Visa första inlägg
983 inlägg
för
983 inlägg
Gone Girl tror jag inte kommer bli särskilt uppmärksammad på galan. Tror inte heller att Inherent Vice kommer göra någon större succé, det är ju trots allt bara There Will Be Blood av PTA's filmer som har varit framgångsrik på galan. Boyhood och Foxcatcher känns farliga, kanske även Interstellar.
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Svårt att veta såhär på förhand med så mycket kommande filmer att se fram emot (speciellt att tippa bästa skådespelare).  Får en känsla av att det kommer att gå riktigt bra för Angelina Jolie och Unbroken på galan. Ser ut att bli (baserat på trailern) en helgjuten bioupplevelse. Sedan hoppas jag alltid på Christopher Nolan.
Interstellar (Christopher Nolan)
Unbroken (Angelina Jolie)

Birdman (Alejandro González Iñárritu)
American Sniper (Clint Eastwood)
Exodus: Gods and Kings (Ridley Scott) 
The Imitation Game (Morten Tyldum)
A Most Violent Year
(J.C. Chandor)
Nightcrawler (Dan Gilroy)
Inherent Vice (Paul Thomas Anderson)
78 inlägg
för
78 inlägg
Efter att sett bara en trailer på INTERSTELLAR! Dra ner ALLA förväntningar! Kan bli Chris Nolans första riktigt ointressanta film! Givetvis chanslös på oscarsgalan!
871 inlägg
för
871 inlägg
Snarare är det Chris Nolans intressantaste film sedan ... någonsin, typ. Känns som att efter en hel drös action och thrillers så har han bytt område till drama. Filosofiskt förstås, som alla hans andra filmer. Men vad gör det så länge han har något nytt att berätta? Lär inte bli någon oscarsfilm, men säkert ett mäktigt epos. Ska väl sluta babbla, är en Nolanist så är lite av en självklarhet för mig att sitta och försvara honom, hehe :)
3541 inlägg
för i svar på Emerics inlägg
3541 inlägg
Slaffsy tvåkolonnoll visar ofta på vissa trolltendenser så vi ska inte ta honom allt för seriöst.
102 inlägg
för
102 inlägg
Oj, vilken sprudlande negativitet det var i den här tråden. Jag är totalt såld på alla dylika galor, och Oscarsgalan är ju galornas gala. Kul med NPH. En allmänt omtyckt snubbe i Hollywood som kommer höja stämningen ordentligt, då hans "taskiga" personliga skämt kommer tas på rätt sätt.

Jag ser i vanlig ordning fram emot Oscars-chatten med alla jubelidioter, hehe.
78 inlägg
för
78 inlägg
Marcus vad har du och tillföra förutom plattidyder OCH ABSOLUT NOLL STÄLLNINGSTAGANDE! Marcus allt du skriver och tycker är en äckligt svensk politisk korrekthet! Håller med till höger och vänster! Sätt ner foten någon gång där du går emot strömmen! Gillar du eller ogillar något riktigt mycket! Tror inte det för du är flugsurr i mina öron!
983 inlägg
för
983 inlägg
Håller med dig Niclas. Tycker själv också mycket om galan, trots att man givetvis får ta en del med en nypa salt. Ska bli spännande att se om Turist kan roffa åt sig en nominering!
3541 inlägg
för i svar på Slaffsy 2:0s inlägg
3541 inlägg
Haha, ta inte i så du spricker nu. Jag tar ofta ställning och säger vad jag tycker, senast var det Ghostbusters-remaken som jag kritiserade ganska hårt. Knappast politiskt korrekt heller.

Hur som helst så tar jag knappast order från dig så sluta säg åt mig vad jag ska göra är du snäll.
102 inlägg
för
102 inlägg
Lugna sig nu. Vilka tror vi kniper årets Best Picture-nomineringar då? Jag lägger mina stålar på Boyhood, Birdman, American Sniper, Budapest Hotel, The Imitation Game och... Interstellar. 6 titlar blir det i år.
8 inlägg
för
8 inlägg
Dom jag vill se som bästa filmer är
Interstellar
Noah
Fury
Hobbit:Femhärarslaget
Exodus
Gone Girl
 Sen finns det andra bra filmer som man inte kan säga!!!
1593 inlägg
för
1593 inlägg
En film jag hoppas på Oscarsgalan är Interstellar! Det är fett när en sci-fi film lyckas förmedla en fet story med vackra bilder och bra ljudarbete i både ljudeffekter och soundtrack! Tips om man inte har sett den är att palla sig till biografen och se den! ;)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Något sånt här tror jag på, utan inbördes ordning:
Boyhood
The Imitation Game
Foxcatcher

Birdman
Gone Girl
The Theory of Everything
Whiplash
Interstellar
The Grand Budapest Hotel
Unbroken

Bubblare:
Nightcrawler
Inherent Vice
Wild
American Sniper

983 inlägg
för
983 inlägg
Efter att ha surfat runt lite verkar dessa fyra vara filmerna att slå i nuläget:

Birdman
Boyhood
The Imitation Game
Unbroken

Mycket brukar ju dock förändras under månaderna fram till galan. En film som verkar väldigt intressant är J.C. Chandors "A Most Violent Year".
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Många intressanta titlar ni räknar upp och mkt man inte har sett! Det bästa med Oscarsracet är just att man får så många tips på filmer att ta sig an inför galan! Man hinner sluka en hel del nya filmer och det är godis för ett filmfreak, mer än själva galan! :) 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
snackade just med en kille som sitter i oscarsjuryn och han menar på det att interstellar kommer inte vara med i oscarsracet överhuvudtaget.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Skulle inte förvåna mig! Det är sällan de filmerna jag höjer till skyarna kommer med på Oscarsgalan! :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
kan vi se några trender i hollywood, en viss typ av filmer som premieras tidigare år men som knappast kan göra det nästa gång? hur är det med kvinnliga filmskapare, kanske nån som kvoteras in i det tysta?
983 inlägg
för
983 inlägg
Det är bara att jämföra med förra året.

Rymdspektakel: Gravity/Interstellar

Trendig regissörs dussinproduktion: American Hustle/The Grand Budapest Hotel

Respekterad regissör på uppåttjack: The Wolf of Wall Street/Gone Girl

Brittisk myspysighet: Philomena/Mr. Turner

Verklighetsbaserad spänning: Captain Phillips/Unbroken

Verklighetsbaserad om förfärlig sjukdom: Dallas Buyers Club/The Theory of Everything

Verklighetsbaserad om avgörande historiska händelser: 12 Years a Slave/The Imitation Game

Svårt att hitta några motsvarigheter till Her och Nebraska, men å andra sidan var de inte så framgångsrika på galan. Således: Förhandsfavoriterna Boyhood och Birdman kan få svårt att hävda sig!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Haha ja se där, nog finns det likheter alltid, rolig "lista" :)

Kan ju vara så att Keaton kan få en Oscar, ja ifall hans roll räknas som biroll? men det gör den kanske inte och då vinner han inte heller, eller kanske inte ens bli nominerad.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden