Japp då är det bekräftat.
Ännu en spel serie blir film. Men det verkar som om den kommer att baseras på det första spelet till Playstation.
Ni som är höjdare på japanska kan ju själva lyssna:
http://www.blog.konami.jp/gs/img/hidech ... _53_ml.mp3
[i:3n1moghg]"It's going to be a Hollywood film. It won't be that German director. Viggo Mortensen would make a perfect Snake, but maybe he's a little too old. Metal Gear Solid, which was set in Alaska, would make a perfect setting for the movie."[/i:3n1moghg]
Hoppas dem lyckas med denna nu, vem tror ni kommer att få huvudrollen? Hoppas dock inte Viggo.[/i]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det du säger stämmer. Men du har missuppfattat mig eller så förklarade jag dåligt. Han åldras dubbelt så fort på utseendet. Inte kroppen inombords.
Sen säger du att Bild 2 som jag skickade bara är en test film? Vad menar du med det? Ja det var delvis en test film för vad PS3 är kapabel av. Men det är Solid och Kojima bekräftade det på TGS 2005.
Spelar du igenom första spelet till PSX så säger Liquid något i stilen med att han har fått de sämre generna av Big Boss och Solid de bättre. Att Liquid åldras mycket fortare än Solid. Men det visade sig i slutet att Solid hade fått dem sämre ..
Sen säger du att Bild 2 som jag skickade bara är en test film? Vad menar du med det? Ja det var delvis en test film för vad PS3 är kapabel av. Men det är Solid och Kojima bekräftade det på TGS 2005.
Spelar du igenom första spelet till PSX så säger Liquid något i stilen med att han har fått de sämre generna av Big Boss och Solid de bättre. Att Liquid åldras mycket fortare än Solid. Men det visade sig i slutet att Solid hade fått dem sämre ..
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":228jv7pq][quote="Marcus":228jv7pq]Ja, visst...
Synd bara att han inte ser ut sådär idag... hade MSG filmen gjorts för 20 år sedan... kanske...[/quote:228jv7pq]
Smink? Hårfärg?[/quote:228jv7pq]
Sen suger han asmycket k uk som skådis.
Synd bara att han inte ser ut sådär idag... hade MSG filmen gjorts för 20 år sedan... kanske...[/quote:228jv7pq]
Smink? Hårfärg?[/quote:228jv7pq]
Sen suger han asmycket k uk som skådis.
Saknas
för
Inga inlägg
Richard Dean Anderson FTW! Han aeger ju i MacGyver
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":12300amy]Det du säger stämmer. Men du har missuppfattat mig eller så förklarade jag dåligt. Han åldras dubbelt så fort på utseendet. Inte kroppen inombords.[/quote:12300amy]
Okej du menar så.
Men om man spelar MGS:1 och ser intro filmen så ser man Snake, och han ser ut att vara i 30 års ålden, inte i 60 års ålden som han då skulle se ut enligt dig. Men jag ska spela igenom det och se vad de säger, fast inte nu när det är soligt och fint ute.
[quote="ZimtraX":12300amy]
Sen säger du att Bild 2 som jag skickade bara är en test film? Vad menar du med det? Ja det var delvis en test film för vad PS3 är kapabel av. Men det är Solid och Kojima bekräftade det på TGS 2005.[/quote:12300amy]
Vet att det är Solid Snake i filmen och att Kojima har sak att det är Solid. Men i filmen står det också att det är "X" antal år efter "Big Shell". Om nu X skulle står för 10 så stämmer inte det, för att MGS:4 skulle ju va 4 år efter B.S. Den "riktiga" filmen om MGS:4 kommer nu i veckan på E3 enligt Kojima själv.
Det man bara fåt höra är detta:
för att gå tillbaka till filmen så säger jag vill att Harry Gregson-Williams ska göra musiken till den.
Okej du menar så.
Men om man spelar MGS:1 och ser intro filmen så ser man Snake, och han ser ut att vara i 30 års ålden, inte i 60 års ålden som han då skulle se ut enligt dig. Men jag ska spela igenom det och se vad de säger, fast inte nu när det är soligt och fint ute.
[quote="ZimtraX":12300amy]
Sen säger du att Bild 2 som jag skickade bara är en test film? Vad menar du med det? Ja det var delvis en test film för vad PS3 är kapabel av. Men det är Solid och Kojima bekräftade det på TGS 2005.[/quote:12300amy]
Vet att det är Solid Snake i filmen och att Kojima har sak att det är Solid. Men i filmen står det också att det är "X" antal år efter "Big Shell". Om nu X skulle står för 10 så stämmer inte det, för att MGS:4 skulle ju va 4 år efter B.S. Den "riktiga" filmen om MGS:4 kommer nu i veckan på E3 enligt Kojima själv.
Det man bara fåt höra är detta:
för att gå tillbaka till filmen så säger jag vill att Harry Gregson-Williams ska göra musiken till den.
[quote="ZimtraX":244n33zb]Richard Dean Anderson FTW! Han aeger ju i MacGyver[/quote:244n33zb]
Nja, handen på hjärtat: Så bra är han väl ändå inte?
Nja, handen på hjärtat: Så bra är han väl ändå inte?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":rqgzwi0b]Richard Dean Anderson FTW! Han aeger ju i MacGyver[/quote:rqgzwi0b]
Zimtrax är en lost soul...
Zimtrax är en lost soul...
3462 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Till [b:1bdfpwl0]ZimtraX[/b:1bdfpwl0]
Orkar inte spela spelet, så jag fråga de runt och då fick jag svaret att Snake åldras snabbare när han blir ca 40(som va ca ålden på Big Boss när de tog hans gener/blod och gjorde kloner) på grund av en defekt. Detta förklarar varför han är så gammal i trailern.
En sak till om trailern: Jag hatar mustachen (men har hört rykten om att man ska kunna "raka" han hur man vill att han ska se ut)
[b:1bdfpwl0]Manus och historia:[/b:1bdfpwl0] [b:1bdfpwl0]David Franzoni[/b:1bdfpwl0](Gladiator) och/eller [b:1bdfpwl0]John Logan[/b:1bdfpwl0](Gladiator, The Last Samurai)(+David Hayter, Hideo Kojima, regissören).
[b:1bdfpwl0]Foto:[/b:1bdfpwl0] Nu är ju [b:1bdfpwl0]Conrad L. Hall[/b:1bdfpwl0](Road to Perdition, American Beauty) död, så kanske [b:1bdfpwl0]Janusz Kaminski[/b:1bdfpwl0](Saving Private Ryan, Munich m.m.) eller [b:1bdfpwl0]Bill Pope[/b:1bdfpwl0](Matrix, Spider-man 2&3 m.m.)
[b:1bdfpwl0]Musik:[/b:1bdfpwl0] Harry Gregson-Williams och Hans Zimmer/Danny Elfman
[b:1bdfpwl0]Specialeffekter:[/b:1bdfpwl0] WETA
Om de dubbar: David Hayter som Solid Snake
[b:1bdfpwl0]Några skådisar:[/b:1bdfpwl0]
Solid Snake: Hugh Jackman eller kanske Tom Cruise (Collateral)
Liquid Snake: Sean Baen(?) eller Christian Bale
Meryl Silverburgh: Bryce Dallas Howard
Ocelot: Kurt Russell, Donald Sutherland eller Rutger Hauer
Psycho Mantis: Gary Oldman
Big Boss: Bruce Willis
Orkar inte spela spelet, så jag fråga de runt och då fick jag svaret att Snake åldras snabbare när han blir ca 40(som va ca ålden på Big Boss när de tog hans gener/blod och gjorde kloner) på grund av en defekt. Detta förklarar varför han är så gammal i trailern.
En sak till om trailern: Jag hatar mustachen (men har hört rykten om att man ska kunna "raka" han hur man vill att han ska se ut)
[b:1bdfpwl0]Manus och historia:[/b:1bdfpwl0] [b:1bdfpwl0]David Franzoni[/b:1bdfpwl0](Gladiator) och/eller [b:1bdfpwl0]John Logan[/b:1bdfpwl0](Gladiator, The Last Samurai)(+David Hayter, Hideo Kojima, regissören).
[b:1bdfpwl0]Foto:[/b:1bdfpwl0] Nu är ju [b:1bdfpwl0]Conrad L. Hall[/b:1bdfpwl0](Road to Perdition, American Beauty) död, så kanske [b:1bdfpwl0]Janusz Kaminski[/b:1bdfpwl0](Saving Private Ryan, Munich m.m.) eller [b:1bdfpwl0]Bill Pope[/b:1bdfpwl0](Matrix, Spider-man 2&3 m.m.)
[b:1bdfpwl0]Musik:[/b:1bdfpwl0] Harry Gregson-Williams och Hans Zimmer/Danny Elfman
[b:1bdfpwl0]Specialeffekter:[/b:1bdfpwl0] WETA
Om de dubbar: David Hayter som Solid Snake
[b:1bdfpwl0]Några skådisar:[/b:1bdfpwl0]
Solid Snake: Hugh Jackman eller kanske Tom Cruise (Collateral)
Liquid Snake: Sean Baen(?) eller Christian Bale
Meryl Silverburgh: Bryce Dallas Howard
Ocelot: Kurt Russell, Donald Sutherland eller Rutger Hauer
Psycho Mantis: Gary Oldman
Big Boss: Bruce Willis
Harry Gregson-Williams gör ju Musiken till Sons of Liberty och Snake Eater så det vore ju som handen i handsken...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":16a5ugmv][quote:16a5ugmv]Solid Snake: Hugh Jackson eller kanske Tom Cruise (Collateral)
[/quote:16a5ugmv]
Vem är Hugh Jackson?? ;P[/quote:16a5ugmv]
Oj, skrev fel. Nu är det ändrat(plus lite till). Ska ju stå Hugh Jackman och inte Jackson.
så fel det kan bli
[/quote:16a5ugmv]
Vem är Hugh Jackson?? ;P[/quote:16a5ugmv]
Oj, skrev fel. Nu är det ändrat(plus lite till). Ska ju stå Hugh Jackman och inte Jackson.
så fel det kan bli
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":2u9pv2nk]Harry Gregson-Williams gör ju Musiken till Sons of Liberty och Snake Eater så det vore ju som handen i handsken... [/quote:2u9pv2nk]
Men han skrev ju inte på för MGS4 av någon anledning. Så filmen är kanske också osäker.
Eiik: Ja det var kanske något sånt. Bryr mig inte om mustachen precis, men den är faktiskt teh aeg.
Men han skrev ju inte på för MGS4 av någon anledning. Så filmen är kanske också osäker.
Eiik: Ja det var kanske något sånt. Bryr mig inte om mustachen precis, men den är faktiskt teh aeg.
Saknas
för
Inga inlägg
Längtar så förbannat mycket...
Här kommer min lilla lista - kopierat rakt av- nästan:
[b:34zu38wx][u:34zu38wx]Solid Snake[/u:34zu38wx][/b:34zu38wx]: Christian Bale...inte Hugh Jackman eller Tom Cruise (Collateral)
[u:34zu38wx]Liquid Snake[/u:34zu38wx]: Colin Farrell...absolut inte Sean Bean eller Christian Bale
[u:34zu38wx]Meryl Silverburgh[/u:34zu38wx]: Bryce Dallas Howard...njaa hon duger väl!
[u:34zu38wx]Ocelot[/u:34zu38wx]: Kurt Russell
[u:34zu38wx]Psycho Mantis[/u:34zu38wx]: Gary Oldman
[u:34zu38wx]Big Boss[/u:34zu38wx]: Bruce Willis
[u:34zu38wx]Sniper Wolf[/u:34zu38wx]: Sharon Stone
Vilket år är det tänkt att filmen kommer?
Här kommer min lilla lista - kopierat rakt av- nästan:
[b:34zu38wx][u:34zu38wx]Solid Snake[/u:34zu38wx][/b:34zu38wx]: Christian Bale...inte Hugh Jackman eller Tom Cruise (Collateral)
[u:34zu38wx]Liquid Snake[/u:34zu38wx]: Colin Farrell...absolut inte Sean Bean eller Christian Bale
[u:34zu38wx]Meryl Silverburgh[/u:34zu38wx]: Bryce Dallas Howard...njaa hon duger väl!
[u:34zu38wx]Ocelot[/u:34zu38wx]: Kurt Russell
[u:34zu38wx]Psycho Mantis[/u:34zu38wx]: Gary Oldman
[u:34zu38wx]Big Boss[/u:34zu38wx]: Bruce Willis
[u:34zu38wx]Sniper Wolf[/u:34zu38wx]: Sharon Stone
Vilket år är det tänkt att filmen kommer?
Saknas
för
Inga inlägg
Han har inte sagt något år än! Kanske på Tokyo Game Show avslöjar han den. Enligt vad han själv har sagt.
Saknas
för
Inga inlägg
Ok, men då vet jag det!
Kom på en sak, jag kommer inte ihåg hur Grey Fox såg ut, va så länge sedan, sen blir det inte bättre iom man inte såg hans ansikte så mycket!
Vem skulle bli en bra Fox tro??
Kom på en sak, jag kommer inte ihåg hur Grey Fox såg ut, va så länge sedan, sen blir det inte bättre iom man inte såg hans ansikte så mycket!
Vem skulle bli en bra Fox tro??
Saknas
för
Inga inlägg
Lite nyheter:
Enligt uppdateringar på http.//www.metalgearsolid.org så står Kojima själv för manuset vilket jag tycker är bra så ingen förstör allt som han byggt upp.
Kojimas favorit till att spela Solid är Christian Bale.
Mannen som regisserar tillsammans med Kojima är regissören som gjorde "Oldboy"
Enligt uppdateringar på http.//www.metalgearsolid.org så står Kojima själv för manuset vilket jag tycker är bra så ingen förstör allt som han byggt upp.
Kojimas favorit till att spela Solid är Christian Bale.
Mannen som regisserar tillsammans med Kojima är regissören som gjorde "Oldboy"
Hehe, skulle Chan-wook Park regissera MGS-filmen? Svårt att tänka mig det. Men om han skulle göra det skulle jag skriva upp den filmen på min måste-se-lista.
Saknas
för
Inga inlägg
Ja enligt den sidan (som är en väldigt pålitilig källa för övrigt när det gäller MGS) så har kojima sagt det själv. Men ja, vi får se.
Saknas
för
Inga inlägg
För er som är lite insatt i Metal Gear Solid serien så kommer här lite info som jag tror ni förstår.
Mellan MGS2 och MGS4 (som släpps Q4 -07) vet man inte vad som hänt. Många tror att filmen kan utspela sig där emellan.
I en intervju på Tokyo Game Show med Kojima så sa han:
[i:21tlpuiq]"For the first time in the Metal Gear series Metal Gear Solid 4 will be based on real-life people."[/i:21tlpuiq]
I trailern ser vi Solid Snake ung igen (fast han är gammal i spelet) Men han liknar Sean Bean något otroligt mycket. Samma med Naomi Hunter som syns i trailern. Kan det vara en hint om vilka som ska medverka i filmen?[/i]
Mellan MGS2 och MGS4 (som släpps Q4 -07) vet man inte vad som hänt. Många tror att filmen kan utspela sig där emellan.
I en intervju på Tokyo Game Show med Kojima så sa han:
[i:21tlpuiq]"For the first time in the Metal Gear series Metal Gear Solid 4 will be based on real-life people."[/i:21tlpuiq]
I trailern ser vi Solid Snake ung igen (fast han är gammal i spelet) Men han liknar Sean Bean något otroligt mycket. Samma med Naomi Hunter som syns i trailern. Kan det vara en hint om vilka som ska medverka i filmen?[/i]
Saknas
för
Inga inlägg
Har inte tänkt på hur bra Sean Bean skulle passa som en lite äldre Snake.
Men jag tycker ändå att Eric Bana skulle passa bäst som snake.
Fast sen är ju frågan hur stor filmen blir om dom riktigt stora stjärnorna ens blir intresserade av roller i filmen eller inte. Skulle vara kul att se relativt okända ansikten som presterar bra.
Men jag tycker ändå att Eric Bana skulle passa bäst som snake.
Fast sen är ju frågan hur stor filmen blir om dom riktigt stora stjärnorna ens blir intresserade av roller i filmen eller inte. Skulle vara kul att se relativt okända ansikten som presterar bra.