Visa första inlägg
1427 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1427 inlägg
MGS skulle nog vara cool som film!
Men det känns som om filmen skulle dra grunden ur MGS, allt smygande och krypande, undvika kameror & vakter mm... Den skulle bli mer actionbaserad än spänningsbaserat som spelet mer är!

Men det kommer alltid vara kul att se vad det kan bli av detta!

Och till er som inte spelat ngt MGS lr inte har koll så utspelar sig MGS 3 innan första spelet, nämnligen på 60-talet(typ)! Det är därför som historien emellan MGS 2 & 4 är lite oviss! Dock så får man veta ungefär vad som händer emellan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":1xm5416l]MGS skulle nog vara cool som film!
Men det känns som om filmen skulle dra grunden ur MGS, allt smygande och krypande, undvika kameror & vakter mm... Den skulle bli mer actionbaserad än spänningsbaserat som spelet mer är!

Men det kommer alltid vara kul att se vad det kan bli av detta!

Och till er som inte spelat ngt MGS lr inte har koll så utspelar sig MGS 3 innan första spelet, nämnligen på 60-talet(typ)! Det är därför som historien emellan MGS 2 & 4 är lite oviss! Dock så får man veta ungefär vad som händer emellan.[/quote:1xm5416l]

Håller med dig i alla punkter M. Bile. Men jag är chockad att jag än inte har tagit mig tiden att sätta mig ner och lira MGS 3, jag är en jäkla stor fan av spelen, de är mina favoriter helt enkelt.
På tal om filmen så är det här en nyhet, har tyvärr inte surfat tillräckligt för att få reda på att den ska filmas.
Kommer inte ihåg producentens namn för spelen men jag hoppas att han har en stor roll i produktionen av filmen, utan honom är det inte MGS.
Det ska bli riktigt riktigt intressant att se hur det här ska fungera, vem som kniper till sig rollen som Snake är jag riktigt nyfiken på dessutom.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Jag vet inte om det har spekulerats eller så tidigare i tråden men nu har det iaf definitivt blivit klart att Sony Picutres kommer att hålla i finansieringen av filmen och att projektet just nu är det största i Hollywood som baseras på ett spel. Tidigare var Halo det men eftersom de la den filmen i malpåse har nu MSG tagit över tronen

Ingen överraskning här alltså, "Sony Pictures" ... Who could have guessed antyhing else?

http://www.gamespot.com/news/6165595.ht ... ws;title;0

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Uwe Boll är bannad! Så j-vla gött!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kul att Sony får ta hand om Metal Gear filmen. Ska bli intressan och se vem som ska hålla i den och vem som kommer att spela huvudrollen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
solid snake måste spelas av nån som kan förstå karaktären. Jag tror att Bale klarar av det för klarar man av att spela nån med känslomäsiga problem(american psycho). Och sedan kan spela nån utan käsnlor(equillibrium= cubic) så klarar man fan allt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eiik":1f6a9zf7]Till [b:1f6a9zf7]ZimtraX[/b:1f6a9zf7]

Orkar inte spela spelet, så jag fråga de runt och då fick jag svaret att Snake åldras snabbare när han blir ca 40(som va ca ålden på Big Boss när de tog hans gener/blod och gjorde kloner) på grund av en defekt. Detta förklarar varför han är så gammal[/quote:1f6a9zf7]

Tyvär så måste jag säga att de som gett dig den infon om snake har bara till en viss grad rätt. snake åldras fortare pga att hans gener blev genetiskt manipulerade till att åldras fortare. Varför de gjorde det mot dem vet jag inte, Men jag tror att det beror på att Big boss ansågs var världens bäsa soldat, det vill säga den farligaste och mest skickliga i världen. Så det tre avkomorna kunde bli precis lika farliga, om inte farligare. därför ändrade dem så att det åldras fortare och dessutom var det inte efter 40 utan efter cirka 30. solid snake är 37 i mgs2 vilket solidus också var. Men han såg ut att vara minst 60 år. Så snake åldrades saktare än solidus och har kommit i de stadiet där han är åldrades fort och i mgs4 har han runt 6 månader kvar att leva. Sen dessutom var big boss minst 56 när det klona han inte 40.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Okej, kvadruppel post... Bravo!

Försök att inte ens dubbelposta utan använd "Ändra-knappen" för guds skull ... Tänk på det nästa gång...

Och välkommen till forumet...

77 inlägg
för
77 inlägg
[quote="ZimtraX":3qhz2ptj]Lite nyheter:
Enligt uppdateringar på http.//www.metalgearsolid.org så står Kojima själv för manuset vilket jag tycker är bra så ingen förstör allt som han byggt upp.

Kojimas favorit till att spela Solid är Christian Bale.

Mannen som regisserar tillsammans med Kojima är regissören som gjorde "Oldboy"[/quote:3qhz2ptj] Christian Bale lär knappast tacka ja till den här rullen. Bättre dom tar nån nykomling
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nej, inte någon förbannad nykomling då blir filmen sämre. Vill att Bale ska spela Snake så jag hoppas verkligen att han blir erbjuden. Det är ju trots allt Kojimas favorit och då går det inte snett
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bale tror jag skulle passa urbra som Snake. Han kan ha den där djupa rösten som David Hayter (Snakes riktiga röstskådespelare) har.

Dessutom så är han ganska lik Snake, både fysikmässigt och i ansiktet.
Sen att han är en kanonbra skådis försämrar ju inte det hela heller.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":yrkn9o44]Bale tror jag skulle passa urbra som Snake. Han kan ha den där djupa rösten som David Hayter (Snakes riktiga röstskådespelare) har.

Sen att han är en kanonbra skådis försämrar ju inte det hela heller.[/quote:yrkn9o44]

Rollen går väl till någon nykomling endå så ..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":38gj5ip3][quote="Grollo":38gj5ip3]Bale tror jag skulle passa urbra som Snake. Han kan ha den där djupa rösten som David Hayter (Snakes riktiga röstskådespelare) har.

Sen att han är en kanonbra skådis försämrar ju inte det hela heller.[/quote:38gj5ip3]

Rollen går väl till någon nykomling endå så ..[/quote:38gj5ip3]

Om det nu blir nån film dvs.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har bara test spelat Metal Gear Solid 2 till ps2 en gång. Känner inte till storyn så mycket. Men spelens cutscenes är ju grymt bra (det jag sett på trailers osv) så lär bli intressant det här.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":6skjxl4w][quote="ZimtraX":6skjxl4w][quote="Grollo":6skjxl4w]Bale tror jag skulle passa urbra som Snake. Han kan ha den där djupa rösten som David Hayter (Snakes riktiga röstskådespelare) har.

Sen att han är en kanonbra skådis försämrar ju inte det hela heller.[/quote:6skjxl4w]

Rollen går väl till någon nykomling endå så ..[/quote:6skjxl4w]

Om det nu blir nån film dvs.[/quote:6skjxl4w]

Filmen är bekräftad.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ricke":1nc5wbmz]Har bara test spelat Metal Gear Solid 2 till ps2 en gång. Känner inte till storyn så mycket. Men spelens cutscenes är ju grymt bra (det jag sett på trailers osv) så lär bli intressant det här.[/quote:1nc5wbmz]

Jadu det kan nog vara en av de mer förvirrande tv-spels berättelserna...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":2xwoxd14][quote="Ricke":2xwoxd14]Har bara test spelat Metal Gear Solid 2 till ps2 en gång. Känner inte till storyn så mycket. Men spelens cutscenes är ju grymt bra (det jag sett på trailers osv) så lär bli intressant det här.[/quote:2xwoxd14]

Jadu det kan nog vara en av de mer förvirrande tv-spels berättelserna...[/quote:2xwoxd14]

Nej, är man intresserad så förstår man hur lätt som helst.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kurt Wimmer regisserar och skriver.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kul att något händer!

Här finns det för dom som vill läsa.
http://movies.ign.com/articles/859/859615p1.html
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu när det är Wimmer som är inblandad vill han såklart ha med Christian Bale (:
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden