Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
Nåväl, jag ska försöka lära mig gilla den men har inga stora förhoppningar om att lyckas... ;)
Jag precis som många andra tycker att själva utseendet på webbplatsen är lite jobbigt. Kanske inte själva utseendet, allt ser väldigt bra och snyggt ut, men när jag kollar på sajten så har jag ingen aning var jag skall fokusera min blick. På något sätt är det för mycket och för stort alltihop. Det kan säkert ha att göra med upplösningen på skärmen, sajten är säkert jättebra anpassad för större skärmar med större upplösning, men för mig blir det alldeles för stort och jag har ingenstans att fästa blicken. För att åtgärda det blir jag alltid tvungen att förminska fönstret på min webbläsare.
1. En sak jag saknar är att via Trailers-delen kunna komma till filmen för en specifik trailer när jag tittat på den. Vad jag kan se så finns det inte någon länk eller någonting till själva filmen, så jag måste kopiera film-titeln och söka efter den (blir irriterande i längden för mig som hänger en hel del i Trailers-delen).
2. Tycker också att jag är irriterande att jag måste logga in varje gång jag besöker webbplatsen (använder Facebook login). Vore trevligt med en liten cookie.
3. På startsidan när man surfar i mobil (touch) och klickar på en film-poster i scroll-listorna så är det mäkta irriterande att om jag klickar på ytan där någon av knapparna är om man skulle surfa med mus så blir det som att jag faktiskt klickade på knappen (även om den på mobilen inte syns). Så helt plötsligt kan det vara så att jag hamnar på SF.se istället och det tar någon sekund innan jag fattar vad som hänt.
4. Jag har ingen aning vad de olik-färgade cirklarna betyder (visst, jag börjar greppa det nu), men det vore AWESOME om man kunde få någon typ av indikation vad den betyder, kanske bara med ett title-attribut som visas när jag för musen över cirkeln.
5. Ibland buggar trailer-sektionen ur när man tittar på en trailer. Jag har tyvärr inte riktigt greppat hur man återskapar felet, men det resulterar i alla fall i att titeln på trailern blir "nullnull", slumpmässig (?) trailer spelas upp och listorna "Senast" och "Veckans mest" buggar ur och visar 2 lika trailers * 2 (oftast senaste Dum dummare & Frost-trailern), men klickar man på dem så visas någon helt annan trailer.
1. En sak jag saknar är att via Trailers-delen kunna komma till filmen för en specifik trailer när jag tittat på den. Vad jag kan se så finns det inte någon länk eller någonting till själva filmen, så jag måste kopiera film-titeln och söka efter den (blir irriterande i längden för mig som hänger en hel del i Trailers-delen).
2. Tycker också att jag är irriterande att jag måste logga in varje gång jag besöker webbplatsen (använder Facebook login). Vore trevligt med en liten cookie.
3. På startsidan när man surfar i mobil (touch) och klickar på en film-poster i scroll-listorna så är det mäkta irriterande att om jag klickar på ytan där någon av knapparna är om man skulle surfa med mus så blir det som att jag faktiskt klickade på knappen (även om den på mobilen inte syns). Så helt plötsligt kan det vara så att jag hamnar på SF.se istället och det tar någon sekund innan jag fattar vad som hänt.
4. Jag har ingen aning vad de olik-färgade cirklarna betyder (visst, jag börjar greppa det nu), men det vore AWESOME om man kunde få någon typ av indikation vad den betyder, kanske bara med ett title-attribut som visas när jag för musen över cirkeln.
5. Ibland buggar trailer-sektionen ur när man tittar på en trailer. Jag har tyvärr inte riktigt greppat hur man återskapar felet, men det resulterar i alla fall i att titeln på trailern blir "nullnull", slumpmässig (?) trailer spelas upp och listorna "Senast" och "Veckans mest" buggar ur och visar 2 lika trailers * 2 (oftast senaste Dum dummare & Frost-trailern), men klickar man på dem så visas någon helt annan trailer.
3462 inlägg
Har nu försökt att komma överens med den nya sidan.
Som cynisk, bitter och en person som fortfarande anser att Nokia 3310 är bästa mobilen så kan jag summera upplevelsen/den gångna månaden på följande sätt.
1. Moviezine var tidigare min startsida, nu är det Imgur
2. Försökte vara positiv först då man inte ska kalla det kasst utan att ge det en chans. Gav sidan flera chanser men känns fortfarande som ett kluster av olika saker, sidan känns så sjukt ostrukturerad/rörig. Om jag hade en skärm som var 60 tum så hade den antagligen varit överskådlig
3. Det är för mycket bilder
4. Fortfarande buggar som hoppar upp som en gubbe i låda titt som tätt
5. Antar att sidan är gjord för att vara anpassad till Mobil/surfplatta. Tycker sidan fungerar kasst på dessa moderna tekniska instrument, skulle föredra om den blev anpassad till 3310
6. Stör mig på att forumet topp 5 inte är med på startsidan längre, känns som att det bjöd in mer till diskussion. Jag är oftast för lat för att trycka på "forum".... I-landsproblem deluxe men levande sida är en intressant sida
7. Antar att ni tänkt att lansera mintpastiller med tanke på er nya design av logga... Blir intressant att testa. smaskigt!
Som cynisk, bitter och en person som fortfarande anser att Nokia 3310 är bästa mobilen så kan jag summera upplevelsen/den gångna månaden på följande sätt.
1. Moviezine var tidigare min startsida, nu är det Imgur
2. Försökte vara positiv först då man inte ska kalla det kasst utan att ge det en chans. Gav sidan flera chanser men känns fortfarande som ett kluster av olika saker, sidan känns så sjukt ostrukturerad/rörig. Om jag hade en skärm som var 60 tum så hade den antagligen varit överskådlig
3. Det är för mycket bilder
4. Fortfarande buggar som hoppar upp som en gubbe i låda titt som tätt
5. Antar att sidan är gjord för att vara anpassad till Mobil/surfplatta. Tycker sidan fungerar kasst på dessa moderna tekniska instrument, skulle föredra om den blev anpassad till 3310
6. Stör mig på att forumet topp 5 inte är med på startsidan längre, känns som att det bjöd in mer till diskussion. Jag är oftast för lat för att trycka på "forum".... I-landsproblem deluxe men levande sida är en intressant sida
7. Antar att ni tänkt att lansera mintpastiller med tanke på er nya design av logga... Blir intressant att testa. smaskigt!
3462 inlägg
Nej nej, Nokia 3210 är fortfarande den bästa. Men vad hade 3310 som 3210 inte hade?
PS, det är ännu mer bilder på Imgur ;)
PS, det är ännu mer bilder på Imgur ;)
1125 inlägg
Hur kan man vara för lat för att trycka på "Forum"? Hahahaha, du klickar väl i vanliga fall också, hur kan det vara jobbigt att trycka på ett ord. Ne, känns som om du bara klagar för att klaga när du säger sådär.
katten x: Vad hade du tyckt om en nyhetssajt om du hade mötts av en sida med länkar till varje kategori innan du såg de senaste nyheterna?
@Mats: 3310 hade Snake 2 samt något fräckt "skjuta saker i rymden" spel. 3210 var ju iof den första som hade utbytbara skal på både fram och baksida så den var snäppet mer innovativ kan tyckas... Var dock bättre på Snake 2 så 3310 In my heart!!!
@katten x: Ja, lat kanske var fel ord men jag upplever sidan som mindre "levande" när det inte är på startsidan.
Så saknar jag Blaster också :(:(:(
Go with Christ!
EDIT: Varför måste jag trycka på ändra inlägg för att få med styckesisindelningen? Är det bara för mig det buggar ur?
Go with Christ.... Take acid!
@katten x: Ja, lat kanske var fel ord men jag upplever sidan som mindre "levande" när det inte är på startsidan.
Så saknar jag Blaster också :(:(:(
Go with Christ!
EDIT: Varför måste jag trycka på ändra inlägg för att få med styckesisindelningen? Är det bara för mig det buggar ur?
Go with Christ.... Take acid!
Men snälla hjälp, jag har loggat in och hittat en film jag vill se men hur spelar jag upp den? play knapp typ? har jag musen över omslaget så säger den bara "se trailer". Snälla hjälp. tack.
3462 inlägg
Klicka på "Kolla nu" som står i den röda rektangeln till höger på varje filmsida. Förutsatt att just den du vill kolla på finns tillgänglig på nätet förstås.
Jo men allt kostar pengar. Ok det är väl som allt annat,,inte gratis som det står om man söker på google. Troligvis bara stumfilmer som är gratis :( "
Ny laglig gratistjänst för film på nätet | Nyhet | MovieZine
https://www.moviezine.se/nyheter/ny-laglig-gratistjanst-for-film-pa-natet
9 jul 2010 - Nu tar Film2home upp kampen med Voddler om gratisfilmer och lanserar den nya tjänsten Film2home Free i de fyra nordiska länderna." Vadå vilseledande reklam? fy f... så trött man blir att jag va så dum att gå med.
Ny laglig gratistjänst för film på nätet | Nyhet | MovieZine
https://www.moviezine.se/nyheter/ny-laglig-gratistjanst-for-film-pa-natet
9 jul 2010 - Nu tar Film2home upp kampen med Voddler om gratisfilmer och lanserar den nya tjänsten Film2home Free i de fyra nordiska länderna." Vadå vilseledande reklam? fy f... så trött man blir att jag va så dum att gå med.
3462 inlägg
Den var gratis så länge Film2home Free var uppe, men artikeln skrevs för fyra år sedan och nu är den nedlagd..
1125 inlägg
Det har ingenting med saken att göra, tyckte bara att man inte kan vara för lat för att trycka på en knapp.
1125 inlägg
Ja men då förstår jag ^_^
Jag saknar faktiskt också den funktionen där man såg top 5 senaste inläggen!
Då såg man också om någon hade svarat i den tråd man skrivit i.
Jag saknar faktiskt också den funktionen där man såg top 5 senaste inläggen!
Då såg man också om någon hade svarat i den tråd man skrivit i.
1593 inlägg
När kommer man att kunna se sina betyg igen ordnade efter alfabetet och efter de olika betygen man satt (1,2,3,4,5)??
Följdfråga: När kommer man att kunna se samma sak på sina vänners betyg?
Följdfråga: När kommer man att kunna se samma sak på sina vänners betyg?
3462 inlägg
Törs inte lova när det är fixat.
Uppdatering: Preliminärt i slutet av nästa vecka kan det nog vara klart!
Uppdatering: Preliminärt i slutet av nästa vecka kan det nog vara klart!
1593 inlägg
3462 inlägg
Den frågan besvarades inläggen innan ditt eget, så kolla på föregående sida.
Visst kan du det, klicka på den röda rektangeln på respektive filmsida som säger Följer. När du håller musen på den står det Sluta följ, klicka så avföljer du.
Visst kan du det, klicka på den röda rektangeln på respektive filmsida som säger Följer. När du håller musen på den står det Sluta följ, klicka så avföljer du.
Jag undrar hur, t.ex. om man går in på Sydney Pollack så ser jag alla hans filmer, de han själv har regisserat och de han skådespelat. Men alla är listade tillsammans så man vet inte vilken han regisserat av alla. Hur får jag fram bara de han har regisserat?
Tycker det är lurigt när jag ska betygsätta. Får klicka på stjärnorna flera gånger och det har hänt att jag skitit i det till slut. Antingen är jag slut i kolan eller så får ni fixa det. Sen vill jag ha tillbaka ogillar funktionen. Jag gillar verkligen inte Vince Vaughn eller Noomi Rapace och vill att det ska synas