Det är aldrig för tidigt att börja spekulera, som jag brukar säga såhär i Oscarstider. Vilka filmer, regissörer och skådespelare tror ni kan bli nominerade nästa år? Jag har samlat ihop internets bästa förslag såhär långt:
Filmer:
Foxcatcher
Boyhood
Inherent Vice
Gone Girl
Noah
The Search
Big Eyes
Exodus
Fury
Into the Woods
The Grand Budapest Hotel
Interstellar
Unbroken
Jersey Boys
Annie
Regi:
Paul Thomas Anderson - Inherent Vice
David Fincher - Gone Girl
Tim Burton - Big Eyes
Darren Aronofsky - Noah
Michel Hazanavicius - The Search
Helen Hunt - Ride
Bennett Miller - Foxcatcher
Clint Eastwood - Jersey Boys
Wes Anderson - The Grand Budapest Hotel
Skådespelare:
Steve Carell - Foxcatcher
Chadwick Boseman - Get On Up
Al Pacino - Imagine
Joaquin Phoenix - Inherent Vice
Christian Bale - Exodus
Bradley Cooper - Serena
Skådespelerskor:
Cate Blanchett - Carol
Jessica Chastain - Miss Julie
Jennifer Lawrence - Serena
Amy Adams - Big Eyes
Meryl Streep - Into the Woods
År 2015 går Oscarsgalan av stapeln den 22:a februari.
1593 inlägg
Var det inte du som tyckte att galornas tid var över, att Oscarn är ointressant? Ser en riktig hängiven aktivitet i en tråd som egentligen "inte intresserar dig"! Får inte ihop ekvationen här! ;) Kan det vara så att Oscarn är galan som verkligen intresserar dig? :D
1593 inlägg
Ja någon kanal borde köpa rättigheterna till slut! Det hoppas jag på iaf!
jag är intresserad av att diskutera ointressanta saker.
1593 inlägg
Du e king bonk! Men vad hände med din förra profilbild? Jag gillade den bättre, just saying!
jo men hittade den här tjusiga seagal-ballongen eller va fan det är så kör med den en stund får vi se!
1197 inlägg
Ja köper inte någon kanal in den så hoppar jag galan i år, vill inte sitta med någon idiot streaming som bara laggar och strular, då kan jag vara utan galan och se den i efterhand.
Ja, sitta och kolla streaming som laggar är helt värdelöst!
Ja och ibland inte bara laggar de, de dör helt plötsligt :( Pang så blire svart åsså måste man tramsa runt och jaga en ny, en ny laggandes och grynig stream...Nu brukar visserligen Bonken vara rätt skarp på att hitta hyggliga streams, men i längden blir dessa jobbiga, galan är lååång och mitt i natta är det.
Vi får hoppas på det bästa, tycker gemenskapen i chatten här på MZ (oftast) är trevlig och blir liksom halva grejen. Alla tummar är hållna för att någon omtänksam kanal köper in galan och sänder den. Vilka som blir svenska speakers bryr jag mig inte ett skvatt om, jag är tacksam bara de sänder galan. De behöver inte ens anställa några speakers...ja eller narratorer, kör galan rakt av bara, funkar det med.
Vi får hoppas på det bästa, tycker gemenskapen i chatten här på MZ (oftast) är trevlig och blir liksom halva grejen. Alla tummar är hållna för att någon omtänksam kanal köper in galan och sänder den. Vilka som blir svenska speakers bryr jag mig inte ett skvatt om, jag är tacksam bara de sänder galan. De behöver inte ens anställa några speakers...ja eller narratorer, kör galan rakt av bara, funkar det med.
jag kör nåt mellanting antagligen, typ är uppe och chattar, kollar röda mattan och åtminstone början på galan... även på en dålig stream. har man tur kan man få utlopp över dubbel ilska - både galan i sig och streamen!
Läste i Francois Truffaut intervju med Hitchcock om att han gick från att göra den oscarsvinnande Rebecca (1940) till Foreign Correspondent (1940) som sågs som ett steg ner.
Hitchock: "In Europe you see, the thriller, the adventure story, is not looked down upon. As a matter of fact, that form of writing is highly respected in England, whereas in America it's definitely regarded as second-rate literature."
Det känns som att det finns lite av det här i film också och att det fortfarande finns kvar med tanke på att så få thrillers blir nominerade.
Hitchock: "In Europe you see, the thriller, the adventure story, is not looked down upon. As a matter of fact, that form of writing is highly respected in England, whereas in America it's definitely regarded as second-rate literature."
Det känns som att det finns lite av det här i film också och att det fortfarande finns kvar med tanke på att så få thrillers blir nominerade.
finns det några pengar att tjäna här tro?
sätter man en tusenlapp på grand budapest som bästa film får man tillbaka 13 laxar. och skulle keira knightly överraska och knipa kvinnliga biroll så kan man casha ut 25 000.
sätter man en tusenlapp på grand budapest som bästa film får man tillbaka 13 laxar. och skulle keira knightly överraska och knipa kvinnliga biroll så kan man casha ut 25 000.
1593 inlägg
Då har jag betat av en hel del filmer på sistone så snart är jag redo för att dela med mig av min lilla önskelista inför Oscarsgalan! Har några dokumentärer, animerade och utländska filmer kvar att se, men börjar nu få en bra bild av vad jag tror och vilka jag hoppas kammar hem Oscarn om drygt en månad! Har också redan nu börjat bunkra upp så man kan klara av uppesittarkvällen! Nu är det bara den goda streamen eller kanalen som jag väntar på för att kunna se galan på bästa sätt! :)
Har legat av mig med filmtittandet av flera anledningar och knappt sett någon av de nominerade i år. Men det enda som jag hoppas på är att min stora hjälte, Robert Duvall, vinner sin tredje Oscar, tycker han var helt fenomenal i "The Judge" även om filmen i sig hade mer att önska. Läste att han slog en av mina andra stora hjältar, Hal Holbrooks rekord i att nu vara den äldsta som nominerats på den manliga sidan!!
Skulle han vinna, vet inte vem som är favorit, så vore det en euforisk känsla för mig och många tårar av både glädje och respekt skulle rinna ner för mina kinder!!" För i min värld så är han den störste vi har, vilken legend denna krutgubbe är!
Ska försöka hinna beta av det jag kan innan galan, men för första gången på säkert 15 år så kommer jag garanterat inte ha järnkoll på alla nominerade... Känns lite märkligt...
Skulle han vinna, vet inte vem som är favorit, så vore det en euforisk känsla för mig och många tårar av både glädje och respekt skulle rinna ner för mina kinder!!" För i min värld så är han den störste vi har, vilken legend denna krutgubbe är!
Ska försöka hinna beta av det jag kan innan galan, men för första gången på säkert 15 år så kommer jag garanterat inte ha järnkoll på alla nominerade... Känns lite märkligt...
1593 inlägg
Välkommen tillbaka mäster Brent! Du har varit saknad här! Tänkte på dig när jag såg mästerverket Aposteln för några veckor sedan! Duvall var magisk i den filmen! Skådespeleriet var briljant och han bar upp den filmen helt på egna ben! Ska ta och se The Judge i dagarna! Jag har ännu inte sett Whiplash men kan inte påstå att de nominerade för bästa biroll har stuckit ut så nämnvärt. Utan att ha sett J.K. Simmons eller Duvall så hoppas jag än så länge på Norton för sin insats i Birdman, men detta kan någon av ovanstående herrar komma att ändra på! :)
Kolla in bästa film nomineringarna och skådisnomineringarna så lär du känna dig ombord på färjan igen! ;)
Kolla in bästa film nomineringarna och skådisnomineringarna så lär du känna dig ombord på färjan igen! ;)
Duvall har nog ingen chans, J.K. Simmons är ju skyyyhög favorit och har vunnit alla andra priser nu inför Oscars.
Jag hoppas verkligen på att J.K Simmons vinner en Oscar!