Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Det är ju vinter och därmed bara det eviga tragglandet i alla europeiska ligor att följa. Det är inte särskilt kul tycker jag. Själv längtar jag tills Allsvenskan börjar igen så man kan få se lite fotboll på nära håll äntligen. Fotboll live är ett av livets stora nöjen, men framför teven orkar jag sällan se annat än när Sverige spelar landskamp.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag är för dålig skådis för att bli fotbollsproffs.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Mats-Palats: Det skulle kunnat bli ett intressant upplägg för en komedi kanske, en ny Värsta gänget eller Smash? Om ett gäng has-beens som tror de är skitbra på fotboll men i själva verket inte är bättre än en genomsnittlig 14-åring längre. Och en coach som lyckas få dem att tro på sig själva igen. Det behövs mer 80-talskomedier helt klart.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Absolut. Finns mycket som helst att göra sig rolig åt med fotbollen. Får väl pitcha idén hos några regissörer ;)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Bara ordet fotboll är ju förjävla fult och roligt egentligen då man tänker efter. Fotboll...låter ju som en jävla svulst eller vårta på foten. En hybridsjukdom sprungen från den tyska lilla orten Ball. Fotboll, ett lika fult och osexigt ord som tex strumpa. Men så står ju ordet fotboll för något så o-e-r-h-ö-r-t tråkig också så det är väl klart att åtminstone själva ordet måste locka fram till lite gapskratt och hånskratt, ja för annars vore det ju helt meninglöst och tafatt.
Väldigt homoerotiskt och skojigt är det också med alla dessa gester och utbrott, det ojjas och det haltas för att i nästa sekund glida stolt fram på skinkan, ligga i en hög likt några grodor om våren som har gruppsex i någon halvtömd vattentrumma under vägen, ja fast här mitt på planen och ibland mitt på ljusa dagen. Det klappas skinka som belöning och det ruffsas så där morgonsexigt i varandras hår, samtidigt så viskar och ler de till varandra, nära nära, undrar vad de säger? Ribba in?
Ja eller så är det bara jag som har snuskiga tankar och en fantastisk sprudlande fantasi, men i så fall så är vi ju där igen då. Fotboll ÄR så jäkla tråkigt så att det är väl självklart att man tvingas piffa upp det hela ifall man helt enkelt inte vill avlida där rakt av. Nu när jag tänker på det så är ju ordet hejarKLACK också ganska fjolligt, märkligt att inte deras hejaramsor är mer poetiska och melodiösa? Fast iof så ligger de ju oftast vääääldigt nära schlagers så va fan, det går ju hand i hand innan det är färdigt.
Sedan förstår inte jag varför det finns något som kallas för damfotboll? Ifall damerna klädde sig i små kjolar då de spelade så hade jag förstått vitsen; aha! där har vi damer som spelar liksom, nu är det damfotboll. Men som det är nu så ser man ju ändå ingen skillnad? Det är ju fjollor allihopa, solbrända, sköra, svanktatuerade, uppmärksamhetskrävande fjollor. Man som kvinna, henfotboll? Nä kör på fotboll bara, det räcker.
Slutsats: Fotboll är roligt, ordet alltså, inte vad det står för.
Puss & Kram och godnatt :)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bara man skriver Spurs så händer det något!:-)

1678 inlägg
för
1678 inlägg
Patrik: Om du hade följt fotboll så hade du märkt att herrfotboll och damfotboll är två helt olika sporter med helt olika förutsättningar. För bara någon vecka sedan spelade det svenska landslaget i damfotboll en match mot AIKs juniorer, P17-laget, dvs pojkar max 17 år. Damerna toppade sitt lag, det lag som spelat i VM och OS och just nu ligger 6:a på världsrankingen, ändå åkte de på storstryk med 3-0 och var i stort sett chanslösa mot de snabbare och starkare pojkarna.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Helt olika sporter kan det ju omöjligt vara när det är samma regler. Klart att det är samma sport. Sedan att män har bättre fysiska förutsättningar och utövar sporten bättre är en sak. Men sporten i sig är ju samma.
I hockey däremot skiljer det i reglerna.
UNDERBART inlägg Putte! Skrattade högt :D
4 inlägg
för
4 inlägg
Forza Real Madrid.
Osv!
225 inlägg
för
225 inlägg
ska väl även tillägas att P17 laget spelade med en man kort för att göra det lite jämnare...
är väl upp till var och en om man tycker om fotboll, tror personligen att man nog föddes med lite för få manliga kromosoner om man inte gillar det, varför inte kolla på les misär, amour eller sean banan istället...
I dagens samhälle är sporten väldigt befriande, en av väldigt få gånger man i detta landet faktiskt får vara stolt utan att vara främligsfientlig, killar får vissa känslor och kramas. hade dom kunnat göra det i tex skolan varit stolt och krama sina killkompisar...
dagens tips : gå på en derbymatch i valfri sport med någorlunda publiktryck och upplev lite äkta känslor, väldigt uppfriskande efter alla spelade känslor man får se på film. eller varför inte en juniormatch, då får man se ren glädje utav bästa sort.
616 inlägg
för
616 inlägg
@magiul Fotboll är alltid fotboll oberoende av kön. Att de får stryk av ett gäng p-17 spelar ingen roll. 
@Patrik Johansson Vad gick du i för machoskola där kramar mellan killar var tabu?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Patrik Johansson ett av dina bättre och insynsfulla inlägg!Så skall man presentera känslor för fotboll!Shiit och jag som egenligen är hockey fan!Nej jag älskar idrott på alla nivåer,så länge det ÄR tävling och ingen jävla show!Kan vi få bort divalater,filmningar och fuskande bollkallar!!Ha,ha så blir det nog bra!Gnaget och Hot Spurs forever!

616 inlägg
för
616 inlägg
@slaffsy Swansea säger jag bara. 
428 inlägg
för
428 inlägg
United säger jag bara!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja och jag kan ju säga att mitt inlägg var på skoj, det var inte ett faktainlägg, jag retades lite bara. Klart att det är skillnad på damfotboll och herrfotboll, men ibland kan man ju undra. Självklart vet jag att män OFTAST är fysiskt starkare än kvinnor, jag är inte helt jävla dum i skallen.
Haha om killar inte fått kramas eller visa känslor i en skola så är ju den i så fall helt tömd på manliga kromosomer om vi nu ska gå den vägen. Å andra sidan, ifall manliga kromosomer skulle vara ansvariga för något så fruktansvärt som fotboll så är dessa kromosomer enormt överskattade. Apropå det, vart är alla kvinnliga fotbollshuliganer förresten, finns dem? Ja se manliga kromosomer...;)
Närå, gå på fotboll ni och kramas och ha det bra, återigen, jag retas bara.
Själv gillar jag att se på curling, så, nu är det bara att ge igen :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Hahahaha älskar dina inlägg Putte! Själv älskar jag fotboll men ditt tidigare inlägg fick mig att gapflabba! E ju upplägg för en feterolig sketch i en typ Galenskaparna program! Fotbollshataren kunde sketchen heta! Skrattade och njöt av ditt inlägg! ;)
Slaffsy jag har varit och är såå arg på Gunners att jag inte velat skriva av mig här! När ska mitt älskade lag ta sig i kragen? Är det ledningens fel eller Wengers eller både och att inte Arsenal förbättrar sitt spelarköp? Pengar har de ju så de kunde köpa sig en toppspelande veteran! Jävla fotbollspolitik!! 

2566 inlägg
för
2566 inlägg
När vi nu ändå är igång med fotbollssnacket kan jag säga att jag är skitglad över Paul Pogbas övergång från United till Juve. Ferguson måste slita sitt hår i förtvivlan, han släppte världens antagligen bästa 19-åring.
https://www.youtube.com/watch?v=hFCDnufsyPI
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Hahaha till och med jag gottar mig åt att Pogba är i Juve. Gillar dessutom Juve mkt mer än tråkiga United! :)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Juve ,United är inte på min karta!Fula färger hur man än vrider och vänder på det!:-)

428 inlägg
för
428 inlägg
United, ett bra lag hur man än vrider och vänder på det :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden