Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
3462 inlägg
Nu ska även uppladdningen av posters och toppbild fungera som det ska för film, serie och skådis/regissör. Hojta till om det strular för någon.
Grymt jobbat! Men nu har jag stött på ett nytt problem: laddade upp en recension till Gotham och sedan dess kommer jag varken in på min profilsida eller Gothams filmsida. Fungerar utan problem på alla andra filmsidor och profilsidor jag testat att gå in på, det är bara de två jag nämnt som strular.
Är det bara jag som inte kommer in på flödet, när jag trycker på den står det att något gick fel?
1753 inlägg
Eldunari: något gick galet när du laddade upp din recension. Vi ber vår tekniker kolla på det first thing imorgon! Bör vara fixat innan lunch.
3462 inlägg
Eldunari: Nu är det fixat. Kolla så det funkar för dig också.
215 inlägg
Med risk för att det nämnts förut: När man lägger upp helt nya (i meningen att de inte redan legat i er bas, oifyllda) filmer/tv-serier så sorteras de inte kronologiskt på varje skådis/regissörs profilsida, utan hamnar automatiskt längst upp i "senaste"-filmografin. Går detta att ordna?
Sen så undrar jag om er automatiska länkning till Wikipedia på varje skådis/stjärnas profil är så bra alla gånger - det blir väldigt ofta helgalet med personuppgifterna så fort dessa inte finns på Wikipedia, då länkningen hakar tag i första näst-bästa-matchning. Men det kanske är det bästa som går att göra i nuläget ...?
Sen så undrar jag om er automatiska länkning till Wikipedia på varje skådis/stjärnas profil är så bra alla gånger - det blir väldigt ofta helgalet med personuppgifterna så fort dessa inte finns på Wikipedia, då länkningen hakar tag i första näst-bästa-matchning. Men det kanske är det bästa som går att göra i nuläget ...?
Jag antar att den här är tänkt att ge personliga "rekommendationer", när planeras denna funktion i så fall börja fungera?
På tidigare sida kunde man på en skala (1-10?) se hur mycket en film kunde passa ens smak baserat på de betyg man gett på tidigare sedda filmer.
Är denna oerhört trevliga funktion borttagen? Hittar den inte nu och saknar den enormt mycket!
Är denna oerhört trevliga funktion borttagen? Hittar den inte nu och saknar den enormt mycket!
Numera finns en hel flik (Upptäck) där du kan använda rullistorna för att sortera på en lång rad olika kategorier för att få rekommendationer och tips :)
Ah.. tack. Bra funktioner, men saknar den tidigare ändå. Mer träffsäker då det var mer personligt baserad och oftast träffsäker i sin rekommendation. :)
Går det verkligen inte få tillbaka den funktionen?
Går det verkligen inte få tillbaka den funktionen?
Funkar det röda trollspöet på filmsidan under snittbetyget för dig carbon? Ger den dig något betyg?
1197 inlägg
Tror aldrig det där trollspöet funkat för mig..kan vara att man betygsatt för många..
Tanken är att trollspöet ska motsvara den förra 1-10 skalan, alltså gissa hur väl filmen kommer passa dig. Dock finns det vissa problem med funktionen just nu, den fungerar inte som det ska för alla, inklusive mig själv. Men nu vet du åtminstone hur den ska fungera när allt stämmer :)
1125 inlägg
Jag gillar verkligen nya notifikationsystemet :)
1197 inlägg
Precis som katten x påpekar så är det nya systemet så mycket bättre och man slipper bli irriterad som man blev av den gamla.
Håller med om notifikationssystemet, dock tycker jag att det blev för "tjock" i vänsterspalten. Ser gärna att "flöde" är kvar uppe vid ikonen för notifikation.
Angående kommentarer (mycket möjligt att detta varit uppe innan) har jag två önskemål:
- Hade gärna sett två knappar, en "visa fler" och en "visa alla".
- Om ni ska ha upp- och nerröst på kommentarerna, ha då gärna så så att man kan välja att sortera kommentarerna även på "toppkommentarer" (kanske som default?), såväl som "senaste".
Det här egentligen inte mot hemsidan utan mot er instagram som jag iof inte följer men tittade in på den idag.
Tycker att ni kanske skulle kunna uppdatera med lite mer "kontorsbilder/vardagsbilder" så att man ser lite mer vad ni gör/inte gör bakom kulisserna if you catch my drift.
Känns ju väldigt business as usual nu...typ
Tycker att ni kanske skulle kunna uppdatera med lite mer "kontorsbilder/vardagsbilder" så att man ser lite mer vad ni gör/inte gör bakom kulisserna if you catch my drift.
Känns ju väldigt business as usual nu...typ