Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Hehe, den långa väntan på filmen var inte förgäves.. Riktigt snyggt och bra!

Lugnt att man ska ha Transformers på Blueray.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eeaxiz":338cuo0r]Hehe, den långa väntan på filmen var inte förgäves.. Riktigt snyggt och bra!

Lugnt att man ska ha Transformers på Blueray.[/quote:338cuo0r]

HD är ett måste för Transformers, alla rörliga bildelar and what not.

1161 inlägg
för
1161 inlägg
Jag nöjer mig med DVD tills vidare.
Hoppas verkligen att utgåvan är packad mest extra material. Kanske en Directors Cut?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Måste tillägga att filmen börjar sjunka in nu, en timme efter man har sett den. Fy fan, vad den var bra. Längtar till att se den igen.
89 inlägg
för
89 inlägg
Jag undrar vilken låt som kommer i efter texterna. Det är nån med linkin park men vet inte vilken.
Men filmen är asa grym ju. Bästa filmen hittils i år enligt mej.

Den har kommit in på top 250 listan på plats 223.http://www.imdb.com/title/tt0418279/
Hoppas den kommer längre upp annars går jag sönder.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den nyss..

Jag tvekade först att se den på bio, aldrig insatt i leksaker som transformerar. Men jag hade en gratis biljett och var sugen på massiv action, och så hade jag hört ganska många bra recensioner på IMDb. Jag gillar även Bad Boys & 2:an. Filmen var faktiskt ... Fantastisk! Den började direkt med ett boom. Blackout var grymm, alla Decepticons var riktigt grymma (Devastator är ett undantag, tyvvär). Alla deras scener var högludda till max, fantastiskt. Shia Lebeouf var riktigt kul och bra i sin roll som Sam. Handlingen var aningen tunn men dom gigantiska robotorna var en ersättning (kommer säkerligen få Oscar i special effecter). Den enda stora minuset var

Visa spoiler

Michael Bay har verkligen lyckats göra leksakerna till en bra film. Längden var perfekt, man kunde inte sänka den (hoppas man får se den mycket längre versionen. Jag hade inga problem med kameran som många verkar ha, musiken var också riktigt bra (han som gjorde OST:en är samma kille som gjorde OST:en till TCM filmerna). Nog den bästa action filmen i flera år ...
Har bara en fråga:

Visa spoiler

I helhet en grymm action film som måste ses i bio!

[b:px85j7m7]+[/b:px85j7m7]
Grymma robotar, dom flesta hade bra skådespeleri, The Iceman

[b:px85j7m7]-[/b:px85j7m7]
Det som jag har nämnt förut i spoilers

Kul att alla applåderade när filmen slutade, första gången för mig
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Scary_MovieNerd":1pb1nmj3]Jag undrar vilken låt som kommer i efter texterna. Det är nån med linkin park men vet inte vilken.
Men filmen är asa grym ju. Bästa filmen hittils i år enligt mej.[/quote:1pb1nmj3]

What ive done heter låten. Riktigt bra. Finns med på deras senaste album minutes to midnight.

Schysst action rulle! Får nog en

[b:1pb1nmj3]Positivt:[/b:1pb1nmj3] Grymt action, effekter, skådespelarna, ljudet, speltiden.

[b:1pb1nmj3]Negativt:[/b:1pb1nmj3] Rykig kamera, svårt att se vad som pågick,för mkt humor, en hel del fjantiga scener bla. Autobots presentationerna, platta deceptikons karaktärer.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ja skäms på er för tusan...

Pengarna trillar in och nu väntar vi bara på ett officiellt uttalande i nästa vecka om TF 2.

Själv ser man den på lördag som uppvärmning till HP5 dan efter.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
HEEERRE MIN GUUUD!!! FYY Fasen vilken grym film !!!! :| !asså jag finner inga ord.
154 inlägg
för
154 inlägg
kom nyss hem från filmen, och vad ska man säga? HUR JÄVLA HÅRD, GRYM SOM HELST!!! Årets helt utan att behöva tänka bästa film!

Action underbart bra, allt var hårt underbart

5 av 5
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jaha. Var ska man börja. Jag kan säga att jag var inget stort fan av Transformers när jag var liten. Jag är inget stort fan av Michael Bay. Och jag är ingen stort fan av No-brain-filmer som denna genre borde få heta.

Detta är en blandning av American Pie-humor, en film med hur många one liners likt "Look mom, so cool". En film där publiken asgarvar åt att Bernie Mac skrattar, vilket gör mig spyfärdig samtidigt som det är roligt att klyschan bekräftas. Fast i en stad som Skövde, i ett forum som detta så tycker alla säkert att en massa action följt på varandra är det bästa man kan se på bio. Likt Spider Man 3 och Die Hard 4.0, som också är kommersiella kioskvältare med samma problem som Transformers - med andra ord tafflig humor och mycket action utan mening och ende, så tar Transformers priset. Här hyllar Michael Bay sin egen film Armageddon genom en tjock man som springer runt på gatan mitt i kriget och tycker allt är så genomcoolt. Att man sedan ska tycka synd om en Transformer som lider, eller överhuvudtaget försöka få dessa Transformer att bli mänskliga, talar sitt eget språk. Det lyckas väl sådär, för att vara givmild. Sedan klämmer vi in en kärlekshistoria mellan två personer som inte på långa vägar är värda att få varandra, det funkade ju i Pearl Harbour - så då funkar det här.

Svag svag tvåa. En del kliche och en del action går att svälja som sur mjölk. Några sekunder här och där smakade det till och med riktigt gott. Tyvärr så var det en film på 2h 30 min det handlade om.
154 inlägg
för
154 inlägg
[quote="robe_karlsson":3eqc7vza]Jaha. Var ska man börja. Jag kan säga att jag var inget stort fan av Transformers när jag var liten. Jag är inget stort fan av Michael Bay. Och jag är ingen stort fan av No-brain-filmer som denna genre borde få heta.

Detta är en blandning av American Pie-humor, en film med hur många one liners likt "Look mom, so cool". En film där publiken asgarvar åt att Bernie Mac skrattar, vilket gör mig spyfärdig samtidigt som det är roligt att klyschan bekräftas. Fast i en stad som Skövde, i ett forum som detta så tycker alla säkert att en massa action följt på varandra är det bästa man kan se på bio. Likt Spider Man 3 och Die Hard 4.0, som också är kommersiella kioskvältare med samma problem som Transformers - med andra ord tafflig humor och mycket action utan mening och ende, så tar Transformers priset. Här hyllar Michael Bay sin egen film Armageddon genom en tjock man som springer runt på gatan mitt i kriget och tycker allt är så genomcoolt. Att man sedan ska tycka synd om en Transformer som lider, eller överhuvudtaget försöka få dessa Transformer att bli mänskliga, talar sitt eget språk. Det lyckas väl sådär, för att vara givmild. Sedan klämmer vi in en kärlekshistoria mellan två personer som inte på långa vägar är värda att få varandra, det funkade ju i Pearl Harbour - så då funkar det här.

Svag svag tvåa. En del kliche och en del action går att svälja som sur mjölk. Några sekunder här och där smakade det till och med riktigt gott. Tyvärr så var det en film på 2h 30 min det handlade om.[/quote:3eqc7vza]

märks att du inte gillar michael bay
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
robe_karlsson, du suger

filmen är lätt årets film
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skall se den imorron 11:40 och gissa om jag ser fram emot det
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="bigproof":39ht5xzh]Jag skall se den imorron 11:40 och gissa om jag ser fram emot det [/quote:39ht5xzh]

Jag gissar på att du ser fram emot det
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[quote="pokute":3p8omtqg]robe_karlsson, du suger[/quote:3p8omtqg]

Så man suger för att man har en egen åsikt? That's a new one.

F.E.A.R: Angående Starscream
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
richie:

;);)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="pokute":1rtsfxs7]richie:

;);)[/quote:1rtsfxs7]
Bra beskrivning du är en man som kan dina ord man fattar precis vad du menar
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jaja, sak samma.

Är det någon som vet var man kan få information om OST? Det enda soundtrack jag kan hitta är det med vanliga artister.

Här är förresten den gripande och rörande historien om Soundwave och hur han handskades med besvikelsen att inte få vara med i filmen: [url=http://www.bestweekever.tv/2007/07/03/icymi-soundwaves-got-the-touch/:2hdv5fyr]Soundwave’s Got The Touch[/url:2hdv5fyr], Ganska roligt faktiskt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ska se den idag...YES! verkar vara populär hos det flesta moviezinare. Men nu får man inte ha för höga förväntningar.inte höga förväntningar,inte höga förväntningar...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden