Jag har också funderat på det!
Bara synd att det typ inte finns några andra film communitys
Bara synd att det typ inte finns några andra film communitys
Synd att det typ inte finns några andra film communitys!
En elefantkyrkogård är alls ingen plats för en blaster.
Forumet var riktigt hett runt 2009, men dog sakta men säkert ut när de lanserade kommentatorfältet för varje artikel/recension. (Vilket jag har tagit upp flertalet gånger.) En extra krydda på det är oorganiserat Forum med en massa flumämnen och konstiga trådnamn. Flashback är avsevärt det bästa svenska forumet för filmkommunikation.
För övrigt är MZ bäst gällande filmnyheter och har en ganska bra standard på recensioner.
För övrigt är MZ bäst gällande filmnyheter och har en ganska bra standard på recensioner.
Filmtipset är överlägset mycket bättre och större än MZ, på alla punkter, förutom avdelningen: bullshit-nyheter om blockbusterfilmer..
Men även filmtipset lider av en kraftigt minskad aktivitet i forumdelen jämfört med 2009.
Men även filmtipset lider av en kraftigt minskad aktivitet i forumdelen jämfört med 2009.
Då kanske man ska starta ett konto på filmtipsen.se. Forumet blir ju vad man gör det till :)
Änvänder du filmtipset?
Hur är det med nyheter på sidan?
Änvänder du filmtipset?
Hur är det med nyheter på sidan?
Tycker jag Du ska göra!
Ja dagligen,men inte som Luca Canali ;)
Det finns nyheter men sajtens fokus ligger mycket mera på en vass filmdatabas, betygsättning,
hitta andra filmtipsare med likartad smak och den är ett fantastiskt instrument för att hitta alla
bra filmer som man inte hade koll på!
Dessutom den filmsajt med bäst personlig statistikdel som jag träffat på.
Ja dagligen,men inte som Luca Canali ;)
Det finns nyheter men sajtens fokus ligger mycket mera på en vass filmdatabas, betygsättning,
hitta andra filmtipsare med likartad smak och den är ett fantastiskt instrument för att hitta alla
bra filmer som man inte hade koll på!
Dessutom den filmsajt med bäst personlig statistikdel som jag träffat på.
Du kan ju alltid söka fram mig via min topp 10-lista ;)
Lite ytterligare jämförelse mellan Filmtipset och Moviezine (för att köra in kniven ännu lite djupare)
Ta t.ex. min favoritfilm Mulholland Drive (Moviezine inom parentes)
Antal satta betyg på FT 17979 (MZ: 603)
Filmkommentarer på FT c:a 1250 (MZ 44)
Medlemsrecensioner på FT 6 (MZ 1)
Lite ytterligare jämförelse mellan Filmtipset och Moviezine (för att köra in kniven ännu lite djupare)
Ta t.ex. min favoritfilm Mulholland Drive (Moviezine inom parentes)
Antal satta betyg på FT 17979 (MZ: 603)
Filmkommentarer på FT c:a 1250 (MZ 44)
Medlemsrecensioner på FT 6 (MZ 1)
Jag kan hålla med om att forumet är lite dött och att många medlemmar försvann när sidan gjordes om. Det är också tråkigt att skribenter inte bidrar något gällande forumet.
MEN det är ju inte så att ni som skriver i den här tråden hjälper till att göra forumet mer aktivt då ni själva skriver ett inlägg var femte månad.
Och?
MEN det är ju inte så att ni som skriver i den här tråden hjälper till att göra forumet mer aktivt då ni själva skriver ett inlägg var femte månad.
Och?
Det är delar av mitt svar till Nils90 på frågan:
Hur är filmtipset om man jämför med MZ?
Om Du vill att jag ytterligare förklarar innebörden av siffrorna
så blir det som följer, MZ är jäkligt litet och jäkligt kasst jämfört med filmtipset,
åtminstone om man ser till medlemsaktivitet.
Hur är filmtipset om man jämför med MZ?
Om Du vill att jag ytterligare förklarar innebörden av siffrorna
så blir det som följer, MZ är jäkligt litet och jäkligt kasst jämfört med filmtipset,
åtminstone om man ser till medlemsaktivitet.
Okej, jag tycker bara att det är konstigt att man bara kommer och klagar på att forumet är inaktivt utan att skriva något själv.
Jag startade det här kontot för några timmar sen så det är svårt för mig att ha haft någon större aktivitet ;)
och det enda jag skrivit om olika filmforum är att även FT´s filmforum tappat mycket aktivitet sen 2009.
Jag misstänker att mycket av detta beror på framväxandet av andra sociala medier, facebook, twitter, etc.
en tråkig utveckling för alla filmsajter.
och det enda jag skrivit om olika filmforum är att även FT´s filmforum tappat mycket aktivitet sen 2009.
Jag misstänker att mycket av detta beror på framväxandet av andra sociala medier, facebook, twitter, etc.
en tråkig utveckling för alla filmsajter.
ett problem med mz är ju att det är hackat av star wars fanboys.
tror inte nån från den ursprungliga redaktionen är kvar längre utan hela siten är i händerna på ett gäng fjortisar som när dom inte skriver om star wars slåss med sina ljussablar.
tror inte nån från den ursprungliga redaktionen är kvar längre utan hela siten är i händerna på ett gäng fjortisar som när dom inte skriver om star wars slåss med sina ljussablar.
Jag hade gärna återvänt och varit aktiv i forumdelen om det hade lagts lite resurser på den biten.
Exempel på trådstarten "Taxi Driver Slutet. (Läs ej om du ej sett filmen). Ytterst irriterande. Vet dock inte hur det ser ut med moderaterna här nu.
Layouten på forumet är fruktansvärt jobbigt med en widescreenskärm. Komprimera gärna.
Och just nu kan man kommentera på artikel, facebook och forumdelen. Länka iaf kommentator och facebookdelen.
Jag kanske låter extremt negativ, men jag är fortfarande en frekvent besökare hos MZ och i stort sett där jag snappar upp mestadels filmnyheter.
Exempel på trådstarten "Taxi Driver Slutet. (Läs ej om du ej sett filmen). Ytterst irriterande. Vet dock inte hur det ser ut med moderaterna här nu.
Layouten på forumet är fruktansvärt jobbigt med en widescreenskärm. Komprimera gärna.
Och just nu kan man kommentera på artikel, facebook och forumdelen. Länka iaf kommentator och facebookdelen.
Jag kanske låter extremt negativ, men jag är fortfarande en frekvent besökare hos MZ och i stort sett där jag snappar upp mestadels filmnyheter.
klickar man på "om moviezine" så nämns inte forumet ens så det är nog bara en tidsfråga innan det tas bort helt och hållet. i övrigt har siten flera hundra ambassadörer, vetefan vad dom gör och ett 10-tal moderatorer? vad man ska med alla dom till är en gåta.
Som ambassadör kommer du att hjälpa oss att sprida ordet om MovieZine. Till exempel genom att tipsa vänner och bekanta - sajten blir roligare ju fler av dina vänner som är med! Du kommer också att ingå i vår läsarpanel där vi testar nya idéer och ge oss feedback och kommentarer.
Moderatorerna godkänner de material som laddas upp vilket ibland kan vara ganska mycket därför är moderatorerna så pass många
Moderatorerna godkänner de material som laddas upp vilket ibland kan vara ganska mycket därför är moderatorerna så pass många
Förstår att det är ett brett nätverk gällande filmdatabasen, nu är det väl just forumdelen vi eftersöker.
För att varje Sveriges största filmsajt (?) borde man värna om ett bra och brett community för forumdelen då det absolut finns bas för att diskutera denna bransch.
Till en början brukade jag läsa kommentarerna men efter att scrolla oändligt med musen och inte kunde direkt följa det utan att ha sidan uppe konstant tröttnade man.
Är det fortfarande Herr Dunerfors som styr skeppet förresten?
För att varje Sveriges största filmsajt (?) borde man värna om ett bra och brett community för forumdelen då det absolut finns bas för att diskutera denna bransch.
Till en början brukade jag läsa kommentarerna men efter att scrolla oändligt med musen och inte kunde direkt följa det utan att ha sidan uppe konstant tröttnade man.
Är det fortfarande Herr Dunerfors som styr skeppet förresten?
Forumet blir ju lite vad man gör det till, det är ju framförallt vi medlemmar som ska använda den.
Ja, det är Alexander Dunerforst som är Chefredaktör.
Ja, det är Alexander Dunerforst som är Chefredaktör.