Visa första inlägg
11101 inlägg
för
11101 inlägg
svt flow passar mig utmärkt då jag inte har t ex kanal 9 eller kanal 5, dessutom behöver ju ingen gnälla över filip o fredrik den här gången.
intresset är nog inte större än så här, föga förvånande, vi lever ju i ett land där vi i över 50 år hade filmkrönikan på tv och numera har - ingenting.
102 inlägg
för
102 inlägg
Fy satan vad jobbigt att sitta uppe till klockan 6. Förra året var arbetsdagen därpå en riktig pina. Viktigt att vara ledig dagen efter detta år. Det ska förtäras rikligt med kaffe och whisky :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
mjo det är en riktig jävla allnighter detta, värre än många amerikanska idrottsevenemang... 
102 inlägg
för
102 inlägg
Jag slängde en lax på att Boyhood ska vinna Best Picture-priset till 2.6 gånger pengarna. Tyckte det kändes rätt generöst.
277 inlägg
för
277 inlägg
Ja birdman har oddsen sänkts från 22 ggr pengarna till 1.6 av nån anledning på kort tid för bästa film.

Ja inget fel på svt flow kanske:), är det gratis? 

Jag har för mig att d va större intresse förr för oscars galan. Fast kanske bara va att man själv va mer intresserad... 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ja hyfsat jämt när det gäller bästa film boyhood eller birdman. andra kategorier har ju skyhöga favoriter, iofs om nån annan skulle skrälla kan det bli ca-tjing!

keaton för bästa manliga 3.75, cumberbatch 51, steve carrell 101 gånger pengarna.
kvinnliga är moore sån favorit att vi snackar 1.01 gånger pengarna, reese 21x, pike 34x, cotillard 67x.

regi är väl lite knepigt också innaritu på 1.57 och linkater 2.25, är väl inte omöjligt att juryn gillar mastodantjobbet linkater gjort eller?
manliga biroll vågar vi hoppas på duvall här för 81x pengarna ;)
170 inlägg
för
170 inlägg
Själv så är jag arbetslös och kommer kunna sitta uppe och kolla på galan. Kan bli kul!!
871 inlägg
för
871 inlägg
Är ni många som brukar satsa pengar på Oscars? Hade såklart varit kul att vinna en liten slant, men vågar inte riktigt göra det i egenskap av fattig student, trots att jag ändå är ganska bra på att tippa rätt vinnare. Fast i år känns det extra svårt i flera kategorier, som många redan har sagt. Har alltid tänkt att Boyhood skulle ta bästa film och regi, och Keaton för bästa manliga. Kollar jag runt på bettingsidor är det dock fler som tror att Birdman tar film och regi, medan Redmayne snor manliga huvudroll (vilket jag inte skulle ha något emot då Redmayne är min favorit i år). Kollar jag på ljudredigering och ljudmix så är det alltid Interstellar och American Sniper som leder på olika sidor, även om det också alltid är jämnt spel mellan dem. Känns som att det kan gå hursomhelst i dessa två kategorier.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
jag brukar inte tippa, känns som man borde varit väldigt tidigt ute med ett par kategorier där det svängt rejält för att få bra odds men visst några kategorier finns det väl kvar där man kan gambla.
102 inlägg
för
102 inlägg
Hehe, bettingbolagen brukar vara galet tighta med sin oddssättning så ur ekonomisk vinstsynpunkt är det nog inte särskilt lukrativt att betta. Jag tyckte dock det var taktiskt att sätta en slant på sista kategorin. På så sätt kanske jag håller eventuell trötthet borta :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ja det är inte omöjligt jag slängt iväg nån form av bet också, kanske kan jag hitta någon site där man kan betta på röda mattan... kommer t ex jennifer lopez dyka upp och visa mer kläder än hud? oddsen på det är förmodligen ungefär jämnbördig med oddsen för att jk simmons vinner oscar, dvs runt 1.01
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Var någonstans på svt flow kommer oscarsgalan gå att se?
84 inlägg
för
84 inlägg
Och kommer jag kunna se den med Apple TVn?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
vart lär väl visa sig gissningsvis kommer det upp en OSCARSGALAN-klicka-här-bild
501 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
501 inlägg
Here you go, välj och vraka - 
http://www.svtflow.se/video/2665878/oscarsgalan-2015

http://www.svtplay.se/video/2665878/oscarsgalan-2015/oscarsgalan-2015-oscarsgalan-2015

Björn: Du borde kunna se SVT Play via Apple TV.
277 inlägg
för i svar på Emerics inlägg
277 inlägg
ja brukar betta lite...
d brukar bli mycket favoriter... men oftast 1-2 skrällar.

sen ändras ju oddsen väldigt mycket.
tex birdman gav ju nyligen 22 ggr för bästa film, nu 1.70.
3296 inlägg
för i svar på stjärnskotts inlägg
3296 inlägg
Tack för länkarna!
102 inlägg
för
102 inlägg
Jag slängde lite stålar på Bästa Animerade: HTTY Dragon till 1.25 samt Bästa Regi: Inarritu till 1.53. De kändes båda som rätt generösa odds för mer eller mindre säkra kort :) 
102 inlägg
för
102 inlägg
HELVETE vad taggad jag är. Är chatten online?
128 inlägg
för
128 inlägg
Det här bli sjukt spännande! Slängde ihop mina tankar kring alla kategorierna, vad jag både tror och hoppas på här! Men är egentligen omöjligt att helt avgöra om Birdman eller Boyhood blir galans stora vinnare! Tar Boyhood klippningen ger jag den försprånget, men skulle Birdman lyckas knipa t.ex. Sound editing eller mixing (eller mindre troligt manus) kanske den ändå är det starkare kortet! 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden