Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
1597 inlägg
Nöjd efter Arsenals 3-1 vinst mot West Ham i derbyt igår! :) Hade hoppats att Tottenham skulle förlora och Liverpool vinna för Gunners skull men icke! Spurs tog en vinst och Liverpool kryssade! Att United dessutom går mot en vinst mot Newcastle glädjer mig inte heller särskilt mkt för Gunners skull! :)
Men nu laddar jag om batterierna inför kvällens möte i El Clasico! Pizza, läsk och ett glatt humör skall leda Barcelona till ännu en vinst mot Real Madrid! :) :p
Men nu laddar jag om batterierna inför kvällens möte i El Clasico! Pizza, läsk och ett glatt humör skall leda Barcelona till ännu en vinst mot Real Madrid! :) :p
1597 inlägg
Ps. Vågar tippa 3-2 till Bacelona! :)
Yes, vinst för United! Nuff said. ;)
Fler än jag som är i chocktillstånd? Det ska vara omöjligt att få oavgjort mot Tyskland på deras hemmaplan när man ligger under med 4-0, särskilt när man är ett meddellag som Sverige. En klassisk match helt klart, minst lika stor om Hollandsmatchen.
Håller med! Bragden i Berlin som kommentatorn sa.
Helt sjukt verkligen! Har ingen röst kvar och knappt nåt fungerande hjärta heller, det kan inte vara hälsosamt det här... Men åh så underbart!
Haha ja vad ska man säga, är fortfarande helt slutkörd... Det här är anledningen till att man tittar på sport!
Det mäktigaste jag sett sedan Liverpools upphämtning 0-3 mot Milan i CL-finalen. Ska inte gå att göra, blir nästan tårögd över den underbara moral och attityd som vårt landslag uppvisade igår! En klassiker som borde rendera i ett Bragdguld! 4 mål på en halvtimme borta mot ett briljant Tyskland... Sjukt!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja!har man spelat fotboll sedan knatteåldern och sett så många fotbollsmatcher som jag gjort,kan man bara hålla med!!DET SKALL INTE GÅ!Undrar hur många som stängde av TV-n igår?? Fantastiskt och betonar,det kommer aldrig hända igen!Problem kvarstår dock inför framtiden!För ett sämre försvar har Sverige ALDRIG haft!
Tyvärr är det så. Varken Jonas Olsson eller Andreas Granqvist håller på landslagsnivå. Mellberg saknas nåt grymt.
En grym vändning igår dock, kul att se!
Jonas Olsson tycker jag inte är så pjåkig, Granen är betydligt sämre. Den enda som är riktigt bra är Marcus Olsson som tyvärr var skadad igår. Men en riktig backklippa som Mellberg eller Andersson saknas verkligen i landslaget. Även som defensiv mittfältare har vi ingen riktigt renodlad klippa. Dags för Hiljemark att ta steget upp i A-laget snart och fylla den platsen?
Hur som helst grym match, otroligt stort, men jag säger som Lidberg, för att få bragdguldet ska man nog vinna något.
Hur som helst grym match, otroligt stort, men jag säger som Lidberg, för att få bragdguldet ska man nog vinna något.
Lustig håller för den delen inte heller för landslagnivå. Sämre vänsterback får man leta efter. Rena turen att han gjorde mål igår, stor tabbe av Neuer av släppa in den.. Men nu ska vi inte klaga, Sverige rykte upp sig från ett 4-0 underläge. Bra jobbat grabbar, hatten av för svenska landslaget!
3462 inlägg
Inte för att vara elak, men när det snackas om bragdguld för att ha gjort en oavgjord match skvallrar det bara på vilken låg nivå svensk fotboll befinner sig på. Bra upphämtning kan så vara, men det räcker inte. Det enda som gäller är att vinna, så är det i sporten. Ingen som kommer ihåg det förlorande laget.
Ja absolut Mats, Sverige är verkligen inget topplag, rent ut sagt förjävliga många gånger. Men att dom lyckades hämta upp sig från ett 4-0 underläge mot ett av världens bästa landslag var jävligt roligt och otippat dessutom. Självklart så handlar fotboll om att vinna, men i just denna match så räckte det gott och väl med ett oavgjort resultat.
Med all respekt Mats, så tror jag inte att du är så insatt i fotboll om du inte tycker att det är någon bragd att hämta upp fyra måls underläge på en halvtimme borta mot Tyskland i ett kokande Berlin. Tyskland som kanske är allra bäst i världen just nu dessutom, det var inte direkt Malta som vi mötte. Det ska inte gå att göra helt enkelt, det finns liksom inte på världskartan och det kommer aldrig ske igen och just att få uppleva något sådant som inte kan ske, är själva sinnebilden för en bragd... Särskilt när vi var så fruktansvärt usla i första halvlek.
Faktiskt inte, många av världens största fotbollsnationer skulle vara mer än nöjda med oavgjort mot Tyskland, särskilt på bortaplan. Tyskarna har bara förlorat ett par VM-kvalmatcher genom historien, att hoppas på vinst mot dem är alltså nästan som att hoppas på miljonvinst av en trisslott oavsett vilket lag man tillhör.
Även om Sveriges försvarsspel som så ofta var dåligt igår så var offensiven galet bra. Det vår offensiv gjorde var en bragd, Zlatan och kompani städade upp de försvarsmässiga misstagen på ett sätt som man nästan fortfarande anser vara omöjligt.
Jag skulle inte vilja påstå att Tyskland är bäst i världen just nu, även om de nog ligger på topp 5. Spanien är fortfarande ohotad etta i mina ögon, även Argentina är riktigt heta just nu. De vann ju över Tyskland med 1-3 på bortaplan för två månader sedan och mot Brasilien i somras (även om Brasilien fick revansch på hemmaplan för någon månad sedan). Förutom det mötet är de obesegrade det senaste året.
3462 inlägg
Haha, förväntade mig inte att fotbollsdårarna skulle hålla med mig. Även om jag är en noob i fotboll så vet jag att Tyskland är ett topplag, men det är faktiskt oväsentligt. Kan garantera att alla sportutövare, oavsett sport går in för att vinna och nöjer sig inte med oavgjort eller ännu värre förlust. Kan så vara att både laget och media, tittare och fan och hans moster tog fram champagnen och skålade för oavgjort mot fantastiska Tyskland, men då har man banne mig inte höga krav. Om vi ska snacka bragdguld för oavgjort, vad skulle laget få vid en eventuell vinst? Jodå, inget lag är oövervinnerligt. Alla kan slås.
Men detta påminner mig om hockeymatchen där Finland hade spelat ut Sverige totalt, men Sverige gjorde det omöjliga och kom igen och matchen slutade 6-5 till Sverige (tror det var det resultatet iaf). En bragd, javisst. Hade de "bara spelat oavgjort hade det inte varit lika stor bragd. De roliga var när man läste tidningarna dan därpå och såg bild på en sönderslagen TV i trädgården. En finne som inte kunde ta förnedringen och hade slängt ut TV:n i ren frustration. Sjukt kul, men likväl är det inte ett fall med bragdguld, jag kräver mer. När Sverige tar guld i fotbolls-VM då kan jag rösta för ett bragdguld, inte förr.
Men detta påminner mig om hockeymatchen där Finland hade spelat ut Sverige totalt, men Sverige gjorde det omöjliga och kom igen och matchen slutade 6-5 till Sverige (tror det var det resultatet iaf). En bragd, javisst. Hade de "bara spelat oavgjort hade det inte varit lika stor bragd. De roliga var när man läste tidningarna dan därpå och såg bild på en sönderslagen TV i trädgården. En finne som inte kunde ta förnedringen och hade slängt ut TV:n i ren frustration. Sjukt kul, men likväl är det inte ett fall med bragdguld, jag kräver mer. När Sverige tar guld i fotbolls-VM då kan jag rösta för ett bragdguld, inte förr.
Tyskland har inte släppt in 4 mål hemma på 104 år och att de torskade i en träningmatch mot Brasilien tar jag inte så allvarligt, träningsmatcher är till för att testa andra spelare som inte är givna i den bästa elvan. Dessutom så gjorde Sverige detta i ett VM-kval där det gäller något och dessutom på en halvtimme. Inget lag, nej inte ens Spanien, kommer göra samma bedrift under min levnadstid om det ens någonsin kommer att göras, så jo en bragd är det minst sagt, iaf i min värld. Men det är ju ganska typiskt svenskt att ta ned stora prestationer...
Sedan så har ju Bragdguldet delats ut förr till lag och individer som inte vunnit. Fotbollslandslaget fick det ju -94 när de överträffade sig själva och tog brons.
Men vi får väl helt enkelt agree to disagree.
Sedan så har ju Bragdguldet delats ut förr till lag och individer som inte vunnit. Fotbollslandslaget fick det ju -94 när de överträffade sig själva och tog brons.
Men vi får väl helt enkelt agree to disagree.
Fast de vann något då, ett brons. Det är en medalj. Säg så här, hur många tycker fortfarande sista kvalmatchen mot Holland är något av det bästa Sverige gjort, trots att man pratade i såna termer då med och ville ge dem bragdguldet? Den gången var betydligt viktigare än dagens match då den var direkt avgörande om Sverige gick till slutspel eller ej. Så länge man inte vinner något eller får något ut av det så är det inte alls lika minnesvärt. Det är ju fortfarande ganska stor sannolikhet att Sverige inte går vidare till VM. Hur löjligt blir det inte att ge dem ett bragdguld för en oavgjord match då när man ser tillbaka på det om några år?
Bragden i mina ögon ska bestå av vad den svenska parten har gjort, inte i vilka motståndarna var. Det kan spela in givetvis, men det är ändå den egna prestationen som ska vara avgörande.
Bragden i mina ögon ska bestå av vad den svenska parten har gjort, inte i vilka motståndarna var. Det kan spela in givetvis, men det är ändå den egna prestationen som ska vara avgörande.