Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
Exakt! Mina avföljningar har ändrats nu, men det dröjer som sagt innan det händer.
1197 inlägg
Ja då kommer mina också inom snar tid, man får räkna med såna saker efter en så stor uppdatering som MZ har gjort.
Ett litet spörsmål: När man är inne på person X sida så kunde man innan t.ex se FB,twitter or whatevvah men är det borttaget nu? Kan ha missat men ser det inte längre
Går det att få RSS-flöde med nya designen? Jag missar massor med nyheter nu! Jag orkar aldrig bläddra igenom nyheterna på sajten. :(
3462 inlägg
Nej, tyvärr så går det inte att få RSS. Vi la det åt sidan när största RSS-läsaren Google Reader la ner. Men det jag kan rekommendera är Twitter, där alla våra nyheter twittras ut:
https://twitter.com/moviezine
https://twitter.com/moviezine
Synd att ni valde bort RSS men det var ju trevligt så länge det varade.... man får väl gå tillbaka till dom Amerikanska sajterna då tex Joblo och AintItCool som har RSS stöd :(
3462 inlägg
Ja det förstår jag, AICN kör ju fortfarande med Internet 1.0 :)
Tycker också det är fruktansvärt tråkigt att ni inte har kvar RSS!
Kan inte vara så svårt att få ut en XML-fil på som senaste inläggen ni gör?
Kan inte vara så svårt att få ut en XML-fil på som senaste inläggen ni gör?
3462 inlägg
Hade det varit enkelt hade vi fixat det. Men dessvärre skulle det ta för lång tid att fixa. Nu ligger vårt största fokus att fixa de buggar som har upptäckts med nylanseringen.
Om man går in på subforum, går det inte att klicka sig vidare från förstasidan.
Söken verkar inte fungera riktigt bra om man inte söker på den svenska titeln, eller titeln som getts i det fältet. När jag exempelvis söker på "skuggor i natten" kommer den jag söker efter upp perfekt, men om jag söker på engelska titeln "dead of night", kommer filmen inte med alls. Det känns som det borde fixas.
Vet inte om detta har tagits upp i forumet innan, eller om jag har missat funktionen i den nya versionen, men här kommer i alla fall frågan. I den tidigare versionen av sidan kunde man se alla sina betygsatta filmer och serier på ett väldigt smidigt sätt. Man kunde dessutom sortera sina betygsatta filmer efter vilket betyg man givit filmen. Jag kunde väldigt enkelt få upp en lista över alla filmer som jag hade gett betyg 5. Nu hittar jag bara mina senaste fyra betygsatta "verk" och kan bläddra bakåt i tiden, vilket känns väldigt oanvändbart. Är den tidigare funktionen helt borttagen eller har jag bara inte hittat den? Om den är borttagen, är den på väg tillbaks? För mig var det en av de bästa funktionerna med sidan, möjligheten att enkelt ha koll på alla filmer man hade sett och vilka betyg man hade gett filmerna.
Jag vet att den där frågan har tagits upp tidigare och jag vill minnas att dom håller på att arbeta med och få tillbaka den funktionen :)
1593 inlägg
Det är den funktionen jag saknar mest av allt och anledningen till varför jag inte betygsatt lr hängt på MZ ett tag nu! Den skulle förhoppningsvis ha kommit denna veckan så om vi har tur så kommer den tillbaka innan sommaren är över! :)
Har ni några planer på göra ert API tillgängligt igen?
1593 inlägg
3462 inlägg
Läs mitt inlägg i MovieZine-tråden, det förklarar varför det kommer att dröja.
Först av allt - japp, the bitch is back.
För det andra - skönt att forumet funkar mobilt då min dator har pajat.
Fast mobilversionen känns fortfarande iklämd. Jag hoppas att det löser sej.
För det andra - skönt att forumet funkar mobilt då min dator har pajat.
Fast mobilversionen känns fortfarande iklämd. Jag hoppas att det löser sej.