Fyfan vad jag hatar er Halebop-reklam, den värsta jag varit med om någonsin.
Ja, tyvärr är det väl där vi tar lite skada. MZ är inte vad det har varit men har blivit desto snyggare och mycket bättre. Riktigt gott med det extra engagemanget inom det mesta inom filmen.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag kan inte logga in på Moviezine genom Chrome. Det enda som händer när jag trycker på "Logga in" ikonen är ett adressbyte till http://www.moviezine.se/# .För att skriva detta använder jag mig av Explorer, som jag inte gillar alls.
Saknas
för
Inga inlägg
Ingenting verkar fungera här!Väntat som ett fån på kommentarer hela natten!Oj!Folk kanske sover!My bad!
Saknas
för
Inga inlägg
Hänvisat till administratörer och moderatorer: Varför syns ens gamla MZ namn på forumet efter man bytt till ett nytt? Vad är då meningen med att byta namn om det inte bringar någonting bortsett från frustration? Tack på förhand.
3462 inlägg
Du kan inte byta till ett nytt själv. Det måste jag göra. Det är inte meningen att man ska byta namn i tid och otid, utan bara när det finns skäl att göra det. Blir bara förvirrande för andra användare när användare byter namn.
Saknas
för
Inga inlägg
Så det finns ett alternativ att ändra ens användarnamn som inte funkar? Kan du då, Mats, ändra mitt användarnamn från Ture the Skabouri till Vinylspelaren? Det är liksom mer catchy.
3462 inlägg
Nä, alltså jag har tänkt såhär förut att sökfunktionen den får duga för jag gillar sidan, men nu får det fan vara nog. Sökfunktionen är totalt värdelös på denna sida. Jag stannar gärna kvar, men tycker det ska vara något som prioriteras högre. Jag har haft kompisar som hängt här innan men inte stannat kvar pga just den anledningen jag nu säger. Skärpning.
Jag brukar använda Google. Fungerar rätt bra faktiskt om jag vet vad jag letar efter.
Skulle va fint med en "Filmer att se" lista!
3462 inlägg
Vad är det för fel på sökfunktionen? Jag är nog den som använder mest och den funkar klockrent.
Roda: Vad menar du med filmer att se-lista? Såna artiklar brukar vi främst köra upp i början av januari över årets kommande filmer och alldeles nyligen publicerade vi en lista över de coolaste filmerna du inte får missa. Men menar du något personligt, dvs anpassat efter just din smak?
Roda: Vad menar du med filmer att se-lista? Såna artiklar brukar vi främst köra upp i början av januari över årets kommande filmer och alldeles nyligen publicerade vi en lista över de coolaste filmerna du inte får missa. Men menar du något personligt, dvs anpassat efter just din smak?
Exempelvis så hittar den inte alltid så bra. Sök på Prometheus och tryck retur så kommer inte ens filmsidan upp utan bara massa artiklar (den asynkrona söken hittar den dock). Sen är det ofta problem med å, ä, ö i sökresultaten.
Jag tycker även att sorteringen på sökresultaten är lite dålig. Givetvis ska filmer och personer dyka upp överst i sökresultatet obereoende av datum. Sen artiklar och forum m.m. listade efter datum.
Man hade gärna fått visa fler sökresultat också och ett utsnitt av där det valda sökordet finns i texten och med sökordet fetmarkerat.
Jag tycker även att sorteringen på sökresultaten är lite dålig. Givetvis ska filmer och personer dyka upp överst i sökresultatet obereoende av datum. Sen artiklar och forum m.m. listade efter datum.
Man hade gärna fått visa fler sökresultat också och ett utsnitt av där det valda sökordet finns i texten och med sökordet fetmarkerat.
Roda: Pepp fungerar ju lite som en personlig "att se"-lista. När du betygsatt dem försvinner peppmarkeringen.
Håller med Magiul om att sökmotorn är extremt frustrerande. Söker man på till exempel "Dexter" så kommer det bara fram en massa artiklar och skådespelare, till och med helt orelevanta filmer som t.ex "Quarantine" och "Gamer" kommer fram som sökresultat. Och om man skrollar ner ännu en bit så är det bara en oändlig massa forum inlägg och kommentarer, tycker att filmen(I detta fallet Tv-serien) alltid borde komma som det första resultatet, och relaterade skådespelare, artiklar, och kommentarer därefter en bit ner.
Annars kan man låta bli att trycka enter/retur när man skrivit in det man söker så får du upp några sökresultat direkt under sökrutan.
Dock visas ganska få resultat där och ibland kommer just den filmen man är ute efter inte upp om det finns flera med liknande titlar. Ett exempel är när jag ska till en rysk film som heter Återkomsten. Den kommer inte upp utan det blir fyra andra alternativ med återkomsten i titeln som kommer upp, det kan vara lite frustrerande.
Dock visas ganska få resultat där och ibland kommer just den filmen man är ute efter inte upp om det finns flera med liknande titlar. Ett exempel är när jag ska till en rysk film som heter Återkomsten. Den kommer inte upp utan det blir fyra andra alternativ med återkomsten i titeln som kommer upp, det kan vara lite frustrerande.
3462 inlägg
Jag är väldigt förvånad att så få använder den bästa sökmotorn, nämligen livesöken. Dvs, strunta i att trycka på enter och invänta att sökresultaten dyker upp under sökrutan och då kommer allt i den ordning ni eftersträvar. Jag använder alltid livesöken och den funkar perfekt.