Nån gång under 2006 ska det troligen komma en film om dessa robotar som det gjordes serier på 80-talet, som var väldigt populärt. Man kommer ihåg själv, man var lite fan av det på den tiden när man var liten.
Men nu ska det komma en film om detta 80-tals fenomen. Vad tror ni om potentialen?
Det är fastställt att Dreamworks ska distribuera filmen i USA och Paramount ska göra det internationellt.
Steven Spielberg (!) kommer vara exekutiv producent. Regissör är dock inte fastställt. Men enligt nuvarande gällande rykten så är det antingen Roland Emmerich (ID4) och Jonathan Mostow (Terminator 3) som är kandidater eller snarare som producent Don Murphy skulle kunna tänka sig.
Ha d gött!
[quote="021h":20q3c4c9]äntligen ett svar och det behövs en pejau för det [/quote:20q3c4c9]
Vad gör man inte för en 021h?
Och det där beginnings är som sagt serietidningen, med "voiceover". Tycker att Bumblebee låter lite konstig
Vad gör man inte för en 021h?
Och det där beginnings är som sagt serietidningen, med "voiceover". Tycker att Bumblebee låter lite konstig
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Filmen har fått tre Oscarsnomineringar.
En av kategorierna var nästan väntad, specialeffekter.
[url:2oukpa48]http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=6705[/url:2oukpa48]
En av kategorierna var nästan väntad, specialeffekter.
[url:2oukpa48]http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=6705[/url:2oukpa48]
Saknas
för
Inga inlägg
Förvånande att det är för tre tekniska delar... varav två som är otroligt jävla sömniga...
ja man blev ju riktigt överraskad...
Saknas
för
Inga inlägg
WOW!!!! Såg den precis för första gången och jag fattar inte att jag inte låtit mig övertalas tidigare. Jag hade massor av förutfattade meningar och vägrade att se den. Men nu ikväll var jag hos en kompis och då fick jag välja mellan Transformers och Æon Flux. Hyfsat lätt val och sen var jag fast efter 2 minuter! Ha då i åtanke att jag är en noll-action-brud Jag satt bara och ropade att de skulle skippa allt romantiskt tjafs så jag kunde se mer FIGHT! Musiken är verkligen helt underbar!! Oj vilken film! Nu ska jag bara försöka landa mentalt
Hehe, riktigt roligt att du gillar filmen. Transformers är en jätte bra tv-serie för barn (älskade den som liten) och den här filmen är minst lika bra. Underbar blandning mellan humor, action, romantik och spänning.
Så du fann ingeting dåligt med filmen?
Så du fann ingeting dåligt med filmen?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":rc2skcno]Hehe, riktigt roligt att du gillar filmen. Transformers är en jätte bra tv-serie för barn (älskade den som liten) och den här filmen är minst lika bra. Underbar blandning mellan humor, action, romantik och spänning.
Så du fann ingeting dåligt med filmen?[/quote:rc2skcno]
Jag gissar på att hon inte gillade det "romantiska tjafset".
Så du fann ingeting dåligt med filmen?[/quote:rc2skcno]
Jag gissar på att hon inte gillade det "romantiska tjafset".
Saknas
för
Inga inlägg
Tror jag ska ge denna en chans ikväll eller imorgon. Aldrig gillat transformers och den kommer behöva vara läskigt tuff om jag ska tycka om den..
[size=59:3en3gzie=59:3en3gzie][color=cyan:3en3gzie=cyan:3en3gzie]edit[/color:3en3gzie][/size:3en3gzie]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Stoffe":30wf9z2k][quote="Remus":30wf9z2k]Hehe, riktigt roligt att du gillar filmen. Transformers är en jätte bra tv-serie för barn (älskade den som liten) och den här filmen är minst lika bra. Underbar blandning mellan humor, action, romantik och spänning.
Så du fann ingeting dåligt med filmen?[/quote:30wf9z2k]
Jag gissar på att hon inte gillade det "romantiska tjafset". [/quote:30wf9z2k]
Det var faktiskt bra det oxå. Men det var lagom mycket. Det jag kanske fann lite jobbigt var att det i mitt tycke är lite för många personer. Innan alla samlas mot slutet är det ett farligt hoppande mellan alla karaktärer; lite öken, lite högkvarter, lite stad.
Oväntat slut för mig faktiskt
Är nästan säker på att jag snubblat över Transformers som riktigt liten. Optimus Prime, Megatron och Autobots låg lite väl bra på tungan. Jag brukar ha ganska svårt för att komma ihåg karaktärernas namn när jag ser en film första gången, speciellt om de är ovanliga. Har inget minne av att jag faktiskt sett den tecknade serien, men namnen är väldigt bekanta.
Det är ju ett så genialt koncept oxå! Snygga bilar som blir snygga robotar som blir snygga bilar! Ska försöka se nån serie oxå. Roligt att rösten till Prime även gör den i serierna. Och till engelska Ior
Så du fann ingeting dåligt med filmen?[/quote:30wf9z2k]
Jag gissar på att hon inte gillade det "romantiska tjafset". [/quote:30wf9z2k]
Det var faktiskt bra det oxå. Men det var lagom mycket. Det jag kanske fann lite jobbigt var att det i mitt tycke är lite för många personer. Innan alla samlas mot slutet är det ett farligt hoppande mellan alla karaktärer; lite öken, lite högkvarter, lite stad.
Oväntat slut för mig faktiskt
Är nästan säker på att jag snubblat över Transformers som riktigt liten. Optimus Prime, Megatron och Autobots låg lite väl bra på tungan. Jag brukar ha ganska svårt för att komma ihåg karaktärernas namn när jag ser en film första gången, speciellt om de är ovanliga. Har inget minne av att jag faktiskt sett den tecknade serien, men namnen är väldigt bekanta.
Det är ju ett så genialt koncept oxå! Snygga bilar som blir snygga robotar som blir snygga bilar! Ska försöka se nån serie oxå. Roligt att rösten till Prime även gör den i serierna. Och till engelska Ior
Saknas
för
Inga inlägg
Har sett den här nu, och avskydde den inte lika våldsamt som jag trodde. Mest för att actionscenern är grymt snygga och underhållande, när dom väl är robotar är det ganska coolt och specialeffekterna är topnotch.
Jag stör mig dock fortfarande på deras jävla förvandlingar. Jag hade köpt att dom ville bli bilar i slutet, men inte under hela tiden och varför i helvete kör dom omkring som bilar? Det går väl inte snabbare än att springa eller vad som helst. Vidare så är det så jävla fult att de onda är flygplan och tanks medan de goda är lastbilar som ser ut som att de blivit pimpade av Xzibit.
Shia LaBeouf har bra närvaro i huvudrollen och man tycker om honom nästan direkt. Megan Fox är dock riktigt kass alltsomoftast, och inget annat än ögongodis. Turturro är rolig emellanåt som Sector Seven-snubbe, men ibland lite extrem. Jon Voight är bara... irriterande. Anthony Anderson funkar som datornörd, och när dom bustar in i hans hus är en av de roligare scenerna.
Angående det så är humorn något som är väldigt ojämn i filmen. Vissa scener garvar jag åt, andra är så krystade och larviga att jag mår dåligt. Mot slutet blir humorn bara jobbigare och jobbigare eftersom det känns som att man måste försöka krysta ut skämt hela tiden. Riktigt segt.
Resten är som Armageddon. Det känns emellanåt som Armageddon 2, och jag tycker inte om den filmen. För att ta ett exempel kan vi ju säga scenerna med Camaron vid det där fältet vid solnedgången. Vart har vi sett det förut? Armageddon. Känns fan som exakt samma kulle.
Musiken är väldigt average. Fotot är sådär, Bay är inte i närheten av lika bra som Greengrass på att utnyttja den skakiga kameran (tog Greengrass som exempel eftersom Ultimatum var så våldsamt bra).
Jag har svårt att sätta betyg på den här, ligger mellan 1½ och 2. Känns som 1 3/4. Får bli 1½. Angående Oscarschansern kan jag ju säga att om den inte vinner för specialeffekter är det mutor inblandat.
Jag stör mig dock fortfarande på deras jävla förvandlingar. Jag hade köpt att dom ville bli bilar i slutet, men inte under hela tiden och varför i helvete kör dom omkring som bilar? Det går väl inte snabbare än att springa eller vad som helst. Vidare så är det så jävla fult att de onda är flygplan och tanks medan de goda är lastbilar som ser ut som att de blivit pimpade av Xzibit.
Shia LaBeouf har bra närvaro i huvudrollen och man tycker om honom nästan direkt. Megan Fox är dock riktigt kass alltsomoftast, och inget annat än ögongodis. Turturro är rolig emellanåt som Sector Seven-snubbe, men ibland lite extrem. Jon Voight är bara... irriterande. Anthony Anderson funkar som datornörd, och när dom bustar in i hans hus är en av de roligare scenerna.
Angående det så är humorn något som är väldigt ojämn i filmen. Vissa scener garvar jag åt, andra är så krystade och larviga att jag mår dåligt. Mot slutet blir humorn bara jobbigare och jobbigare eftersom det känns som att man måste försöka krysta ut skämt hela tiden. Riktigt segt.
Resten är som Armageddon. Det känns emellanåt som Armageddon 2, och jag tycker inte om den filmen. För att ta ett exempel kan vi ju säga scenerna med Camaron vid det där fältet vid solnedgången. Vart har vi sett det förut? Armageddon. Känns fan som exakt samma kulle.
Musiken är väldigt average. Fotot är sådär, Bay är inte i närheten av lika bra som Greengrass på att utnyttja den skakiga kameran (tog Greengrass som exempel eftersom Ultimatum var så våldsamt bra).
Jag har svårt att sätta betyg på den här, ligger mellan 1½ och 2. Känns som 1 3/4. Får bli 1½. Angående Oscarschansern kan jag ju säga att om den inte vinner för specialeffekter är det mutor inblandat.
Saknas
för
Inga inlägg
Va? Hur kan du sätta så lite? Scheize Tyler det trodde jag inte att någon kunde göra.
Saknas
för
Inga inlägg
Folk här överskattar ju den här filmen så att det står härliga till. Dessutom verkar den vanliga åsikten om Bay vara att han är bra :s
Tyler? Tyler? Tyler? Godmorgon? Varför dom transporterar sig från punkt A till B i fordons form? Hallå? Har du missat halva filmen eller? Märks absolut att du inte riktigt hängt med i filmen och att du inte har sett ett enda Transformers avsnitt. "Robots in disguise", det säger dig inget?
Dom gör om sig till mänskliga fordon för att det är deras förklädnad och dom vill ju inte precis bli upptäckta?
Dom gör om sig till mänskliga fordon för att det är deras förklädnad och dom vill ju inte precis bli upptäckta?
Saknas
för
Inga inlägg
Fan vad viktigt. Hmm, ska vi cruisa till nästa stad som lastbilar eller går det snabbare som robotar och ta feta jävla löpsteg och hoppa som dårar? Vi får ju inte bli upptäckta, spelar roll om Decepticons når kuben först.
De var ju inte särskilt diskreta när dom kom ner på jorden heller. Störtar ner här och var.
Återigen så kan dom väl bli något annat än pimp my ride-lastbilar, no?
De var ju inte särskilt diskreta när dom kom ner på jorden heller. Störtar ner här och var.
Återigen så kan dom väl bli något annat än pimp my ride-lastbilar, no?
Saknas
för
Inga inlägg
Måste säga att jag förstår visa synpunkter från Tyler som jobbiga. När bumblebee släpper på korken och kissar på Turturro eller den där lilla förbannade ungen som frågar om Ironhide är tandfén.
Filmen är jävligt bra enligt mig och det vet ni, men nu när man fått lite distans så kan man komma på saker som kunde gjorts bättre exempel blanda in mindre människor och mer fokusera på botsens strider eller mellanspel. Finns många plotholes men ändå, filmen har en bra röd linje, skådespeleriet riktigt bra samt specialeffekterna är muma.
Sitter med spänning och väntar på tvåan
btw Remus, att du jämför filmen med G1 och säger att filmen näst intill är bättre är en rejäl synd. fy på dig
Filmen är jävligt bra enligt mig och det vet ni, men nu när man fått lite distans så kan man komma på saker som kunde gjorts bättre exempel blanda in mindre människor och mer fokusera på botsens strider eller mellanspel. Finns många plotholes men ändå, filmen har en bra röd linje, skådespeleriet riktigt bra samt specialeffekterna är muma.
Sitter med spänning och väntar på tvåan
btw Remus, att du jämför filmen med G1 och säger att filmen näst intill är bättre är en rejäl synd. fy på dig
021h, när skrev jag att jag tycker att den här är nästan bättre än G1!?
[quote="Remus":1z2pqay7]021h, när skrev jag att jag tycker att den här är nästan bättre än G1!?[/quote:1z2pqay7]
Det gjorde du inte, han läste nog ditt inlägg lite slarvigt.
Det gjorde du inte, han läste nog ditt inlägg lite slarvigt.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1f9b08h1]De var ju inte särskilt diskreta när dom kom ner på jorden heller. Störtar ner här och var.
[/quote:1f9b08h1]
Antagligen för att de inte kunde resa till Jorden som bilar.
[/quote:1f9b08h1]
Antagligen för att de inte kunde resa till Jorden som bilar.