Visa första inlägg
87 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
87 inlägg
När Sverige tar VM guld i fotboll räcker bragdguldet inte till 
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Sen håller jag med om att det är en av de största punktinsatserna av ett svenskt fotbollslandslag och troligtvis den mest osannolika vändningen Sverige någonsin stått för inom fotbollens värld. Men betydelsen av matchen är oerhört viktig. Hade det varit en VM-final kan jag lova att Tyskland inte varit lika handfallna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Skall vi vara riktigt ärliga så var vi inte värda en poäng!Så utspelade som Sverige var i 60min. var det länge sedan jag såg och det kunde lika gärna stått 8-0!Nu spelar det ingen roll,för jag vinner hellre på tur(och lite skicklighet),än förlorar och spelar briljant!Men oavsätt var det en bragd och bragdguldet är en annan subjektiv historia!Det som oroar mig mest är en förbundskapten, som pladdrar som sierskan Saida innan och efter matcher!Snacka om att sätta griller i huvudet på spelarna!Kanske inte så konstigt att matchbilden blev som den blev.Tills Sverige gör oss besvikna nästa gång,för det kommer,så är det bara sucka,släppa en tår och njuta av att vi vände en utomjordisk match!

2566 inlägg
för
2566 inlägg

Kan så vara att både laget och media, tittare och fan och hans moster tog fram champagnen och skålade för oavgjort mot fantastiska Tyskland, men då har man banne mig inte höga krav.

Kräver man alltid vinst mot Tyskland så har man helt klart för höga och orelistiska krav. Det är som att kräva att varje film man ser ska vara en av de 5 bästa man sett och annars betrakta den som medioker eller sämre.
Sverige skrev positiv fotbollshistoria igår, och det är alltid en bragd.
26 inlägg
för
26 inlägg
Det är bara kolla vilka skriverier matchen har fått världen över för att förstå vilken jävla bragd det var.
Inte ens om man heter Spanien som är både världsmästare och europamästare tror jag att man kräver vinst borta mot Tyskland i Berlin. Det är liksom en av de tuffaste matcherna man överhuvudtaget kan ställas emot.
Att dessutom göra fyra(!) mål på mindre än en halvtimme mot Tyskland på Olympiastadion, well, det finns inte, som Lasse Granqvist brukar säga. Det ska helt enkelt inte vara möjligt om man så ens har spelare som Messi och Ronaldo på plan. Men vi gjorde det...
Så, Mats, inte för att vara elak men du har uppenbarligen noll koll på vad du pratar om.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Trams, det finns väl inte en sportmänniska som nöjer sig med att förlora. Man går in för att vinna, det kallas för vinnarinstinkt. Går man in med övertygelsen att motståndet är för tufft och man nog förlorar kan man lika gå hem och virka. Varför ska man då överhuvudtaget ställa upp i en match eller cup om man tror att man torskar. Nej, det där köper jag inte för fem öre. Det är ju det som är sportens tjusning, det sker överrraskningar när man minst anar det.
26 inlägg
för
26 inlägg
Läste du ens mitt inlägg? Jag sa att man inte kan kräva seger mot Tyskland, självfallet går man in med hoppet om seger, även om tron är någonting helt annat...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Med sån inställning kommer man inte långt. Ordet omöjligt finns inte i min vokabulär. Man måste tro på det man ska göra om det ska lyckas.
26 inlägg
för
26 inlägg
Uppenbarligen inte. Jag kan lova att inte en enda kotte i världen trodde att vi skulle resa oss efter 0-4 i baken, inte ens spelarna själva, men på något märkligt jävla vis gick det vägen ändå.
8 inlägg
för
8 inlägg
fö fan mats gå o lägg dig, du yrar mer än vanligt just nu....
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Inte alls, för dig kan det nog uppfattas som det. Men läs och begrunda kanske det kopplar till slut. Inget är ju omöjligt har ju sagt ;)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Mina damer och herrar jag led genom matchen! :) Första halvtimmen var Sverige så utspelade så att min mormor (R.I.P.) hade klarat spelet bättre och elegantare mot tyskarna än de 11 svenska herrarna! Vid halvtidsvila så hade hälften av mina vänner redan övergivit matchen och där satt jag som ett fån och undrade vad svenskarna skulle ta sig till med ett 3-0 underläge på bortaplan! Två byten gjordes och andra halvlek var igång... 4-0... Dra åt helvete!! Såååå nära att TVn flög ut genom rutan!! Jag led, jag led, jag led... Och så Zlatan mååååål! Lustig måååål! Elmander måååål!! Elm måååål!! WTF nu stod det plötsligt 4-4 på endast en halvlek! Spänningen var intensiv in i det sista, euforin, glädjen... bragden var ett faktum!!! Shit pomme frite vi gjorde det Liverpool gjorde med Milan för ett antal år sedan i en oförglömlig final... fast vi vann inte!! :D
Så vad består bragden av för vi tog ju bara en poäng och vann inte matchen? Som många påpekat ovan så är Tyskland Tyskland och så länge som fotbollen varit en sport med mästerskap så har alltid genom historien tyskarna varit det svåra maskineriet att stoppa! Det är dem och Italien i Europa som tagit flest VM-Guld så det vittnar om vilken stark fotbollsnation som Tyskland är! Och så mötte de lilla Sverige som inte kan skryta på samma sätt, men som igår lyckades dunka in 4 mål på kort tid! Det var en bragden! En guldbragd e väl och ta i för som Mats så fint påpekar så måste det finnas vinnarinstinkt och man ska in och vinna punkt slut! Men en bragd tycker jag man kan utföra även om man inte vinner en match! Det kändes som en vinst efteråt trots att Sverige bara spelat lika! :)
Ps. Jag lider inte längre! :)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Chico: Någon gjorde uppenbarligen det. Flera stycken satsade på oavgjort resultat när det stor 4-0, en svensk satte 300,- till oddset 1000 ggr pengarna på Betfair. :-)
Vad övriga världen skriver om matchen betyder inte så mycket. Visst var det det största som hände inom den internationella fotbollen igår och The Guardian skrev en fyndig artikel om den. Men åh andra sidan regnade matchen Polen - England bort, så vad skulle de skriva om?
Latorre: Inget snack om att matchen var en bragd i sig, men att få bragdguldet för en enstaka kvalmatch som kanske blir betydelselös och som man inte ens vann låter helt enkelt inte bra. Tänk om de inte går vidare ur gruppen? Något som inte känns helt osannolikt. Då känns ju ett bragdguld nästan larvigt. Nej, jag ger det mycket hellre till juniorkronorna eller handbollslandslaget.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Haha, kvalmatch? Jag trodde det var en viktig match, på grund av all uppståndelse. Nästa blir väl att hypa vänskapsmatcherna eller korpfotbollen och vinkla dem så att det handlar om liv och död. Ja, jösses. I rest my case...
26 inlägg
för
26 inlägg
Nu bevisar du bara igen din okunnighet, Mats. En kvalmatch ÄR mycket viktig, eftersom du via dem sedan tar dig till mästerskapen...
Med andra ord, inga poäng i kvalmatcherna = inget mästerskap. Förstår du?
Att jämföra kvalmatcher med vänskapsmatcher kan vara något av det mest korkade jag läst (sorry).
Tänk om de som inte är intresserade av fotboll åtminstone kunde läsa på lite först innan dem kommenterar.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ja, det begriper jag väl. Men skulle du säga att en kvalmatch är större och viktigare än en match i slutspelet eller rentav en final? Det var ju min poäng, men det det begrep du visst inte. Jag ska förklara med enklare ord nästa gång.
26 inlägg
för
26 inlägg
Sett ur svenska ögon så är kvalmatcherna brutalt viktiga eftersom vi knappast på förhand är några givna kandidater att avancera till mästerskapen. Vi missade ju avancemang förrförra mästerskapet, vore inte en skräll om vi gör det igen. Den lilla poängen vi tog mot Tyskland nu kan faktiskt visa sig bli helt avgörande i slutändan.
Ett misslyckat kval skulle innebära ett helt missat mästerskap så på sätt och vis är kvalmatcherna de viktigaste av de alla, om än kanske inte de intressantaste.
Inte så lätt att begripa vad du menar när du drar paralleller med vänskapsmatcher och korpmatcher... sigh.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag SPYR,SPYR och HATAR Chelsea!!Ett äckligt köpt lag!:-)Vem är inte det,men vi har så förbannat svårt med Chelsea historiskt!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bale?Världens klenaste spelare?Blir han skadad så fort det blåser?

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bale?Världens klenaste spelare?Blir han skadad så fort det blåser?

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden