Visa första inlägg
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ja, men mig veteligen kommer de bara släppa kommande filmer på blu-ray och inte redan utgivna filmer. De brydde sig inte om att många ville ha den på blu-ray förut när det var på tapeten, så man ska nog inte räkna med att det blir den utlösande faktorn.
301 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
301 inlägg
[quote="Mats":2casj1lx]Ja, men mig veteligen kommer de bara släppa kommande filmer på blu-ray och inte redan utgivna filmer. De brydde sig inte om att många ville ha den på blu-ray förut när det var på tapeten, så man ska nog inte räkna med att det blir den utlösande faktorn.[/quote:2casj1lx]

Det är ju bara så otroligt dumt av ett företag att inte ge ut tidigare HD-DVD titlat på Blu-Ray, Dom kan ju inte förlora på de. Så vi som har blu-ray spelare kommer inte kunna se redan utgivna filmer i HD bara för att dom inte vill ge ut dom filmerna igen? Och dem ska väll sluta tillverka HD DVD filmerna.. Nej tycker itne det håller... Hoppas som fan att dem släpper den på blu-ray
143 inlägg
för
143 inlägg
En fråga:
Varför har liksom dvd utgåvor som Transformers så stora svarta "borders" under filmen?
Jo ja vet att det är så för att filmen är för bred, men liksom t.ex. Disturbia DVDns svarta "borders" är riktigt små, vilket är riktigt bra..
Varför är inte alla DVD-filmer så??
551 inlägg
för
551 inlägg
Det är väl helt enkel vilket bildformat man har valt att ha på filmen. Många filmer har ett smalare format än 16:9 så att det blir svarta områden även på en widescreen-skärm.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="aki||es":3ayl3927]Nån som vet nåt om en Blu-Ray realese? Vill inte köpa den på dvd.[/quote:3ayl3927]

Ingen aning. Men det står nog på www.DiscShop.se !
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="JosefMusic":dko6mvvg][quote="aki||es":dko6mvvg]Nån som vet nåt om en Blu-Ray realese? Vill inte köpa den på dvd.[/quote:dko6mvvg]

Ingen aning. Men det står nog på www.DiscShop.se ![/quote:dko6mvvg]

Nix, står bara om HD DVD där.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag fick fan nördgasm varje gång robotarna började tranformera!
201 inlägg
för
201 inlägg
[quote="shervin":mbutjpcu]Jag fick fan nördgasm varje gång robotarna började tranformera! [/quote:mbutjpcu]

Haha skönaste kommentaren fast måste säga att det var nära för mig med......eller inte.
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="shervin":s99io3k9]Jag fick fan nördgasm varje gång robotarna började tranformera! [/quote:s99io3k9]

Hahahahahah hur fan funkar en nördorgasm?
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Hehe, har du aldrig hört talas om [url=http://www.urbandictionary.com/define.php?term=nerdgasm:34adpe4q]nerdgasm[/url:34adpe4q] tidigare?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="aki||es":29f4cgnh]Nån som vet nåt om en Blu-Ray realese? Vill inte köpa den på dvd.[/quote:29f4cgnh]

Det finns blu-ray version såklart. Se bara här på [url=http://cdon.se/film/transformers_(blu-ray)-4043120:29f4cgnh]Cdon.com[/url:29f4cgnh]
301 inlägg
för
301 inlägg
[quote="Mr. Brightside":2xr5skm7][quote="aki||es":2xr5skm7]Nån som vet nåt om en Blu-Ray realese? Vill inte köpa den på dvd.[/quote:2xr5skm7]

Det finns blu-ray version såklart. Se bara här på [url=http://cdon.se/film/transformers_(blu-ray)-4043120:2xr5skm7]Cdon.com[/url:2xr5skm7][/quote:2xr5skm7]

Jodå, beställde den när den släpptes i USA så har haft den ett tag nu. Men det var iofs år o dar sen ja frågade
912 inlägg
för
912 inlägg
Jag har nu sett Transformers på Blu-Ray med min PS3a. Men jag är riktigt besviken på bilden. Bakgrunden såg suddig ut nästan hela tiden och flimrade. Ska det vara så eller håller jag på att bli blind?
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Märkligt. Jag tyckte att bilden var riktigt bra.
403 inlägg
för
403 inlägg
[quote="WaltX":19mcvxnq]Jag har nu sett Transformers på Blu-Ray med min PS3a. Men jag är riktigt besviken på bilden. Bakgrunden såg suddig ut nästan hela tiden och flimrade. Ska det vara så eller håller jag på att bli blind?[/quote:19mcvxnq]

Det beror nog knappast inte på blu ray-skivan. Utan på din utrustning, inställningar, kablage. Ja, du förstår nog.

Jag har också sett filmen på blu ray, och det fanns inget att klaga på.
912 inlägg
för
912 inlägg
Men hur såg bilden ut i de mörka scenerna? Där det såg allra värst ut för mig var i scenen då Bumblebee precis hade krossat en elaking och Shia/Fox skulle gå upp för den lilla kullen och sätta sig i bilen.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Funderar på att beställa den här på bluray! Riktigt irriterande och tråkigt att jag redan har den här på dvd (special edition)! Avskyr att ha dubletter! Speciellt när det är olika format...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det är väl inga problem. Köp den du på Blu-ray och sälj DVD-utgåvan och därmed var detta dublett-problem löst
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Okej! Vill du köpa den? 90kr? Du betalar frakten.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nej tack, jag har tillräckligt många ex av den filmen här hemma redan. Sedan har jag läckra fördelen att jag inte behöver betala för film jag vill ha.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden