Nån gång under 2006 ska det troligen komma en film om dessa robotar som det gjordes serier på 80-talet, som var väldigt populärt. Man kommer ihåg själv, man var lite fan av det på den tiden när man var liten.
Men nu ska det komma en film om detta 80-tals fenomen. Vad tror ni om potentialen?
Det är fastställt att Dreamworks ska distribuera filmen i USA och Paramount ska göra det internationellt.
Steven Spielberg (!) kommer vara exekutiv producent. Regissör är dock inte fastställt. Men enligt nuvarande gällande rykten så är det antingen Roland Emmerich (ID4) och Jonathan Mostow (Terminator 3) som är kandidater eller snarare som producent Don Murphy skulle kunna tänka sig.
Ha d gött!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Pejau":1eikf2q4][quote="021h":1eikf2q4]På första 28 timmarna har filmen spelat in 38 miljoner dollar. Inte illa.[/quote:1eikf2q4]
Det är riktigt bra!
Läste även någonstans där de beräkna att den kommer spela ca. 140 - 150 milj. dollar under 1:a veckan. Hela budgeten! Transformers 2 here we come! [/quote:1eikf2q4]
filmbolagen får ju inte 100% av intäkterna av biobiljetterna så den måste nog spela in kanske det dubbla för att täcka budgeten .. mer eller mindre
men visst den kommer spela in sin budget kan jag ju hålla med om
Det är riktigt bra!
Läste även någonstans där de beräkna att den kommer spela ca. 140 - 150 milj. dollar under 1:a veckan. Hela budgeten! Transformers 2 here we come! [/quote:1eikf2q4]
filmbolagen får ju inte 100% av intäkterna av biobiljetterna så den måste nog spela in kanske det dubbla för att täcka budgeten .. mer eller mindre
men visst den kommer spela in sin budget kan jag ju hålla med om
Jaha, då såg jag filmen igår kl 21:00 i Västerås. Gud vilken film! Jag vet ingeting som är dåligt med den. Eller jo, men det drar inte ner betyget, nämligen att Decepticonerna fick ingen riktigt "introduktion" som Optimus Prime berättade om sina Autobots för Sam och Mikaela. Men det här är nog mest en sak som dom som inte vet någonting om Transformers (skäms på er! ) som "förlorar" mest på det.
Annars så är det riktigt brutal och häftig action och dom har verkligen fångat själva Transformers känslan, med en stor förtjänst av Peter Cullens röst till Optimus Prime (oerhört bra!). Jag gillade och älskade blandningen av humor, action och drama som smälte ihop utomordentligt bra!!
Sen kanske det finns ett ställe i filmen som "sölar" ner och känns lite lite onödig kanske vilket är:
Sen har jag en fråga som jag tror är ett "plot hole":
Annars så vill jag bara avsluta den här recensionen med att det här är sommarens bästa och största film. En riktig sommar film med både spänning, action, drama och humor.
Väntar redan nu på uppföljaren!! Och om ni tyckte att Transformersna fick för lite "utrymme" så kan den här filmen ses som en allmän "introduktion" för alla Transformers. Det kommer säkerligen vara mer djup och större i uppföljaren.
Undrar vad den filmen kommer handla om då?
Filmen får även om den är inte 100% perfekt, kunde ha varit lite mer om dom olika robotarna och man fick veta vad som hände med det som jag nämner i den feta spoilern ovanför. Men jag vart så positivt överraskad och tappade verkligen hakan till nästan alla scener med våra kära Transformers att det här blir en fullpoängare. Sen är det ju faktiskt Transformers! Som är en kategori för sig själv!
Det är ju en tecknad barn film som har gått som serie så man kan inte gnälla om handligen är för fånig eller konstig eller vad man skulle hitta på.[b:1vg57oh0] Det är här Michael Bay och Steven Spielberg verkligen har lyckats föra över den tecknade serien till en riktig film[/b:1vg57oh0]. Förresten så var jag riktigt orolig där ett tag över alla Transformers rösterna men det visade sig vara alldeles perfekt! Alldeles utmärkt!
Passar verkligen in på varje enskild robot! Jag är verkligen super nöjd över den här filmen och Michael Bay och Steven Spielberg har absolut all anledning att vara stolta över deras verk!
[b:1vg57oh0]Är det någon film man ska kalla för år 2007's sommar film så är det Transformers[/b:1vg57oh0] och inte Potc 3 (som inte var det jag hade hoppats på) eller Spiderman 3 som var bra men inte riktigt nådde ända fram.
Annars så är det riktigt brutal och häftig action och dom har verkligen fångat själva Transformers känslan, med en stor förtjänst av Peter Cullens röst till Optimus Prime (oerhört bra!). Jag gillade och älskade blandningen av humor, action och drama som smälte ihop utomordentligt bra!!
Sen kanske det finns ett ställe i filmen som "sölar" ner och känns lite lite onödig kanske vilket är:
Sen har jag en fråga som jag tror är ett "plot hole":
Annars så vill jag bara avsluta den här recensionen med att det här är sommarens bästa och största film. En riktig sommar film med både spänning, action, drama och humor.
Väntar redan nu på uppföljaren!! Och om ni tyckte att Transformersna fick för lite "utrymme" så kan den här filmen ses som en allmän "introduktion" för alla Transformers. Det kommer säkerligen vara mer djup och större i uppföljaren.
Undrar vad den filmen kommer handla om då?
Filmen får även om den är inte 100% perfekt, kunde ha varit lite mer om dom olika robotarna och man fick veta vad som hände med det som jag nämner i den feta spoilern ovanför. Men jag vart så positivt överraskad och tappade verkligen hakan till nästan alla scener med våra kära Transformers att det här blir en fullpoängare. Sen är det ju faktiskt Transformers! Som är en kategori för sig själv!
Det är ju en tecknad barn film som har gått som serie så man kan inte gnälla om handligen är för fånig eller konstig eller vad man skulle hitta på.[b:1vg57oh0] Det är här Michael Bay och Steven Spielberg verkligen har lyckats föra över den tecknade serien till en riktig film[/b:1vg57oh0]. Förresten så var jag riktigt orolig där ett tag över alla Transformers rösterna men det visade sig vara alldeles perfekt! Alldeles utmärkt!
Passar verkligen in på varje enskild robot! Jag är verkligen super nöjd över den här filmen och Michael Bay och Steven Spielberg har absolut all anledning att vara stolta över deras verk!
[b:1vg57oh0]Är det någon film man ska kalla för år 2007's sommar film så är det Transformers[/b:1vg57oh0] och inte Potc 3 (som inte var det jag hade hoppats på) eller Spiderman 3 som var bra men inte riktigt nådde ända fram.
Gäst, Brawl kommer jag inte ihåg. Hmm? Han har jag helt glömt bort.
Men läs min recension och helst i spoilern så står det där vilka som dog och vart dom dog. Sen är det nog troligtvis så
Janne! Läs min recension så får du min teori på den frågan om Starscream! Annars kan jag säga att jag tror
Men läs min recension och helst i spoilern så står det där vilka som dog och vart dom dog. Sen är det nog troligtvis så
Janne! Läs min recension så får du min teori på den frågan om Starscream! Annars kan jag säga att jag tror
Saknas
för
Inga inlägg
Här kommer min recension: [img:1t5sz4fu]http://www.moviezine.se/img/betyg/betyg5.gif[/img:1t5sz4fu][img:1t5sz4fu]http://www.moviezine.se/img/betyg/betyg5.gif[/img:1t5sz4fu]
Gäst, Det finns ingen som heter Brawl i filmen utan det vart ett annat namn eller något. Iallafall så menar du Devastator, tanken alltså. Läs min recension så får du reda på vad som hände med han.
Saknas
för
Inga inlägg
vill bara säga att det var den mest underhållande och häftigaste filmer jag har sett... jag var i extas ! jag hoppas verkligen på en uppföljare.
[quote="Remus":2ph8ql51]Gäst, Det finns ingen som heter Brawl i filmen utan det vart ett annat namn eller något. Iallafall så menar du Devastator, tanken alltså. Läs min recension så får du reda på vad som hände med han.[/quote:2ph8ql51]
Brawl är stridsvagnen, men textningen har blivit fel. Jazz kallar honom t.o.m Brawl i filmen. Devastator var hans konceptnamn, som dom la ner för snart ett år sedan.
Detta var visst något som Michael Bay inte var särskilt glad över, att det blev Devastator i filmen alltså. Tror inte Hasbro är speciellt nöjda heller, då alla leksaks boxar dom skickat ut är tryckta med just Brawl
Brawl är stridsvagnen, men textningen har blivit fel. Jazz kallar honom t.o.m Brawl i filmen. Devastator var hans konceptnamn, som dom la ner för snart ett år sedan.
Detta var visst något som Michael Bay inte var särskilt glad över, att det blev Devastator i filmen alltså. Tror inte Hasbro är speciellt nöjda heller, då alla leksaks boxar dom skickat ut är tryckta med just Brawl
Saknas
för
Inga inlägg
fatta inte varför dom byter namn på decepticons
Blackout ska heta Vortex engtligen ! eftersom vortex var en helikopter
sen fatta jag inte hur i helvete dom fick Brawl till Devastator är ju en heltannan robot (construcions kombinerade till devastator)
Blackout ska heta Vortex engtligen ! eftersom vortex var en helikopter
sen fatta jag inte hur i helvete dom fick Brawl till Devastator är ju en heltannan robot (construcions kombinerade till devastator)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="roddimus":zdp9afmu]vet någon en svensk websida som man kan beställa Transformers den animerade filmen eller serierna??
och om det finns fler animerade filmer[/quote:zdp9afmu]
http://www.webhallen.com/ och www.discshop har både serierna och filmen
och om det finns fler animerade filmer[/quote:zdp9afmu]
http://www.webhallen.com/ och www.discshop har både serierna och filmen
Saknas
för
Inga inlägg
Ajaja jag har inget dåligt o säga om filmen. Och även om det finns något så vill jag inte ens yttra det
För den här filmen va nog den bästa film jag sett.
Sen va det lite roligt när Optimus o de kom till Jorden ;D Som kometnedslag o han med kameran sprang o sa " Shit, Det här är värre än Armageddon "
Michaey Bay som regiserat den också juuh ;D
Sen va det lite roligt när Optimus o de kom till Jorden ;D Som kometnedslag o han med kameran sprang o sa " Shit, Det här är värre än Armageddon "
Michaey Bay som regiserat den också juuh ;D
[quote="Bala":t5jsbzz4]Ajaja jag har inget dåligt o säga om filmen. Och även om det finns något så vill jag inte ens yttra det
Michaey Bay som regiserat den också juuh ;D[/quote:t5jsbzz4]
Jag tror att asteroiden i Armageddon skulle få mer katastrofala följder om den slog ner på jorden istället för Optimus.
Michaey Bay som regiserat den också juuh ;D[/quote:t5jsbzz4]
Jag tror att asteroiden i Armageddon skulle få mer katastrofala följder om den slog ner på jorden istället för Optimus.
Shiit. Transformes är ju inne på [url=http://www.imdb.com/title/tt0418279/:15roigiz]Top 250[/url:15roigiz].
Va?? Så det är alltså ett fel/misstag Bay & CO gjort med Devastator/Brawl? hmm?? Hoppas dom rättar till det i DVDn! En Collector's Edition/Extended Edition kommer absolut! Det vet jag. Det måste det göra.
Sen om helikoptern heter Blackout (låter häftigt) eller Vortex spelar ingen roll för mig. Kanske inte ens finns någon Decepticon som heter Blackout men det funkar i filmen. Annars är det bara att tänka att det är en helt annan Decepticon eller en ny.
[b:s0khl3v4]Popcornemil[/b:s0khl3v4], självklart att Transformers är på top 250! Det är ju en sån bra film. Den kommer stanna där också. Om inte hundratals folk börjar rösta ettor på den förstås.
Sen om helikoptern heter Blackout (låter häftigt) eller Vortex spelar ingen roll för mig. Kanske inte ens finns någon Decepticon som heter Blackout men det funkar i filmen. Annars är det bara att tänka att det är en helt annan Decepticon eller en ny.
[b:s0khl3v4]Popcornemil[/b:s0khl3v4], självklart att Transformers är på top 250! Det är ju en sån bra film. Den kommer stanna där också. Om inte hundratals folk börjar rösta ettor på den förstås.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":1nuum122]Skulle väl tro att de kommer slåss om makten på jorden då
[/spoiler]Sedan läste jag någonstans, tror det var 021H som skrev att
[/quote:1nuum122]
Då filmen delades på hälften såg inte jag när 2 av dessa karaktärer dog utan har gjort det på senare.
ang Remus teori om Starscream:
dinskugga>> Bara för att han är helikopter betyder det inte att det är Vortex. Finns fler än en decepticons helikopter exempel Battletrap. läs läxan. Blackout är en ny karaktär som ser ut som en helikopter och bara för att du kan en helikopter från G1 betyder inte det att dom är samma person.
[/spoiler]Sedan läste jag någonstans, tror det var 021H som skrev att
[/quote:1nuum122]
Då filmen delades på hälften såg inte jag när 2 av dessa karaktärer dog utan har gjort det på senare.
ang Remus teori om Starscream:
dinskugga>> Bara för att han är helikopter betyder det inte att det är Vortex. Finns fler än en decepticons helikopter exempel Battletrap. läs läxan. Blackout är en ny karaktär som ser ut som en helikopter och bara för att du kan en helikopter från G1 betyder inte det att dom är samma person.
Är det sant att Linkin Parks "What I've Done" är titelspår till transformers?
Det är en grymm låt!
Det är en grymm låt!
[quote="Remus":3w4773z3] självklart att Transformers är på top 250! Det är ju en sån bra film. Den kommer stanna där också. Om inte hundratals folk börjar rösta ettor på den förstås.[/quote:3w4773z3]
Aja, sansa dig lite... Den är på plats 223 och kommer med största sannolikhet halka ur om nån månad. Hur många filmer har inte varit uppe och vänt på den listan?
Aja, sansa dig lite... Den är på plats 223 och kommer med största sannolikhet halka ur om nån månad. Hur många filmer har inte varit uppe och vänt på den listan?