Visa första inlägg
1197 inlägg
för i svar på stjärnskotts inlägg
1197 inlägg
Ok det var ju enkelt, varför tänkte man inte på det själv, tack för hjälpen
3462 inlägg
för i svar på stjärnskotts inlägg
3462 inlägg
Precis, man får gå in på sin profil och ändra användarnamnet. Numera skrivs användarnamnet i foruminlägg och kommentarer.
501 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
501 inlägg
No problemo :)
1289 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1289 inlägg
Edit: Hade fel, ni har visst ändrat det nu :$ Glöm det jag skrev.

Nej, det är inte användarnamnet som skrivs i forum och kommentarer. Just nu används inte användarnamnet någonstans förutom i profilen. Överallt annars används "För och efternamn". Det är något som har tagits upp innan och som jag gärna hade sett ändras. Visst, man kan ju bara ändra namnen i textrutorna själv, men hade varit smidigare och skapat mindre förvinning om ni ändrat det på er sida.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Nu har det gått ett par veckor och tyvärr har jag fortfarande väldigt svårt att hitta något fokus på sidan. Det är bara en massa bilder, och även om de nya funktionerna är genomgående bra så vill jag bara bort från sidan då jag inte vet var jag ska klicka. Det är trots allt texterna som berättar om jag vill klicka mig vidare, och de försvinner när de ligger på bilderna.

Tyvärr har mitt Moviezine användande nog sjunkit med minst 80-90% och jag är bara inne på sidan sporadiskt och för att betygsätta filmer då jag inte står ut med mer. På mobil går det bättre, men jag surfar fortfarande helst via en desktopdator pga den snabbare hastigheten.

Om jag ska försöka vara konstruktiv, även om det är svårt då jag varit inne så lite, så kommer här några saker:
Även om första intrycket var communityfokus, så inser jag att även om det säkert händer mycket under skalet på sajten så upplever jag inte att jag ser det någonstans. Man känner sig "ensam". Jag får dålig feedback om vad som precis skrivits i forumet eller i kommentarsrutor. Den störigaa "noteringsfältet" vill jag bara klicka bort på en gång då det inte säger någonting och jag inte orkar klicka mig bort från där jag är. Här tror jag ni kan göra jättemycket för att få ut användarnas nuvarande aktiviteter lättillgängligt.

Även på nyhetssidan behöver nyheterna vägas så att vissa fortfarande bara är textlänkar, alt. har bild vid sidan. Att ha texten på bilderna är helt enkelt skit, och att man måste föra musen över för att se lite ingressen är helt hål i huvudet i mina ögon. Ut med texten synligt. På en nyhetssajt är det möjligt att bilderna är det som drar, men era bilder ser ju likadana ut allihop då de är behandlade från filmbolagen och processade på ett visst sätt. De säger nästan ingenting tyvärr utan får allt att se ut som en stor gröt.

Det mest positiva dock, om vi ska ta några sådana saker är skalbarheten. Kanonbra. Och trailersdelen är också kanon. Det är egentligen enda sidan då tänket med text-på-bild fungerar då det ju faktiskt är bilden från filmen som avgör om man vill se en trailer eller ej. Stora bilder på trailersidan är jättebra.

Och såklart att söken nu fungerar. Härligt.

Men får ni inte upp ett bättre flöde och fler ingångar "djupare" in i sajten kommer nog jag tyvärr att använda Moviezine mer och mer som enbart en betygssamling och enbart läsa recensioner. Då kommer jag nog börja leta filmnyheter på andra ställen.

Och ta bort det snurrande laddningslagret för desktopsajten. Det ser oerhört irriterande ut.
972 inlägg
för
972 inlägg
Ja alla kul användare skriver inget längre, så synd!

Sedan anser jag hela Youtube-delen vara helt onödig, vad tillför den? Om jag inte är inne på den så borde den väl inte störa mig, eller hur? Jo för att det finns så många andra buggar som man skulle kunnat fixa istället. Sedan, vem bad egentligen om en Youtube/klipp funktion?
454 inlägg
för
454 inlägg
Ryck upp dig Blaster! man ska alltid ( eller åtminstone försöka ) tänka positivt och se det från den ljusa sidan!
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Synd att det är så många som är negativa till sidan. Jag blev supernöjd med den nya designen i alla fall. Jag tycker allting är lättare och jag förstår utan text, det är ju trots allt inte så svårt att lista ut själv. Självklart finns det buggar som ligger och stör en, men det är ju bara att säga till om den så lägger dem till den buggen i listan.

Jag håller till visso med om Youtube-klippen då jag faktiskt använder Youtube till att kolla på de jag prenumererar på.

Jag tycker det är roligt att se att fler användare kommer fram nu och skriver i forumet, förut var det typ bara två trådar som var aktiva med samma personer som skrev i den.
3462 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3462 inlägg
Det är många saker ingen ber om. Alla de saker som nästan har blivit vårt varumärke har ingen bett om, inte ens att vi skulle starta MovieZine 2003. Så vi skulle enbart köra på saker folk ber om skulle sajten knappt ha några funktioner. Ingen kalender, ingen betygssättning, inga recensioner, inga nyheter, inga intervjuer. Inget av det har någon bett om. Men därmed inte sagt att vi inte lyssnar på våra läsare, vi gör allt vi kan för att förverkliga allas önskemål, om de är rimliga och uppnåeliga.
699 inlägg
för
699 inlägg
Håller verkligen inte med om de som klagar på allt. Designen är snygg och sticker ut från andra nyhetssiter som alla ser likadana ut. 
Och @maguil du har en stor meny i vänsterkanten som har mycket bättre användbarhet än förra sidan, så du kan inte klaga på att du inte vet vart du ska ta vägen. Sen förstår jag verkligen inte hur du kan tycka något av det du nämner skulle vara något dåligt, att gå tillbaka till text istället för bild är att gå tillbaka 5-10 år webbdesignens utveckling.
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Jag tenderar att hålla med magiul att den nya sidan är för bildtung, speciellt när allt skalas upp på t.ex. min desktop-pc, vars skärm bara är typ 23 tum. Tycker att det får konsekvenserna att sidan stundtals ser rörig ut, bilderna blir ofta suddiga; sen tror jag det är så att det är bilderna som gör sidan så långsam. En sida med ett par rader text går ju mycket snabbare att ladda än en t.ex. sida med 100 posters. 
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Har säkert varit uppe, men finns det möjlighet att som standard visa mer än 5 trådar på "framsidan" av forumet? Tycker det känns väl klent, 15 som man får när man trycker på visa fler känns lämpligt.
1678 inlägg
för i svar på Bmans inlägg
1678 inlägg
bman: Det är skillnad på att hitta på en sajt, det har jag inte klagat på, och att sugas in i den. Jag pratar om att skapa flöden där man följer vad som händer på sajten. Visst kan jag klicka mig runt överallt och läsa nyheter och recensioner. Men det gör man kanske en gång om dagen/ett par ggr i veckan så har man täckt in det mesta.

Tidigare kunde jag gå in flera gånger om dagen och läsa vad andra skriver, vad andra kommenterat och betygsatt just nu. De communitys som fångar upp vad användarna gör på sajten bäst är de som är mest levande. Alla de sidorna där man samlar de senaste kommentarerna, eller de senaste aktiviterna på sajten, eller det senaste skrivet i forumet är borttaget. Och det var det som drev åtminstone mig till sajten.

Sen märker man att surfar man i fullbredd på en 23-tumskärm så blir det svårt att överblicka sidan då den är för bred. I mina ögon hade det varit bättre att stoppa någonstans runt 1200 pixlar i bredd och ev. fylla ut resten av sidan med nya spalter istället för att låta huvudspalten dras ut över hela sidan.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Japp, vi saknar det också. Det ligger på att-göra-listan, men andra viktigare saker ska fixas först.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Den nya sökmotorn är nu live! Vi har nu förbättrat den, som ni snart kommer att märka. Nu kommer den radda upp sökresultaten efter popularitet, dvs de filmer/serier/personer som är mest besökta och med flest betyg hamnar högst upp i sökresultaten. Återkom gärna med feedback.
4 inlägg
för
4 inlägg
Tyvärr så måste jag säga - efter att försökt komma överens med nya layouten ett tag - att det är nog en av det rörigaste sidorna hittills. Det är väldigt oöverskådligt och man drunkar bland en massa bilder utan att egentigen veta var man är. Den gamla layouten var kanske inte den modernaste men den var lätt att hitta i och mycket överskådlig, rena drömmen i förhållande till denna.
Nytt och om vi ska kalla det "modernt" utseende kanske, men tyvärr är siten nu ett riktigt bottennapp och det i stort sett enbart pga den katastrofala designen. Förändring bör inte göras enbart för förändringens skull, tyvärr så ser det här helt planlöst ut och jag kommer nog söka nån annanstans efter min filminfo framöver. Tyvärr, för jag gillade den "gamla" moviezine skarpt... :(
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nej då, vi förändrar inte bara för sakens skull. Förändringen gjordes för att det var nödvändigt med alla de funktioner vi ville få in. Som jag har sagt många gånger förut, det var samma visa när vi bytte till den föregående sajten. Väldigt många som avskydde den, men efter ett tag kom berömmet och tom att det man absolut avskydde mest meddelade man att man verkligen inte ville att vi skulle ta bort nu till denna sajt.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Kan inte posta "Egna filmer", försökt med alla olika webbläsare och mobilen. Får bara "Nåt gick fel"
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Samma här, nåt knas med den tråden. Vi får kolla upp den.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Här håller jag med Mats. Som webdesigner har jag själv varit med om flera riktigt stora sajtlanseringar och att begära att man ska skrota en nylansering, njae, så fungerar det inte och kommer aldrig göra någonstans. När man gör en ny sajt från grunden börjar man från noll igen och man gör lite här och lite där så sitter det itll slut. Allt eftersom upptäcker man vad som var bra med den gamla sajten och vill återskapa på den nya. I slutändan får man en helt ny sajt med det bästa från båda världar, det som är nytt och fräscht och det som fungerar och är välbeprövat.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden