Ja, den gamla kängan har man hört och jag håller med dig absolut.
Men jag hoppas man iaf har en dialog inom styrelse/redaktion hur man kan göra hemsida och forumdel bättre, eventuellt för att locka till sig ett brett nätverk.
Någonstans behövs det ju även kraftag för att lyfta och eventuellt framställa dessa frågor.
Med ett starkt forum skapar man trafik som genererar pengar.
Men jag hoppas man iaf har en dialog inom styrelse/redaktion hur man kan göra hemsida och forumdel bättre, eventuellt för att locka till sig ett brett nätverk.
Någonstans behövs det ju även kraftag för att lyfta och eventuellt framställa dessa frågor.
Med ett starkt forum skapar man trafik som genererar pengar.
jag har mer poäng (baserat på aktivitet, inlägg, betygsatta filmer osv) än 15 (!) personer ur redaktionen tillsammans. att jag tillför mer till mz än vad dom flesta gör visste jag redan men jag trodde inte jag motsvarade 15 personer, hade trott på 10 - max!
Det är ju kvaliteten på den du skriver inte kvantitet.
Det hade varit uppskattat om man hade fått någon form av respons av styrelse/redaktion så man hade vetat hur läget hade varit.
Finns det inte tid, pengar eller någon hög prio. Fine. Men ett svar hade varit trevligt. I värsta/bästa fall får man väl knacka på dörren till kontoret.
Finns det inte tid, pengar eller någon hög prio. Fine. Men ett svar hade varit trevligt. I värsta/bästa fall får man väl knacka på dörren till kontoret.
Jag vet inte exakt vilka förslag eller synpunkter du vill framföra.
Har du konkreta idéer eller frågor som du vill kommunicera så kan du alltid mejla Alexander.
alexander@moviezine.se
Har du konkreta idéer eller frågor som du vill kommunicera så kan du alltid mejla Alexander.
alexander@moviezine.se
Ser att Moviezine nämner spel ibland på nyheter. Spel har blivit enormt stort. Även andra film sidor recensera spel skulle vara coolt om även ni gjorde det.
Tack för tipset!
Jag skriver ner det och skickar det till ansvariga i slutet av månaden :)
Jag skriver ner det och skickar det till ansvariga i slutet av månaden :)
svårt att se hur mz skulle kunna tillföra något ang spelrecensioner som inte dom redan etablerade spelsiterna gör. kanske ett genus eller hbtq-perspektiv men tror till och med den vinkeln är täckt av t ex aftonbladet spel.
Tack Kalis!
Aftonbladet har tyvärr blivit usla på spel recensioner dom var bra en gång i tiden men inte nu. Tror inte Moviezine skulle ha svårt att hitta någon som kunde skriva spel recensioner.
Aftonbladet har tyvärr blivit usla på spel recensioner dom var bra en gång i tiden men inte nu. Tror inte Moviezine skulle ha svårt att hitta någon som kunde skriva spel recensioner.
vi har ju redan putte som skriver om spel på forumet. jag lärde mig t ex att i spelet fallout 4 kan man bygga hus och sätta upp stängsel.
Det blir visserligen jävligt segt i längden att bygga hus och trädgård. Det är betydligt roligare att förelämpa folk och sen slå in skallen på dom och tömma deras fickor på värdesaker. Det finns lite svart humor i Fallout 4 vilket jag gillar. Sen gillar Putte mest att spela rollspel lite scräck verkar han även klämma in.
Jag är inte helt säker men jag tror att spelfrågan har varit uppe på tapeten hos MZ. Alltså om man ska börja täcka spel i nyheter, recensioner o.s.v. Beslutet blev, åtminstone tills vidare, att inte göra det som jag uppfattat det.
1593 inlägg
Anledningen till varför ja inte hänger på forumet längre är att det helt enkelt är tråkigt! Ibland skriver man utan att få svar, ens önskemål känns superdissade (har tjatat sedan det stod BETA på MZ om att få tillbaka de betygsatta filmerna i bokstavsordning, men inget gehör har getts och man orkar inte tjata när man inser att man är överkörd och dissad kring ens önskemål). Även artiklarna har kommit att bli alldeles för mkt Youtube klipp och fjortissyndrom! Nä jag saknar Mats och den gamla galaxen! Då fick man åtminstone respons och svar från högste chefen och han kunde synas på forumet! Nä MZ har tappat mig på forumet men ännu inte som användare (betygsätter ännu och läser artiklar). Men ska ni vinna mig tillbaka med flera så får man nog börja ta till sig kritiken och utveckla sajten!
Ge oss en julklapp för fan! God Jul! :)
Ge oss en julklapp för fan! God Jul! :)
Mejla dina förslag till Alexander. Adress ovan.
mz redaktionens datorer - klarar mail. klarar inte så mycket annat.
Håller verkligen med dig om att responsen är dålig här och att en sådan enkel sak som efterfrågats länge (filtrera filmer efter betyg) inte fixas, eller ens rapporteras om ifall det är något på gång. Som tidigare nämnts är det jätte märkligt att inte mz-eliten är aktiva i kommunikation och engagemang på sin egen sida, kanske är någon aristokratisk mentalitet. Ironiskt nog är man väl tvungen att maila ett sådant klagomål. ;P När vi ändå är igång tycker jag artiklarna har blivit så mainstream att jag inte ens orkar bryr mig om nyheter längre - allt skriveri om "star wars" har ärligt talat varit horribelt.
Det går utmärkt att filtrera dina eller någon annans betygsatta filmer efter betyg. Det funktionen har varit på plats länge. Alltså du kan klicka på visa endast treor eller endast femmor exempelvis. Jag antar att det är det du efterfrågar?
Nä, jag skrev fel, menade "filtrera filmer efter betyg i bokstavsordning".
Anledningen till att jag ber er mejla när ni har specifika, konkreta och rimliga idéer är att de ska gå fram direkt till ledningen så att de får dem framför sig. Då får ni också direkt kontakt. Då är det som sagt viktigt att det är seriösa förslag. Mindre frågor och synpunkter försöker vi moderatorer svara på och sedan vidarebefordra om det är något som är oklart eller som vi tycker att ledningen behöver veta. Det är en av anledningarna att vi finns här, att kunna snappa upp saker som exempelvis Alexander missar. Han har så mycket annat att göra så han hinner inte beta av forumet kontinuerligt.
Alright! Jag ska säga till om det igen/kolla hur det ligger till så återkommer jag när jag har fått svar.