amerikanerna.. 
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Patrik: Läs den här recensionen istället: http://www.thehollywoodnews.com/2011/10/20/adventures-of-tintin-review/
Majoriteten av recensionerna hittills ser ju ut på det här sättet, lita på majoriteten nu Putte! Blir kanon det här ;)
501 inlägg
för
501 inlägg
Två franska tv-spots, som visar ganska mycket nytt! 
[size=12=12]#1 - http://www.youtube.com/watch?v=OeJKp6hkWOM[/size]
[size=12=12]#2 - http://www.youtube.com/watch?v=T_3uZfc2baM[/size]
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Just nu pågår världspremiären i Bryssel! Jag tror nog att den belgiska befolkningen är ganska stolta en dag som denna..

1593 inlägg
för
1593 inlägg
Bara Coca-Cola som stör som vanligt! :)
13 inlägg
för
13 inlägg
Såg fram emot att se den här på bio, men så blir nu inte fallet. Karlskrona kommer inte att får hit originalversionen, utan bara de svenskar dubben. Samma sak gäller 3D-versionen. Blev såpass arg och besviken att jag faktiskt mailat SF och frågar vad de håller på med.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
What? Fan så tråkigt, till och med här i lilla Kalmar får vi båda versionerna, både svenskt och engelskt tal. 
13 inlägg
för
13 inlägg
Jasså? Då är inte hoppet ute än! Lösningen stavas Roadtrip, så jäkla långt är det inte mellan orterna.
Tack Viktor! Nu fick du mig på gott humör igen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden