Visa första inlägg
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
De du nämner känns som de starkaste kandidaterna just nu. Michael Caine i Youth och Bryan Cranston i Trumbo har jag sett lite surr om också.

Tom Hardys dubbelroll i Legend? Tom Hanks i Bridge of Spies?

1264 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
1264 inlägg
Tänkt på Tom Hanks men tror inte det blir en Oscarsnomiering. Kanske en Golden Globe - Drama.
Bryan Cranston skulle kunna få en Golden Globe - Comedy/Musical nominering men knappast en Oscar. Tom Hardy - knappast. Skulle vara kul med Michael Caine men känns som det borde finnas fem bättre prestationer i år.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Anser för övrigt att Forest Whitaker var gryyym i Southpaw och är förtjänt av ev nomineringar han får för rollen. 
12243 inlägg
12243 inlägg
Jag har inte sett Southpaw men om du säger att Forest Whitaker är så pass bra så kanske man ska se filmen :). Jag brukar inte bli besviken på Jake Gyllenhaals filmer.
1264 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1264 inlägg
Jake är fenomenal! Jag har en 9/10 i betyg på den här. Alla klagar på att den är väldigt klichéfylld men den enda boxningfilm jag såg innan är The Fighter så därför led inte jag av det. 
Du kanske gör det, men rekommenderas att se på bio!
1316 inlägg
1316 inlägg
Har du inte sett Rocky(1976)? :) Bäst i boxningsgenren enligt mig.
1316 inlägg
1316 inlägg
Oki , Raging Bull på delad första plats också! :D
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Många bra filmer jag inte sett men hittade Rocky på blu-ray för 39 kr på Ica för några veckor sen.
12243 inlägg
12243 inlägg
Man får hålla utkik efter riktiga fynd :) 
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Yes :) Var ute med några vänner för några veckor sen sent på kvällen när vi gick in på ica MAXI för att köpa en läsk. Då hittade jag Robin Hood för 39 kr, överlycklig! Men de var helt oförstående..
12243 inlägg
12243 inlägg
haha! ja alla kan ju inte ha samma intresse! :) 
1316 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1316 inlägg
Man måste ju gilla film helt klart...
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Tror att Bradley Cooper får en Oscarsnominering för fjärde året i rad för Burnt. Biopremiär i november.
12243 inlägg
12243 inlägg
Ja, det ska bli spännande att se Burnt, har höga förväntningar på Cooper :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag har svårt att tro det faktiskt, Cooper har visserligen blivit Oscarsnominerad ganska lättvindigt förr. Jag vet inte om jag tycker att någon av rollerna i American Sniper, Silver Linings Playbook eller American Hustle var värd någon nominering egentligen. Den här gången tror jag att han har alldeles för hård konkurrens, skulle bli enormt förvånad om han lyckas nästla sig in i Oscarsracet den här gången också.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Av trailern att döma tror jag inte Cooper blir nominerad för Burnt. Det hoppas jag i alla fall inte. 
1316 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
1316 inlägg
Silver Linings Playbook är ju riktigt bra och hans prestation där tycker jag absolut är Oscarsvärdig! :) Har inte sett American Snipor än dock...
2249 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
(inlägget har redigerats)
2249 inlägg
Håller med. Tycker både han och Lawrence är grymma i den. Och filmen i sig är fantastisk. 
12243 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
12243 inlägg
Jag tycker också att Cooper och Lawrence är riktigt bra i Silver Linings Playbook.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag tycker att både deras prestationer och filmen är grovt överskattad. Jag minns knappt någon scen som stack ut, inget minnesvärt för mig. De gapades och skreks, sedan var det dansövning, sedan var det dansuppvisning, sedan var det slut ;) De Niro var rätt bra i alla fall. Nä, 8 Oscarsnomineringar? Helt makalöst otroligt för en så slätstruken film.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden