Visa första inlägg
2549 inlägg
för i svar på JTs inlägg
2549 inlägg
Ja, jag trodde att bästa manliga huvudroll var given. Det är ju lätt en av årets bästa prestationer.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
njae, felet är manuset i nightcrawler. ett mer oscarsvärdigt manus hade varit att gyllenhaal plågas av inre demoner från sin svåra barndom, han får ett kamerastativ i ögat och en bil backar över hans ena fot vilket gör att han haltande och halvblind tvingas crawla sig omkring och trots dessa fysiska handikapp leverera i den skoningslösa konkurrensen, dessutom bör rene russo tas bort och ersättas med en man så det blir en homosexuell spänning/relation där.
DÅ pratar vi oscarsnominering.
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Hahaha! Spot on!
464 inlägg
för i svar på bonks inlägg
464 inlägg
Hahaha asså
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Hahaha, ett kamerastativ i ögat... plus... hahaha så jävla bra!
277 inlägg
för
277 inlägg
Www.bettingexpert.com/se/events/Oscars

Om man vill kika oddsen :)

Sjuka odds. 1.02 på julian moore. 
Men alltid kul o lira en slant
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jag tänkte se Oscarsgalan, men sen så läste jag denna artikel och blev väldigt väldigt opeppad.

http://www.hollywoodreporter.com/race/brutally-honest-oscar-ballot-2015-773902?mobile_redirect=false

3198 inlägg
för
3198 inlägg
Inget nytt, den här mentaliteten har pågått länge och inte bara i akademin. Finns i varenda salong och forum och det finns gott om dom. Bara kolla forumet för The Hobbit på IMDB som exempel och alla som bojkottar galan för att filmen inte fick nominering för bästa film, foto, skådespelare, etc = och alla som inte håller med är idioter. Alla har sina åsikter och det är inget fel att vara brutalt ärlig, men lite bättre formuleringar i sina argument kan man ju komma med än vad den anonyme gjorde i artikeln. Det är något de flesta behöver jobba på när det gäller det mesta, inte bara när det gäller film, inklusive jag själv.
2549 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
2549 inlägg
Det jag stör på mig mest är ju att kvinnan i artikeln och folk som röstar, röstar i kategorier där de inte har en aning, t.ex. om Visual Effects:

"I don't think I should be able to vote for this category either, but I can't resist another opportunity to support Guardians of the Galaxy. It should get something."

Sådant är så galet, rätt person/film som ska ha priset får det ju inte med den mentaliteten. Väldigt irriterande tycker jag. Man tror ju på något sätt att dem ska vara mer professionella än vad dem är, men de är ju människor, de röstar ju på sina vänner som har gjort en film m.m. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
röda mattan kan man alltid räkna med!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
LÅT OSS INTE GLÖMMA ATT LADY GAGA KOMMER UPPTRÄDA!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Haha! Lady fucking Gaga! Känns inte hon lite ute just nu?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Hon har väl alltid varit ute :)
102 inlägg
för
102 inlägg
Har jag lyckats missa Moviezine-tippningen eller har den inte kommit upp ännu? 
4 inlägg
för
4 inlägg
Någon här som ska kolla Oscarsgalan och har en bra stream man kan kolla via? Hörde att galan inte kommer sändas på någon svensk kanal nämligen. 
102 inlägg
för i svar på Johan Kinnanders inlägg
102 inlägg
Den kommer sändas på SVT Flow, som jag tror är typ samma sak som SVT Play, fast live? :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
jag ska kolla oscarsgalan
jag ska kolla röda mattan
jag ska kolla lady gaga!
4 inlägg
för i svar på NiclasCeders inlägg
4 inlägg
Man tackar NiclasCeder! :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
är alla på det klara att det bara är dagar kvar eller?!

00.00 - Uppsnack i studion med Hanna Persson, Johanna Swanberg, Agneta Perman, Petra Kuraisa, Anna Kokotos m.fl.
01.00 - Live från röda mattan
02.30 - Oscarsgalan börjar
05.30 - Eftersnack i studion
06.00 - Sändningen avslutas
277 inlägg
för
277 inlägg
Fick googla lady Gaga för o se vad hon gjort för låtar, sålt 100 miljoner skivor haha.

Svt flow är det gratis kanal? 
Inte samma intresse i Sverige längre tydligen... Svt flow? 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden